TGB Skrevet 12. november 2016 Forfatter Del Skrevet 12. november 2016 En annen fordel med den nye 70-200mm f/2.8E; solblenderen henger mye bedre på (opplevd å miste flere solblendere på de 2 forrige utgavene). Lenke til kommentar
Boeing Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 (endret) Har nå lagt ved video der Tony dropper Nikon pga at brennvidden, ved nærgrensen, dropper ned til 130 mm. Du har selvsagt skjønt at dette gjelder den gamle 70-200mm f/2.8 ? Dette gjelder _ikke_ den nye Flott, det var det jeg lurte på :-) Takk for svaret (bruker 70-200mm til portrett i studio). Endret 14. november 2016 av Boeing Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Har nå lagt ved video der Tony dropper Nikon pga at brennvidden, ved nærgrensen, dropper ned til 130 mm.FYI så overdriver han ganske kraftig. Når DPReview testet objektivet, så fant de at utsnittet ved nærgrensen tilsvarer en brennvidde på ca. 160 mm. Lenke til kommentar
tow Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Har nå lagt ved video der Tony dropper Nikon pga at brennvidden, ved nærgrensen, dropper ned til 130 mm.FYI så overdriver han ganske kraftig. Når DPReview testet objektivet, så fant de at utsnittet ved nærgrensen tilsvarer en brennvidde på ca. 160 mm. Det er nå en ting, men når er det egentlig behov for å ta portrett med mer enn 130 mm brennvidde uten å være lenger enn 140 cm unna personen man fotograferer? Det har største forstørrelse 0,12x, som betyr at et A4-ark akkurat ikke får plass. Særlig mindre enn det er det kanskje ikke behov for (når man snakk om portrett). Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. november 2016 Forfatter Del Skrevet 15. november 2016 (endret) Alt med den nye AF-S 70-200mm f/2.8E er bedre knyttet til bildekvalitet; kontrast og skarphet ved kraftig motlys. AF er mer nøyaktig og raskere (ganske mye raskere også). MEN bytting av fokus vs zoom-ring er ikke en god ting. Eneste måten å overkomme dette problemet på er å ha på stativfoten og ha den i håndflaten mens man justerer zoom. Uten så holder man på fokusringen og det går ikke veldig bra i lengden. Ellers må man holde altfor langt ute. Så med stativfot i håndflaten fungerer dette fint; uten er det håpløst. Jeg synes det grenser til utrolig at de åpenbart gjør slike store designendringe uten å prate med noen som bruker utstyret fulltid (eventuelt prater med feil gruppe). Edit: Det skal legges til at dette ikke er første Nikon med dette valget; den nye AF-S 80-400mm f/4.5-5.6 VR er bygget på samme prinsipp (fantastisk optikk, men den blir tung å bruke over tid grunnet zoom-ring altfor langt ut). AF-S 24-120mm f/4 VR er også bygget på samme prinsipp, men her ligger zoom-ring ikke så langt ut; så der går det fint. Endret 15. november 2016 av TGB Lenke til kommentar
tow Skrevet 15. november 2016 Del Skrevet 15. november 2016 Alt med den nye AF-S 70-200mm f/2.8E er bedre knyttet til bildekvalitet; kontrast og skarphet ved kraftig motlys. AF er mer nøyaktig og raskere (ganske mye raskere også). MEN bytting av fokus vs zoom-ring er ikke en god ting. Eneste måten å overkomme dette problemet på er å ha på stativfoten og ha den i håndflaten mens man justerer zoom. Uten så holder man på fokusringen og det går ikke veldig bra i lengden. Ellers må man holde altfor langt ute. Så med stativfot i håndflaten fungerer dette fint; uten er det håpløst. Jeg synes det grenser til utrolig at de åpenbart gjør slike store designendringe uten å prate med noen som bruker utstyret fulltid (eventuelt prater med feil gruppe). Edit: Det skal legges til at dette ikke er første Nikon med dette valget; den nye AF-S 80-400mm f/4.5-5.6 VR er bygget på samme prinsipp (fantastisk optikk, men den blir tung å bruke over tid grunnet zoom-ring altfor langt ut). AF-S 24-120mm f/4 VR er også bygget på samme prinsipp, men her ligger zoom-ring ikke så langt ut; så der går det fint. Jeg kan ta den, jeg . Er problemet at det er for tungt å holde venstrehånden lenger ut fra kroppen? Jeg antar at flytting følger av optisk nydesign som gjør at zoomelementene er så langt ut at ringen må ut dit, sikkert for å bli kvitt brennviddeendringen ved fokusering mot nærgrensen. Alt ved objektiver er kompromisser! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. november 2016 Forfatter Del Skrevet 15. november 2016 (endret) Jeg har bitchet til produsent om dette; så får de gjør som de pleier.... snakke med disse 2 fotografene som henger 3 måneder på nord/sør-polen for å ta bilder i 5 min med 70-200 av noen pingviner. Vel; det skinner vel gjennom at jeg mener de prater med feil fotografer Endret 15. november 2016 av TGB 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå