mhagen3 Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Hei! Skal snart kjøpe meg en ny pc (barebone) og tenkte derfor å gyve løs på det gamle chieftech-kabienettet med hammer og sag Før jeg kan begynne på noe skikkelig prosjekt, trenger jeg imidlertid litt utstyr. Jeg håper derfor dere kan hjelpe meg med litt tips til hva jeg bør skaffe meg av basisutstyr til denne hobbyen. Er veldig glad i biltema Takker og bukker En annen ting! Hvor viktig er det å ha avmagnitisert verktøy når man jobber med datautstyr. Har aldri brukt det før, og (tror) ikke jeg har ødelagt noen komponenter av den grunn... Hva synes dere om å bruke skrumaskin til montering / mekking på el. komponenter. Kan dette gi problemer i form av stat. el.??? Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Bruker elektrisk drill kun til å skru løs skruer fra kabinettet (løsne sidedører, harddisker, PSU, CDRom og den slags. Skal du skru løs HK kan det være kjekt med "manuelt skrujern", siden det er en fordel å ha total kontroll over verktøyet. kjekt å ha: -dremel er en kjekk allrounder (kjøp med ledning) -drill evt bruke dremeln, kjøpe bor. -stikksag til store vindu/viftehull -hullsag til viftehull -loddebolt -avbitertang -skarp kniv, "bryt-av"-type - limpistol - metallfil - sandpapir -vernebriller -hansker -støvmaske Lenke til kommentar
Daron Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Kan legge til at du trenger selvølgelig ikke alt det overfornevnte verktøyet med en gang(en god basis liste foresten) Kjøp det du føler du trenger/har råd til. Dremel kan være en god ting å starte med da den kan brukes til en god del.. Og når du kjøper noe, kjøp kvalitet. Koster deg litt ekstra, men du kommer ikke til å angre nå du står der og skal gjøre et perfekt arbeid.. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 multiværktøy selges for 200kr på clasern Type : GO tech g0g0g0 mvh BalleMann Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 er e no futt i den a?? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 er e no futt i den a?? hmmm nei det vet jeg ikke, bare så det i en annonse, ellers så er det en på Jernia for 500spenn (vill ha dremel *buhu* ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå