Gå til innhold

buzze lyd?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Compaq evo N800c laptop.Mitt problem er at når jeg kobler den til et stereoanlegg/forsterker via phono plugg, kommer det en ganske irriterende brummelyd. Jeg har en NAD forsterker.Og dette forekommer bare sålenge pc'n kjører på strøm.Ikke hvis den går på batteri.

Har fått noen tips om at det kan være jordingen som NAD forsterkeren ikke liker.Men jeg har en eldre laptop,som jeg brukte på samme kontakt og den forårsaket ikke slik lyd.

Noen som har samme erfaring eller tips til hvordan man kan forbedre dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har litt samme problem.

Stasjonær pc: Win XP, SB-Audigy. Når jeg kobler lydkabelen fra lydkortet(phono-kontakt) mot stereoanlegget får jeg også bakgrunnsstøy i form av en kraftig brumming.

Bruker jeg den bærbare pc'n, og samme kabel, da blir lyden krystallklar!!

Veldig irriterende at jeg ikke kan bruke den stasjonære pc'n som musikkanlegg. Har prøvd all mulige slags innstillinger i softwaren til lydkortet, uten at det hjelper

MÅ ha en løsning på dette, bare MÅ!!

:dontgetit:

Endret av ajoar
Lenke til kommentar

Takk for tipps.

Skal prøve det, å flytte lydkortet til nederste pci-spor.

Håper det går.

Forøvrig når jeg har tilkoblet sub + 4 satelitter (pc-høytalere) er det ingen "brumming". Det oppstår bare når jeg strekker lydkabelen til stereoanlegget.

:cry:

Endret av ajoar
Lenke til kommentar

Som jeg skrev i første tekst. jeg tror det kan ha å gjøre med jordingen.Siden det på min bærbare kun forekommer ved tilkobling av stereoanlegg og når pc'n kjører på strøm.Ellers er lyden helt fin.

En del forsterkere er ømfintlige for jording.På min NAD forsterker er det ikke jordet strømledning. Men strømledningen til pc'n er jordet.Håpet på noen med elektro ekspertise som kunne gi råd om hvordan å fjerne dette problemet.

Lenke til kommentar

:thumbup:

Jeg fant en løsning på mitt problem etter å ha lest diverse andre poster her. Det virker som signalene fra kabelanlegget, dvs lyden fra TV/Video forstyrret signalet fra pc'n. Jeg har nemlig koblet video/tv inn på stereoanlegget via en fordelingsboks. Da jeg dro ut disse var lyden helt ok. Takk for tipps.

Håper du "tafi" også finner løsningen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...