zeebra Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 (endret) Musikk er ikke bare tekst vet du. Hører jeg en god gitarsolo så driter jeg opp i hva teksten handler om, da nyter jeg musikken. Det kan gjerne være Death metal og for min del bare gitarsoloen er bra. Engelsk skjønner jeg ikke så mye av og det er sikkert like greit. Enig. Det viktigste med musikk er tross alt musikk, ikke poesi. Men da er det bedre om de synger om noe annet enn hor, vold og egoisme og slike ting. Endret 19. oktober 2016 av zeebra Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Det areligiøse mennesket føler at verden er i oppløsning og søker kunstuttrykk som matcher sin indre ensomhet og smerte. Religiøse mennesker har ikke enerett på moralisme og etikk. 1 Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 (endret) Musikk er ikke bare tekst vet du. Hører jeg en god gitarsolo så driter jeg opp i hva teksten handler om, da nyter jeg musikken. Det kan gjerne være Death metal og for min del bare gitarsoloen er bra. Engelsk skjønner jeg ikke så mye av og det er sikkert like greit. Enig. Det viktigste med musikk er tross alt musikk, ikke poesi. Men da er det bedre om de synger om noe annet enn hor, vold og egoisme og slike ting. Ikke bibelske tekster altså? eller mener du at hor, sex og vold er en sekulær oppfinnelse i seg selv? Endret 19. oktober 2016 av Quetzalcoatl Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 (endret) Hvor er vi på vei? Finnes det seriøst en nisje der noen mennesker trives med å se mennesker lide? Finnes det en nisje der noen får godfølelser inni seg av makabre spill og filmer? Jeg så en episode fra en serie der en politiker ble tvunget til å ha sex med en gris på nasjonal tv. Jeg hørte at det var kommet en ny serie der noen ble tvunget og torturert hver dag, for så å miste sin hukommelse og måtte gjenta dette dag etter dag. Hva er det som gjør at det er en slik nisje og at ikke dette søppelgreiene bare forsvinner av mangel på interesse? Livet i seg selv er veldig kjedelig, og fred og fordragelighet betyr at intet skjer .., - som en eneste lang kopp deilig aromatisk kaffe i nydelig sommervær - så derfor vil ikke folk ha for mye fred, det må noen sterkere stimuli til for å gi oss en følelse av at vi lever. Sammenlig det med at han som sitter å stikker fingeren inn i en åpen flamme, brenner seg og trekker fingeren tilbake og akkurat der ser han faren, men så sovner han igjen og dermed glemmer han hvordan det var å være våken, så da må han bare forsøke en gang til osv ... Jeg savner flere filmer og serier fra 80 tallet der det var optimisme, ren og skjær glede over livet.Alt virket enkelt på optimistiske 80 tallet. Livet er ikke bar kos og gøy, vi skal dø og det er det mange som synes er noe skikkelig drit - man må nesten omfavne alt, og det vil si død og djævelskapen, ellers har man ikke opplevd hele eksistensen, bare den delen som man helst ville ha, og det er vel faktisk litt voldelig i seg selv fordi man skyver fra seg selv livet, og lager ett problem ut av at sånn er det faktisk Endret 20. oktober 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 (...) Aww, du redigerte bort det du siterte meg på her. Så synd. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Hvor er vi på vei? Finnes det seriøst en nisje der noen mennesker trives med å se mennesker lide? Finnes det en nisje der noen får godfølelser inni seg av makabre spill og filmer? Jeg så en episode fra en serie der en politiker ble tvunget til å ha sex med en gris på nasjonal tv. Jeg hørte at det var kommet en ny serie der noen ble tvunget og torturert hver dag, for så å miste sin hukommelse og måtte gjenta dette dag etter dag. Hva er det som gjør at det er en slik nisje og at ikke dette søppelgreiene bare forsvinner av mangel på interesse? Jeg savner flere filmer og serier fra 80 tallet der det var optimisme, ren og skjær glede over livet. Alt virket enkelt på optimistiske 80 tallet. Underholdning... Er det en ting jeg er VELDIG glad for så er det at vi har noe å velge i, for da kan man velge å se og høre det man vil. Da jeg var i tenårene (70 tallet) så var det mer eller mindre slik at når man fylte 20-22 så var det forventet at man skulle ta på seg definerte "mannsklær" og kvinner skulle ha definerte "kvinneklær". Det fantes frisører som hadde en frisyre for menn og en frisyre for kvinner. "Moten" for menn var bærse brun farge på den dress lignende "habiten" menn skulle gå med og jeg husker hvor forbannet jeg var for denne "ensrettingen", der alle skulle se og oppføre seg likt... Min far nektet å gå med dress på jobben (han var regnskaps sjef hos norske Fina..) og det ble stor kommers over hans olabukse valg i på kontoret der han jobbet, der det var en uoffisiell dresskode som ingen før ham turte å bryte.. To år etter den kommersen (dette var en sak som gikk helt til topps i Fina konsernet på midten av sytti tallet..) så gikk så og si samtlige på kontoret der min far jobbet i ola bukser.... Menn som kvinner. Man måtte selvsagt ikke ha ola bukse om man ikke likte det, men siden det er mer behagelig enn dress bukse så var det valget flest falt på... Egil Monn-Iversen reiste til London for å stoppe plater med musikk han ikke likte for å komme i salg i Norge... Er dette noe vi ønsker skal skje igjen, der noen (stort sett konservative menn...) skal bestemme hva vi skal høre på av musikk, hva vi skal se på av filmer og hvordan vi skal kle oss? Selv likte jeg, og liker fremdeles, det som den gangen het heavy metal (Metallica, Thin lizzy, Ozzy, Kiss, Slade, Nasareth etc...) og den gangen (på slutten av sytti taller og begynnelsen av åtti tallet) ville jeg ledd lenge og godt av vedkommende som kom til meg å sa at man ville spille Metallica og lignende på radio og TV i fremtiden, for NRK, med Ivar Dyrhaug i spissen, la alt i denne sjangeren for hat og de spilte ikke en tone av noe av det.... Vi hadde bare NRK og SVT 1 og 2 den gangen, (og den store serien den gangen het dynespy..., beklager, Dynastiet) og skulle vi se noen av våre "helter" måtte vi se dem på SVT 1 eller 2... Svenskene var ikke så hatefulle mot det voksne den gangen kalte piggtrå musikk... Så spørsmålet mitt er: Er det da riktig å forby andre å høre/se slikt fordi man selv ikke liker det? Jeg mener et helt klart NEI, for jeg savner ikke den "ensrettingen" samfunn blir utsatt for når "noen" ikke liker noe, jeg elsker at folk ønsker å kle seg forskjellig, se forskjellige filmer og høre på forskjellig musikk og elsker å spille forskjellige spill!!! Variasjoner av alle slag er av det gode, helst klart. Så å ønske seg en slik ensretting i musikk eller ensrettet film hører fortiden til... Det er så enkelt at hvis det ikke skader noen så kan folk holde på med hva de vil... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Jeg ser omtrent ikke på tv lengre, men noen ganger kommer man i skade for å få med seg noe av den såkalte underholdningen som foregår døgnet rundt. Alt er underholdning!!!, - og har ikke saken en slags kjerne av lystbetont dilldall og gpp, så smøres det over det vanlige og ordinære aka; kjedelige ... Satt å hørte på ett program på nrk som omhandlet kjøp salg av bolig, satt i en konkurranseramme, hvor fagfolka skulle konkurrer om best kjøp elns ... Forsåvidt greit nok, jeg mener hvor interessant er nå egentlig det ..? Nettopp! Ikke i det hele tatt, så for å fylle ut hulheten ved hele tøvet presterte apekattene å le som fjollete kreatur gjennom hele programmet Det hele var så påtatt og lett og gjennomskue at det man sitter tilbake med: Hvordan i det huleste går dette an, hvorfor reagerer ikke den "gemene hop"??? Kan det være for at de er nesten dau av drit og lort, eller er det noe annet mystisk som foregår .. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Jeg ser omtrent ikke på tv lengre, men noen ganger kommer man i skade for å få med seg noe av den såkalte underholdningen som foregår døgnet rundt. Alt er underholdning!!!, - og har ikke saken en slags kjerne av lystbetont dilldall og gpp, så smøres det over det vanlige og ordinære aka; kjedelige ... Satt å hørte på ett program på nrk som omhandlet kjøp salg av bolig, satt i en konkurranseramme, hvor fagfolka skulle konkurrer om best kjøp elns ... Forsåvidt greit nok, jeg mener hvor interessant er nå egentlig det ..? Nettopp! Ikke i det hele tatt, så for å fylle ut hulheten ved hele tøvet presterte apekattene å le som fjollete kreatur gjennom hele programmet Det hele var så påtatt og lett og gjennomskue at det man sitter tilbake med: Hvordan i det huleste går dette an, hvorfor reagerer ikke den "gemene hop"??? Kan det være for at de er nesten dau av drit og lort, eller er det noe annet mystisk som foregår .. Nøyaktig det jeg sitter og tenker også!! Zappet igjennom kanalene i går i håp om å finne noe brukbart, som noe musikk eller lignende jeg bare kunne sitte å høre på mens jeg sydde lær (lager julepresanger) og en del ting slår meg om underholdningen av i dag og hva den går ut på: Salg av hus/opppussing av hus (gjerne med bortimot hjelpeløse folk jeg syntes oppriktig synd på fordi de ikke klarer NOENTING selv) Folk som kjøper gamle varer i gamle kontainere.... (Skjønner ikke konseptet) Ekstrem oppussing/bygging av bil/motorsykkel (hvorfor kunne de ikke heller ha sendt et program som tok for seg vedlikehold, vask, polering og kanskje et oljeskift, og hva man skal se etter på en bil med automat gir etc..? Som folk faktisk kunne lære noe av isteden for hjerne dødt søppel ingen lærer noe av? Baking/lage mat... Igjen så lages det mat som de fleste enten ikke spiser, eller ikke kan lage... Fiske/jakte program som foregår i kulisser som er uoppnåelige for den vanlige personen i gata.... Alle disse liksom vitenskapelige programmene, som faller hodestups inn i pseudo-science med en gang programmet presenterer hva det går ut på... Vitenskap interesserer meg og jeg finner det trist at slike program blir laget for hjernedøde zombier som sluker alt rått og ikke forholder seg til hva som mest sannsynlig er sant... Fotball kamp... Like morsomt som å se sine egne tå negler gro... Åndenes et eller annet, der vi som seere blir dratt inn i en verden der bevis og det å presentere hva som er mest sannsynlig, eller i det minste konkludere at vi ikke vet, er totalt fraværende... Den eneste kanalen som nå og da har noe brukbart er NRK2, de sender noen fantastiske natur program og skikkelige dokumanterer, ikke doku-entertainment .... På ditt siste spørsmål har jeg ikke annet svar enn at den gemne hop ikke vet hvor rekord lav denne "underholdningen" har sunket... De bare ser uten å tenke tror jeg... Skikkelig skremmende når de finner slik søppel TV underholdene... Greit, jeg innrømmer det, jeg ser ikke mye på TV annet enn nyheter og en eller annen god film og er vel derfor litt "rar" fordi jeg mye heller vil fylle fritiden med mer givende ting... Men jeg husker en tid der vi faktisk snakket om forskjellige program på TV rundt bordet i lunchen på jobben... Program som de fleste fikk med seg fordi de var fengende.... I dag går det mest i youtube videoer.... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Det absolutt verste jeg har sett er en råspennede dokumentar om to personer som bruker en liten graver og lager en smal renne over en veistubb - det var kryssklippet i hue og ræva, satt til masse reklame og musikk, og vips så var enda en time bortkastet ... Morsomt å høre at folk enda lager julegaver, fikk nesten julestemning her .. ha en god helg! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Morsomt å høre at folk enda lager julegaver, fikk nesten julestemning her Sitter og lager en liten morsom overraskelse til min søster... Husker du de gamle brune genever flaskene, i brent leire, med rød kork-kork? Jeg lager en lærholder med handtak og bære reim til den leir flaska og har kuttet at seks 30mm hylser jeg tenkte skulle være litt artige drammeglass (har dreibenk ute i bua i leiligheten min) og renset de og har sydd seks holdere til de "dramme glassene" jeg tenkte å sy fast rundt flaska... Jævlig mye arbeid, men gøy å prøve da Syr salmaker søm med en tråd som holder min vekt, så det blir holdbart også... Etter det skal jeg sy nett brett holdere til min mor og far samt minste sønn... Litt jobb det også, men der er det sømmen som tar lengt tid og det er bare gøy... Deilig å sitte sånn å jobbe mens tankene flyr... Min form for meditasjon... God helg til deg også... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 (endret) Veldig god og "riktig" meditasjon det der, kombinere det nyttige med ett hjertelig ønske om å glede andre Endret 22. oktober 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Morsomt å høre at folk enda lager julegaver, fikk nesten julestemning her Sitter og lager en liten morsom overraskelse til min søster... Husker du de gamle brune genever flaskene, i brent leire, med rød kork-kork? Jeg lager en lærholder med handtak og bære reim til den leir flaska og har kuttet at seks 30mm hylser jeg tenkte skulle være litt artige drammeglass (har dreibenk ute i bua i leiligheten min) og renset de og har sydd seks holdere til de "dramme glassene" jeg tenkte å sy fast rundt flaska... Jævlig mye arbeid, men gøy å prøve da Syr salmaker søm med en tråd som holder min vekt, så det blir holdbart også... Etter det skal jeg sy nett brett holdere til min mor og far samt minste sønn... Litt jobb det også, men der er det sømmen som tar lengt tid og det er bare gøy... Deilig å sitte sånn å jobbe mens tankene flyr... Min form for meditasjon... God helg til deg også... Hrmf, alle flasker her hos meg er tomme. Jeg syntes jeg kunne se en anelse mugg i de med grønt glass så jeg tømte innholdet, men det var kanskje bare glasset. Uansett - ta vare på din søster. Den eller de kan ikke erstattes. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Nøyaktig det jeg sitter og tenker også!! Zappet igjennom kanalene i går i Den eneste kanalen som nå og da har noe brukbart er NRK2, de sender noen fantastiske natur program og skikkelige dokumanterer, ikke doku-entertainment .... Mulig du vil like et program som gikk på NRK som heter "Anno". Tilgjengelig på NRK-nett tv også. Jaja, det er "reality" tv, men faktisk en dugelig versjon, og med tema som du muligens finner interessant. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Mulig du vil like et program som gikk på NRK som heter "Anno". Tilgjengelig på NRK-nett tv også. Jaja, det er "reality" tv, men faktisk en dugelig versjon, og med tema som du muligens finner interessant. Mulig, men jeg har aldri ro i rumpa nok til å se et helt program... Har så mye annet jeg heller vil gjøre enn TV... Som i dag, der jeg har tynet de siste de siste kilometerene ut av MC sesongen... Må vel snart vaske sykkelen og dra den inn i stua igjen tenker jeg... Har ikke akkurat vært kjørevær i det siste her jeg bor ihvertfall Så da får jeg vel montere rampa og winchen jeg bruker for å dra sykkelen opp trappa til annen etasje... Mutter'n ble skikkelig sint og oppgitt i fjor fordi jeg hadde hengt julepynt på sykkelen istedenfor å sette opp plastikk treet mitt... Syntes det ble bra jeg og det holder for meg... Hva andre syntes og mener bryr meg egentlig ikke.. Lenke til kommentar
Anatman Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Hvor er vi på vei? Finnes det seriøst en nisje der noen mennesker trives med å se mennesker lide? Finnes det en nisje der noen får godfølelser inni seg av makabre spill og filmer? Jeg så en episode fra en serie der en politiker ble tvunget til å ha sex med en gris på nasjonal tv. Jeg hørte at det var kommet en ny serie der noen ble tvunget og torturert hver dag, for så å miste sin hukommelse og måtte gjenta dette dag etter dag. Hva er det som gjør at det er en slik nisje og at ikke dette søppelgreiene bare forsvinner av mangel på interesse? Jeg savner flere filmer og serier fra 80 tallet der det var optimisme, ren og skjær glede over livet. Alt virket enkelt på optimistiske 80 tallet. Dette er et symptom på at vi tar livet alt for seriøst. Følgene blir at det motsatte av å ta livet seriøst kommer til uttrykk i slike ekstreme former. I eldre tider kom det til utrykk i verre ting som ofring av mennesker. Tror vi skal være glade for at vi har tv-en som alternativ i våre dager. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Det finnes faktisk et alternativ til voldsspill og skyting. Nintendo leverer faktisk varene. Kanskje på tide at flere voksne begynner å spille barnespill siden alle voksenspill handler om å drepe og skyte vilt rundt seg? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Ikke spill noe som helst, så vil du kanskje få oppleve at den kraftigste spillmaskinen du har for hånden er din egen bevissthet Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Kanskje på tide at flere voksne begynner å spille barnespill siden alle voksenspill handler om å drepe og skyte vilt rundt seg? Hvorfor tror du det gjelder alle? Selv foretrekker jeg tunge strategi spill, eller skikkelig heavy helo simmer, spill der jeg må bruke hjernen og kan ikke si at jeg er noen fan av hack'n'slash spill nei... Så barnespill på nitendo er ikke noe for meg... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 (endret) Nei, du får jo drepe dragen din her i dette spillet, så jeg skjønner deg litt når du sier du ikke trenger mer enn diskusjon dått no... Endret 22. oktober 2016 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 22. oktober 2016 Del Skrevet 22. oktober 2016 Ikke spill noe som helst, så vil du kanskje få oppleve at den kraftigste spillmaskinen du har for hånden er din egen bevissthet Prinsipielt er jeg enig i det, men spilling er god trening for hjernen og evnen til å løse logiske problemer og se logiske sammenhenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå