OleBrumle Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Hvor er vi på vei?Finnes det seriøst en nisje der noen mennesker trives med å se mennesker lide? Finnes det en nisje der noen får godfølelser inni seg av makabre spill og filmer?Jeg så en episode fra en serie der en politiker ble tvunget til å ha sex med en gris på nasjonal tv. Jeg hørte at det var kommet en ny serie der noen ble tvunget og torturert hver dag, for så å miste sin hukommelse og måtte gjenta dette dag etter dag. Hva er det som gjør at det er en slik nisje og at ikke dette søppelgreiene bare forsvinner av mangel på interesse? Jeg savner flere filmer og serier fra 80 tallet der det var optimisme, ren og skjær glede over livet.Alt virket enkelt på optimistiske 80 tallet. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Det areligiøse mennesket føler at verden er i oppløsning og søker kunstuttrykk som matcher sin indre ensomhet og smerte. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 (endret) Meget interessant tema, som forhåpentlig kan utvikle seg til en meget interessant diskusjon. Det er ingen nisje, det er normalen. Vold, drap og horeoppførsel er e del av filmer, musikk, dataspill og annen kultur. Hvorfor det er normalen, det er vel det som er det mest interessante spørsmålet. Da må man nesten også spørre seg om samfunnet som helhet er sykt, når slik "underholdning" er normalen. Hvorfor er musikkvideoer dominert av folk som virker over gjennomsnitts kåte og som bruker og misbruker sex og selger seg som horer i videoer som er ment å komplementere musikken? Musikk er jo veldig lite kunstnerisk nå til dags og handler også mye om sex. Popmusikk er direkte tragisk. Filmelistene domineres av voldsfilmer av groveste kaliber hvor vold er en normal del av handlingen og hvor vold fremstilles som normalt, ergo, normaliseres. Dataspill er jo nesten ekslusivt vold og handler nå til dags som regel om å skyte flest mulig andre fortest mulig, nesten helt strippet for historie og handling. Det finnes unntak, men de inneholder også vold. Det finnes en knøttliten nisje av spill som handler om andre ting enn vold også. Så har vi selvfølgelig Nintendo da. Som lager barnespill. Disse er faktisk flotte. Verden er kanskje rett og slett bare syk, og i en syk verden er vold, horer, drap og slike ting normalen. Om det er motsatt og slike ting oppfordrer og vedlikeholder en syk verden kan jo også hende. Men det er iallefall klart at ALLE disse tingene forurenser sinnet til mennesker som konsumerer denne underholdningen. Jeg skulle virkelig ønske vi kunne endre fokuset. Kanskje verden hadde blitt et bedre sted da. Det hele er jo egentlig rimelig sinnsykt. Har vi egentlig noe valg eller er vi indoktrinerte? Endret 19. oktober 2016 av zeebra Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Hvorfor skal alt gi en god følelse? Jeg har ingenting imot å se slike filmer, men det gir ingen godfølelse. 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 (endret) Det areligiøse mennesket føler at verden er i oppløsning og søker kunstuttrykk som matcher sin indre ensomhet og smerte. De religiøse foretrekker å torturere på ekte. Så kan man jo nevne alt det makabre som står i religiøse tekster og som blir fortalt til barn. Jeg trekker større paraleller mellom syk "underholdning" og kristne/ religiøse enn areligiøse. Edit; Areligiøse mennesker prøver å matche sin indre ensomhet og smerte Prøver du å få deg selv til å føle deg bedre ved å påstå at andre føler seg verre? Endret 19. oktober 2016 av SlikGårNoDagan 3 Lenke til kommentar
RegistrereMeg Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 (endret) Meget interessant tema, som forhåpentlig kan utvikle seg til en meget interessant diskusjon. Det er ingen nisje, det er normalen. Vold, drap og horeoppførsel er e del av filmer, musikk, dataspill og annen kultur. Hvorfor det er normalen, det er vel det som er det mest interessante spørsmålet. Da må man nesten også spørre seg om samfunnet som helhet er sykt, når slik "underholdning" er normalen. Hvorfor er musikkvideoer dominert av folk som virker over gjennomsnitts kåte og som bruker og misbruker sex og selger seg som horer i videoer som er ment å komplementere musikken? Musikk er jo veldig lite kunstnerisk nå til dags og handler også mye om sex. Popmusikk er direkte tragisk. Filmelistene domineres av voldsfilmer av groveste kaliber hvor vold er en normal del av handlingen og hvor vold fremstilles som normalt, ergo, normaliseres. Dataspill er jo nesten ekslusivt vold og handler nå til dags som regel om å skyte flest mulig andre fortest mulig, nesten helt strippet for historie og handling. Det finnes unntak, men de inneholder også vold. Det finnes en knøttliten nisje av spill som handler om andre ting enn vold også. Så har vi selvfølgelig Nintendo da. Som lager barnespill. Disse er faktisk flotte. Verden er kanskje rett og slett bare syk, og i en syk verden er vold, horer, drap og slike ting normalen. Om det er motsatt og slike ting oppfordrer og vedlikeholder en syk verden kan jo også hende. Men det er iallefall klart at ALLE disse tingene forurenser sinnet til mennesker som konsumerer denne underholdningen. Jeg skulle virkelig ønske vi kunne endre fokuset. Kanskje verden hadde blitt et bedre sted da. Det hele er jo egentlig rimelig sinnsykt. Har vi egentlig noe valg eller er vi indoktrinerte? Sitat: "Musikk er jo veldig lite kunstnerisk nå til dags og handler også mye om sex. Popmusikk er direkte tragisk." Er dagens musikk tragisk fordi du ikke liker det? Dagens musikk er et resultat av at det er dette folk liker og vil ha. De som vokste opp med musikk fra 50 tallet likte sikkert ikke musikken som var poppulær på 70 tallet heller Endret 19. oktober 2016 av RegistrereMeg Lenke til kommentar
OleBrumle Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2016 Jeg forstår ikke hvorfor mennesker trekkes mot syke ting. Leste nettopp på vg at menn bestiller videooverføringer av overgrep da trolig for egen forlystelse. Er mennesker onde, onskapsfulle, følelsesmessig mangelfulle?Min egen løsning på dette er selvfølgelig å beskytte sinnet mot disse tingene ved å ignorere det grusomme og skape en egen boble av lykke. Det er bare en illusjon. Men en illusjon kan vel og bli en manifestasjon ? Lenke til kommentar
RegistrereMeg Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Jeg forstår ikke hvorfor mennesker trekkes mot syke ting. Leste nettopp på vg at menn bestiller videooverføringer av overgrep da trolig for egen forlystelse. Er mennesker onde, onskapsfulle, følelsesmessig mangelfulle? Min egen løsning på dette er selvfølgelig å beskytte sinnet mot disse tingene ved å ignorere det grusomme og skape en egen boble av lykke. Det er bare en illusjon. Men en illusjon kan vel og bli en manifestasjon ? Sex med gris, tvungen torturert, bestiller videooverføring av overgrep. Hva er det du fyller sinnet ditt med? Hvorfor oppsøker du slik informasjon, hvor finner du det? les avisen Dagen, kirkebladet og se på visjon norge så slipper du slikt Lenke til kommentar
OleBrumle Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2016 Jeg forstår ikke hvorfor mennesker trekkes mot syke ting. Leste nettopp på vg at menn bestiller videooverføringer av overgrep da trolig for egen forlystelse. Er mennesker onde, onskapsfulle, følelsesmessig mangelfulle? Min egen løsning på dette er selvfølgelig å beskytte sinnet mot disse tingene ved å ignorere det grusomme og skape en egen boble av lykke. Det er bare en illusjon. Men en illusjon kan vel og bli en manifestasjon ? Sex med gris, tvungen torturert, bestiller videooverføring av overgrep. Hva er det du fyller sinnet ditt med? Hvorfor oppsøker du slik informasjon, hvor finner du det? les avisen Dagen, kirkebladet og se på visjon norge så slipper du slikt Vi blir pepret med alt mulig gjennom media. Den serien med grisen var en serie på netflix som av en eller annen grunn hadde fått god kritikk på netflix. Jeg forstår ikke hvorfor slik elendighet får god kritikk. Hva er det som gjør at noen gir stjerner til sånn søppel er uforståelig. VG og Dagbladet har mye søppelnyheter dessverre. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Det areligiøse mennesket føler at verden er i oppløsning og søker kunstuttrykk som matcher sin indre ensomhet og smerte. Den får en upvote av meg! Jeg liker satire! Det er åpenbart at det er ikke-troende som mener at verden går ad undas. Hvem var det som håper på verdens ende igjen..? Helt klart ikke en eneste sekt som tilber en apokalyptiske profet. Niks. Ikke en eneste én! 1 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 (...)Musikk er jo veldig lite kunstnerisk nå til dags og handler også mye om sex. Popmusikk er direkte tragisk. (...) For en gangs skyld enig! Alt for mye musikk nå handler om sex, dop, og vold! Er glad jeg fikk vokse opp med noe mer classy musikk, som The Beatles. Eller hva sier du? 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Tross i at folk aksepterer en negativ ukultur er det vel lov å ønske og håpe på en positiv kultur. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Hæ? Liker du ikke The Beatles? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 (...)Musikk er jo veldig lite kunstnerisk nå til dags og handler også mye om sex. Popmusikk er direkte tragisk. (...) For en gangs skyld enig! Alt for mye musikk nå handler om sex, dop, og vold! Er glad jeg fikk vokse opp med noe mer classy musikk, som The Beatles. Eller hva sier du? Popmusikk snakkeer jeg om. Men ja, det finnes masse annen musikk som dyrker usunne verdier og litt de samme tingene. F.eks hiphop. Ikke at det ikke finnes positiv hip hop.. Men det finnes nok av god musikk som lages idag, men popmusikk er en annen ting. Det handler stort sett om hor, vold, dop og slike ting ja. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Må ikke glemme den blodigste boka av alle, Bibelen. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Hæ? Liker du ikke The Beatles? Har jeg sagt det? Jeg hører ikke mye på Beatles, men de er vel greie nok de ja. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Hæ? Liker du ikke The Beatles? Har jeg sagt det? Jeg hører ikke mye på Beatles, men de er vel greie nok de ja. Jeg trodde det du skrev under mitt innlegg var et svar til mitt innlegg, og skjønte ikke helt hvor du ville hen. Men så feil kan man ta. Men du. Angående The Beatles... De har jo sangen Getting Better, hvor de synger om hvordan ting blir bedre. Åja, og hvor han godeste Paul (tror jeg) synger om hvordan han pleide å denge dama si. Så har vi jo Lucy in the Sky with Diamonds, som på ingen måte handler om LSD. En gammel favoritt er selvfølgelig Happiness is a Warm Gun, som overhodet ikke handler om sex på noe vis. Poenget mitt er enkelt; Det er mange gamle sanger som omhandler sex, dop, og vold. Men mange av dem er en smule subtile. (Og så har man Back Door Santa, som er bare... vel, hør på lyrikkene sjøl, og 6345 som er en smule frempå.) Dæven å je elsker gammal musikk! 2 Lenke til kommentar
Thorbear Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Syns det er interessant at det du drar frem som "søppel film/serie" er Black Mirror, en serie som er hyllet for sin dystopiske fremstilling av den nære fremtiden, som er en kommentar/refleksjon over dagens samfunn (Black Mirror = skjermen du ser serien på, som reflekterer deg selv når den er avslått). 2 Lenke til kommentar
RegistrereMeg Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 (...)Musikk er jo veldig lite kunstnerisk nå til dags og handler også mye om sex. Popmusikk er direkte tragisk. (...) For en gangs skyld enig! Alt for mye musikk nå handler om sex, dop, og vold! Er glad jeg fikk vokse opp med noe mer classy musikk, som The Beatles. Eller hva sier du? Popmusikk snakkeer jeg om. Men ja, det finnes masse annen musikk som dyrker usunne verdier og litt de samme tingene. F.eks hiphop. Ikke at det ikke finnes positiv hip hop.. Men det finnes nok av god musikk som lages idag, men popmusikk er en annen ting. Det handler stort sett om hor, vold, dop og slike ting ja. Musikk er ikke bare tekst vet du. Hører jeg en god gitarsolo så driter jeg opp i hva teksten handler om, da nyter jeg musikken. Det kan gjerne være Death metal og for min del bare gitarsoloen er bra. Engelsk skjønner jeg ikke så mye av og det er sikkert like greit. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 (endret) Hvorfor det er normalen, det er vel det som er det mest interessante spørsmålet. Og svaret er vår natur... Vi kan skylde på synd og skam om lignende fiktive og kunstige ting (Som oftest så går det på tvers av vår natur... mens det forherliger ting som ikke er i vår natur...), men først når vi alle forstår HVORFOR vi gjør ting, forstår vår faktiske natur... Først da kan vi gjøre noe med "problemet".. Vi har en rekke "traits" og "skills" som heller ikke er av et "gode" (som at vi må sløse når vi har litt mye av en ting for å imponere damer... og damer lar seg imponere, er foreksempel ikke for ingenting at Hugh Heffner på åtti kan meske seg med rå flotte damer i tyve årene... Eller at Donald Trump er det rasshullet han er... ) Men er vi ikke villige til å gjøre noe med vår natur og bare fortsetter å synd og skam gjøre ting, så forblir problemet der... I så måte er vel det sikreste tegnet på at kristendommen har mislyktes at det fremdeles finnes horer... og prostutisjon Man har prøvd å synd og skammelig gjøre dette i to tusen år, har det hjulpet? Nope... Ikke for annet enn de som trodde de fikset problemet med forbud, synd og skam... De toet sine hender og ristet på hodet i "rettferdig" harme uten å forstå at de ikke var i nærheten av å løse noe som helst... Endret 19. oktober 2016 av RWS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå