magiga Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Tegnet av Snøhetta.Unike illustrasjoner: Slik kan verdens første skipstunnel bli Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 (endret) Innlegget er flyttet. Endret 19. oktober 2016 av aanundo Lenke til kommentar
G Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Jeg regner med at de snart finner ut at de skal sprenge tunnellen større jeg, for å få igjennom større skip. Hvilke skip får ikke til å seile igjennom denne begrensende tunnellen? Cruise-skip? Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Hadde Kjell Opseth (Upseth me) fått noen år til som samferdselsminister, hadde flyplassen på Gardermoen blitt bygd i tunnel et sted nær Sognefjorden. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Jeg regner med at de snart finner ut at de skal sprenge tunnellen større jeg, for å få igjennom større skip. Hvilke skip får ikke til å seile igjennom denne begrensende tunnellen? Cruise-skip?Nå er det ikke primært de største skipene som trenger den. Utfordringen er stad havet, dvs. forholdene utaskjærs på strekningen, som stopper mange mindre og mellomstore båter på dager med dårlig vær. Tror neppe bruk av tunellen sparer særskilt med tid når været er bra, så hele greia koker ned til økt regularitet og sikkerhet (fordi en kommer trygt forbi stad på uværsdager). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå