Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som har synspunkter på dette produktet ?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En tur til legen tror jeg vil hjelpe deg uendelig mye mer. Men, det skader sikkert ikke å prøve.

ZMA har vel bevist en viss økning av testosteron, i alle fall i en periode. Ikke forvent noe revolusjonerende.

har slitt med lett søvn og derfor lite søvn, og minskende sexlyst. har vært hos legen. tok en haug med blodprøver. har ikke listen over hva de sjekket, men "alt det vanlige" fant ingenting da. 

sovemedisin har jeg ikke lyst å begynne med. fikk prøve melatonin etter eget ønske. det ble ingen fasit. 

så kom jeg over den der ... de 54 kommentarene til produktet virker jo oppløftende, om de ikke er falske hele bunten ...

Anonymous poster hash: f6936...c24

Lenke til kommentar

Finnes flere løsninger på søvnproblemer. Så er lov å prøve igjen hos legen. Kanskje du ikke brukte melatonin på riktig måte, eller du ikke fikk riktig type (av og til får man melatonin med depotfunksjon fra leger, det skal man ikke bruke). Eller kanskje en annen løsning funker for deg, psykoterapi har også god effekt for mange søvnforstyrrelser.

Lenke til kommentar

Det produktet vil nok ikke ha noen effekt. Ingen søvn = ingen energi = ingen sexlyst. Årsaken kan være så mangt, det kan være noe somatisk, eller livsituasjonen din. Eventuelt bivirkninger av medisiner hvis du tar noen. Gå heller litt grundigere til verks, det ingen quick-fix for en slik problematikk hvis alle blodprøvesvar er normale, da må videre utredning til. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Koster jo bare en trehundrelapp og så lenge det ikke er noe farlig å døtte i seg så er det vel verdt et forsøk, ikke store økonomiske tapet for en mulighet til å forbedre livet betraktelig :)

ja tenkte litt det samme ... så lenge ikke innholdet i de kapslene kan utgjøre noe helserisiko ved å dytte i seg to av dem hver kveld? Jeg er ikke inne på mengde etc ... 

Finnes flere løsninger på søvnproblemer. Så er lov å prøve igjen hos legen. Kanskje du ikke brukte melatonin på riktig måte, eller du ikke fikk riktig type (av og til får man melatonin med depotfunksjon fra leger, det skal man ikke bruke). Eller kanskje en annen løsning funker for deg, psykoterapi har også god effekt for mange søvnforstyrrelser.

Jeg fikk circadin tabletter som skulle ta en hver kveld ca en time før sengetid. hva utgjør den største forskjellen på depo kontra ikke depo?

Er du i god fysisk form? har du lav hvilepuls? hvis hjertet spøler avgårde på 80-90 slag i minuttet når du hviler så kan du ikke forvente særlig god søvn eller lite stresshormon i kroppen.... 

jeg er nok en ca 15 kg over vekten jeg burde ha. hvilepuls i følge klokken er ca på 75. formen skulle nok vært bedre. de siste tre årene har jeg jobbet på kontor etter å ha byttet yrke fra å jobbe delvis fysisk utendørs. 

Det produktet vil nok ikke ha noen effekt. Ingen søvn = ingen energi = ingen sexlyst. Årsaken kan være så mangt, det kan være noe somatisk, eller livsituasjonen din. Eventuelt bivirkninger av medisiner hvis du tar noen. Gå heller litt grundigere til verks, det ingen quick-fix for en slik problematikk hvis alle blodprøvesvar er normale, da må videre utredning til. 

jeg har ikke brukt annen medisin. Livssituasjonen har i mange år vært pressende, delvis tung og mye motgang. Dårlig miljø på arbeidsplassen, trang økonomi og mye annen motgang. jeg byttet jobb til slutt og har det bedre nå. jobbet også skift slik at søvnen ble rotete i mange år.

jeg har ellers vært frisk og rask, alltid gått på jobb med et smil selv om innsiden har vært annerledes. nesten ingen fravær på 10 år. Nå er situasjonen i livet mye bedre. jobben, kollegaer, kone, økonomi som er ok. 

ved å synse litt føler jeg at det er en mulighet at all den motgangen og STRESSET jeg hadde 24 timer i mange år, sitter igjen litt i hodet ... som en bivirkning/ ettervirkning. har jeg for eksempel fri en fredag, så er søvnen bedre natt til den dagen, enn om jeg vet jeg skal på jobb. Selv om denne jobben er kjekk å gå til. 

Jeg ligger så på tå hev om natten, at min kone kan ikke snu seg, klø seg, før jeg spretter opp og er våken hvis jeg først sover. Jeg kan være så trøtt og sliten på natten at øynene svir, øyelokkene må jeg ha igjen for jeg orker bare ikke ha dem åpen. Men sove, DET skal ikke kroppen, den vil heller at jeg skal ligge stille i et salgs vakum der jeg ikke skal sove, men heller ikke gjøre noe annet som å lese en bok ... Dette selv om jeg ikke har sovet mer enn 4 timer siste 30 timer. 

Resultatet av dette blir jo dårlig til ingen sexlyst. dårlig funksjon der nede, orker ikke gjøre noe forefallende husarbeid, oppussing, vedlikehold. Alt som jeg ikke MÅ gjøre blir et ork. Jeg kjenner meg selv såpass at jeg vet jeg hadde hatt mye glede av oppussing vedlikehold, mye glede av å gå på jobb yte service etc hvis formen bare hadde vært ok nok til at føler meg ok opplagt de 8 timer en arbdag er. Jeg blir aldri hjemme fra jobb grunnet søvn. Jeg kan gå på jobb en hel uke med maks 3 timer sammenhengende søvn i alle 4 nettene. Sover ikke på ettermiddag. Sitter heller som et vakumtryne uten sjanse til å gjøre noe koselig, bare fordi jeg vet at sover jeg nå, blir sjansen mindre til natten. 

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/chained-zma-160-kapsler?_ga=1.61532971.642985446.1476577180

Tenker å prøve det grunnet lite og dårlig søvn på natten, lite sexlyst og null energi. Mann 36

Kommentarene til produktet virker lovende.

Symptomene du har er symptomer folk med lavt aktivitetsnivå har. Kanskje du bør trene?

muligheten er nok til stede at jeg burde trene ja ...

tusen takk for mange gode svar, meninger og tips. 

Håper på flere svar :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk circadin tabletter som skulle ta en hver kveld ca en time før sengetid. hva utgjør den største forskjellen på depo kontra ikke depo?

Var nok litt bastant der. Indikasjonen for circadin er insomni hos eldre. For døgnrytmen bør man bruke melatonin uten depot fordi det er viktigere å time det.

Høres uansett ut som at søvnproblemene dine henger sammen med mye kjipe greier, og at melatonin ikke har hjulpet deg noe særlig, så det er ingenting i veien for at du diskuterer andre løsninger med legen.

Lenke til kommentar

Et annet alternativ er å gi meg kr 299,- og ikke forvente noe i utbytte. Skulle i grunn tro at det har samme effekten på deg.

Ellers er jeg helt enig i alt annet som sies av de andre om det store behovet for endringer i aktivitetsnivået og ernæringssituasjonen. 

Kanskje 299 kr på Mylife eller lignende er en av de bedre investeringene du kan gjøre?

Lykke til!

Lenke til kommentar

Vel, jeg har et par bokser av akkurat den ZMA'en som det linkes til, og jeg syntes jeg sover bedre om natten. Den hjelper ikke med å sovne, men hvis den brukes riktig (på tom mage ca.1 time før sovetid), så sover jeg merkbart dypere enn vanlig. Vanligvis husker jeg ingen av drømmene mine, men når jeg tar to av disse husker jeg mye. Jeg våkner heller ikke så mye midt på natten...

Om det hjelper for akkurat deg vet jo ingen. iHerb.com har også piller med ZMA (eller sink og magnesium hver for seg), med sterkere doser og kanskje hyggeligere pris.

edit: Jeg syntes også at Chained Nutrition lager generelt gode produkter.

Endret av mongojarle
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat tømt en boks og må si virkningen var forbløffende. Har ikke sovet så godt siden jeg var barn. Forleden dag, når jeg skulle bestille ny forsyning, fikk jeg beskjed om at den forrige boksen kom fra en batch hvor det hadde skjedd en feil med blandingen, virkestoffet var rett og slett utelatt. Så nå fikk jeg tilbud om halv pris på tre måneders forbruk forutsatt forhåndsbetaling. Klart jeg slo til! Dette er seriøse folk som ordner opp når de gjør en feil.

... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...