Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal jeg gjøre med dette forholdet?

Anbefalte innlegg

Er kjæreste og bor sammen med en dame som jeg har vært sammen med i ett år. Problemet er at jeg føler at jeg må passe på og følge med hele tiden. Jeg er rett og slett redd for at hun skal være utro. Det er fordi hun har vært utro mot andre og fordi hun ikke en gang husker hvor mange hun har ligget med. Jeg vet om fortiden hennes som jeg har hørt fra felles bekjente, og den er ikke bra. Vet ikke hvilket ord jeg skal bruke for å ikke si noe stygt om henne men andre ville vel betegnet det som "felleshøl" eller "hore". Hun sier at hun har forandret seg og at hun aldri ville gjort noe mot meg. At dette forholdet er seriøst. Jeg vet at hun ikke har vært utro mot meg men det er fordi jeg har fulgt med hele tiden. Dette begynner å bli forferdelig slitsomt og ingen av oss kan leve sånn. Problemet er at jeg er veldig glad i henne og hun har jo faktisk ikke gjort noe galt dette året. Bortsett fra at hun har tatt penger et par ganger og hun har litt problemer med alkohol, samt at hun er flørtete mot andre menn. Mange vil vel si at dette er nok til å vurdere å gjøre det slutt men jeg kan takle det så lenge det blir med det. Er ikke perfekt jeg heller. Men samtidig så er det dette med flørtingen som bekymrer meg. Har på følelsen at hvis hun hadde vært alene en uke eller to så hadde det skjedd noe. Skal jeg bare ta sjansen på å slippe opp denne overvåkningen og håpe på det beste men samtidig risikere å bli knust? Eller bør jeg gjøre dette slutt? Jeg har ikke vært sjalu i tidligere forhold så det er oppførselen hennes som har gjort meg sånn. Ikke spør meg hvordan vi kunne flytte sammen så fort når det er sånn. Det har jeg ikke noe godt svar på.

Anonymous poster hash: e6dcb...e6b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Hun har tatt penger? Det er ikke bra! Hva sier hun selv om dette? Når det kommer til alkohol, hvorfor mener du at hun har et problem med alkohol?

Lenke til kommentar

Jeg har virkelig prøvd. Og hun prøver å roe meg ned. Men med en gang vi for eksempel går ut så er hun sånn. Er vel egentlig når det er alkohol i bildet som det er verst. Man sier jo "en gang utro, alltid utro". Er så redd for at det skal stemme denne gangen også.

Skjønner at det er vanskelig, det høres ut som om hun ikke tar deg på alvor hvis hun ikke modererer seg etter at du har sagt ifra. Kjip situasjon TS :/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, hun har tatt penger når hun har drukket. Til spilling på nett blant annet. Når hun drikker mister hun mer hemninger enn folk flest. Hun drikker oftere og mer enn vanlig. Derfor jeg mener hun har problemer med alkohol. Men det i seg selv skal jeg ikke si så mye på. Verre med det hun gjør når hun drikker.

Lenke til kommentar

Hvor lenge kommer du til å holde ut med den type «overvåkning» da?

Et forhold skal jo bygges på ærlighet og trofasthet, og da må en kunne stole på hverandre. Om en ikke stoler på hverandre, så har en vel ikke så mye å bygge videre på heller..........

Hvor gamle er dere?

For det ser jo definitivt ikke ut til at hennes «ungdomstid» er over enda, i hvert fall ikke med tanke på hennes festing og hvordan hun slipper sine hemninger når hun har drukket.

Er dette dama du ser for deg at du kanskje skal danne en egen familie med, og bli gammel sammen med?

Foreløpig så ser jo ikke jeg helt det potensialet der, men det kan jo selvfølgelig snu med tiden......

Tror på sikt at du sliter deg ut ved å måtte følge med henne til enhver tid når hun er ute på egen hånd, og du finner jo da aldri roen i forholdet heller, for det må være tungt og slitsomt å ha det slik hver gang hun skal på fest.

Det sies at kjærlighet gjør blind, og det ser vel ut til at du kanskje har litt vel mørke solbriller nå. Med det så mener jeg at det ser ut som du får veldig lite igjen for hva du holder ut med når hun fester, du frykter at hun blir utro om du er borte og ikke passer på, hun tar penger som hun spiller bort. 

Forstår at det er kun når hun fester at det er slik, men det ser jo også ut til at festingen fortsatt er et stort kapittel i livet hennes, hvor du blir oversett til fordel for andre fristelser om du ikke passer på.

Med hånda på hjertet, så vil jeg si at det hadde ikke jeg holdt ut. Så «vondt» vil jeg meg ikke selv, uansett hvor flott og fin dama er når hun ikke fester, så har hun en holdning jeg aldri hadde klart å stole 100% på, og da er det heller ikke så mye å bygge videre på etter min mening.........

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bruk kondom når du puler henne, så spiller det ikke like stor rolle om du ikke får med deg de gangene hun puler noen andre innimellom.

Om hun har et problem med det så er det jo bare å si det som det er: Du stoler ikke på henne.

Når dette omsider synker inn (hos deg selv), da kan du slå opp med henne. For hva er egentlig vitsen?

Endret av Løgn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...