jellybean Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Kjøpte ny harddisk for ca 3 uker siden (WD 80GB 8 mb catch) nå er den bare borte vekk fra windows. Reboota og borte var den. Når jeg åpner kabinettet og reboter hører jeg er "tikkelyd" som om den prøver å starte opp, men stopper med et tikk. Kjenner temperaturen stiger da all multimedia filer var lagret her og tanken på at de er vekk gir meg panikk. . Er det harddisken som har gått dukken ? I såtilfelle er det mulig å få tilbake data som lå på disken med "ekspert hjelp"? (hva nå enn det er?) Forslag mottas med takk Lenke til kommentar
OddiTheBody Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Den harddisken der høres ut som er gåen ja. Tror også du kan glemme å få tak i de dataene som er på den. Eneste jeg kjenner til som kan lese ut sånt er IBAS, dette koster mye penger. (over 10000). Så det lønner seg sjeldent. Lenke til kommentar
darker Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Har vært borti det samme før, drit irriterende. Sikkert fått et slag en eller annen gang, og da skjer sånt fort. Lenke til kommentar
nåvi Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Hvis du er sikker på at den lyden kommer fra harddisken er den rimelig sikkert gåen. Sjekk om maskinen finner disken i BIOS (når du starter PCen). Du skulle hatt RAID Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Dette er et kjent problem. Du må ta kontakt med din leverandør. Jeg regner med at du ikke velger WD neste gang, anbefaler deg å velge Seagate. Har 5 stk i dag og de er utmerket. Lenke til kommentar
En som er litt lei Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Hvilke harddisker som holder lengst true eg bare er tilfeldighet, min 120 Seagate Barracuda S-ATA disk tok nettopp kvelden. Også har eg en WD 120 gig som eg har hatt i godt over 1 og 1/2 år. Ognå ska eg bytta S-ATA disken i en WD RAPTOR bare for å prøve å se om det er noe mer stas med den Viss disken går sundt får du ny, mest sannsynlig viss den ikke er altfor gammel (også har jo ikke eg noe viktig på min pc, bare filmer, spill og dritt) Eg kjøper det eg har lyst på, går det istykker så er det bare å rope RETUR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå