Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utseendefiksering og Tinder - Uhøflig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er greia med å bruke tinder for å sjekke utseendenivået på de som matcher med en? Jeg høyreswiper ikke på folk jeg ikke intensjon å ville ha kontakt med, og jeg må si det er en smule ugreit å direkte få vite at en ikke er bra nok når en match unmatcher like etterpå!

Anonymous poster hash: 2a1f5...79e

Ikke spill spillet hvis du ikke tåler konsekvensene.

Lenke til kommentar

Tilstanden TS beskriver kalles "butthurt".

Hva så?

Å være butthurt er å ha en uproporsjonalt sterk negativ emosjonell respons til en oppfattet personlig fornærmelse. TS blir fornærmet av å bli unmatchet, og syter om det som om det skulle være en intensjonell strategi for å fornærme folk. Det er en konspiratorisk tilnærming basert på et anekdotisk og utelukkende spekulativt grunnlag.

Det er imidlertid ingen "greie" med dette. Det som skjer er at personen man matcher med ikke vil matche med en. At TS selv tillegger dette en intensjon om hvorvidt vedkommende bruker tinder "for å sjekke utseendenivået på de som matcher med en" er utelukkende spekulasjon - spesielt fordi selve poenget er at matchen forsvinner før TS i det hele tatt får pratet med dem.

Derfor.

Endret av Løgn
Lenke til kommentar

Tilstanden TS beskriver kalles "butthurt".

Hva så?

Å være butthurt er å ha en uproporsjonalt sterk negativ emosjonell respons til en oppfattet personlig fornærmelse. TS blir fornærmet av å bli unmatchet, og syter om det som om det skulle være en intensjonell strategi for å fornærme folk. Det er en konspiratorisk tilnærming basert på et anekdotisk og utelukkende spekulativt grunnlag.

Det er imidlertid ingen "greie" med dette. Det som skjer er at personen man matcher med ikke vil matche med en. At TS selv tillegger dette en intensjon om hvorvidt vedkommende bruker tinder "for å sjekke utseendenivået på de som matcher med en" er utelukkende spekulasjon - spesielt fordi selve poenget er at matchen forsvinner før TS i det hele tatt får pratet med dem.

Derfor.

Det er jo ganske åpenbart at Tinder hovedsaklig består av oppmerksomhets kåte damer som kun skal ha bekreftelse på sitt utseende.

Jeg personlig er ganske stygg så jeg får begrenset med matcher og ingen gidder å sende melding og de fleste som jeg har sendt meldinger til sletter meg. Ikke at jeg bryr meg veldig akkurat.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Det som skjer er nok at:

1) Vedkommende matcher med deg, men ombestemmer seg etter en nærmere kikk eller de treffer noen andre og er ikke interessert lenger av den grunn

2) Vedkommende sletter Tinder. 

Jeg har opplevd dette selv og synes ikke det er hyggelig. Derfor har jeg aldri gjort det med jenter jeg har matchet med, men hvor jeg har fått kalde føtter etterpå. Det er lov å ha litt følsomhet ovenfor andre mennesker. :) 

Lenke til kommentar

Tinder som Facebook handler vel egentlig om å lure andre til å tro man ser fin ut selv om man er stygg. Det handler om å ta 1000 bilder av seg selv, og finne det beste for å heve inntrykket andre får av deg.

Det er en løgn. Spesielt populært blant narsissisten som elsker å ta bilder av seg selv hele tiden og selge seg som en hore.

Det er massevis av stygge folk som klarer å finne et fint bilde blant 10000 bilder av seg selv. Men skaper det riktig inntrykk?

Lenke til kommentar

Feil.

Javel? Har ikke opplevd det på iOS.

Da har du ikke likt mange nok i løpet av 24 timer, eller du har betalt for Tinder Plus (eller hva det nå heter) :)

Jeg vet ikke hva grensen er, men man har begrenset antall «liker» eller «swipes» per døgn, uavhengig av plattform.

Lenke til kommentar

Feil.

Javel? Har ikke opplevd det på iOS.

Da har du ikke likt mange nok i løpet av 24 timer, eller du har betalt for Tinder Plus (eller hva det nå heter) :)

Jeg vet ikke hva grensen er, men man har begrenset antall «liker» eller «swipes» per døgn, uavhengig av plattform.

Derfor kan man vel konkludere med at Tinder suger og at utviklerne er noen pengegrådige jævler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...