fjarle Skrevet 21. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2016 Mi5S med global ROM er inne til test akkurat nå, men denne gangen er det norske Iwill som er stedet vi henter fra. Så langt: clean og lynrask ROM, norsk språk og tilsynelatende bare velstand. Men den er nok noe dyrere å kjøpe fra norsk forhandler enn i utlandet - samtidig er det risikabelt for noen som ikke som ikke er spesielt opptatt av dette å kjøpe fra f.eks. Gearbest der man plutselig kan få kinesisk ROM og må jobbe seg frem til Google-tilgang selv. Det er slett ikke sikkert løsningen er like enkel, eller like enkel å finne for alle modeller. Derfor kommer vi antakeligvis til å hente kinesiske modeller "lokalt" fremover, og samtidig legge en noe høyere pris enn absolutt billigste utlandspris til grunn for vurderingen. Det handler både om trygghet på programvarefronten og om at produktet skal være noenlunde lett tilgjengelig med norske rettigheter før det er enkelt å eventuelt anbefale dem. Spesielt interesserte kan fortsatt hente inn besparelsen selv ved å ta risikoen dersom telefonen ellers virker perfekt for egne preferanser. Mi5S-testen dukker opp i løpet av den kommende uken. Akkurat nå står det Google på telefonen som er aller høyest prioritert 1 Lenke til kommentar
Jack Flores Skrevet 23. oktober 2016 Del Skrevet 23. oktober 2016 Bra at dere tester kinesiske telefoner! Håper norske forbrukere innser hvor mye penger de kan spare på å droppe Samsung og Apple. Anbefaler dere å sjekke ut Meizu, som er mer ukjent internasjonalt. De har færre telefoner men de de har er flagship killers til lav pris. For øvrig er det ikke SÅ vanskelig å få fikset Google på kinesiske telefoner. Bor i Kina og her er det mye vanskeligere ettersom alt som har med Google å gjøre er blokkert på nett, men det er likevel noe de fleste er kapable til å få fikset. Så i Norge kreves det ikke mer enn at man googler Google installer på selve telefonen. Noe som ikke er særlig stress. Hatt meizu pro 5 siden starten av året. Ved hver oppdatering gjør de telefonen mer og mer ubrukelig. Så det er jo en måte å holde på brukerne. Flyme er den værste møkka jeg har brukt. Varslinger er dårlig, meldinger blir ikke sendt,etter en tlf samtale klarer den ikke å gå tilbake til 4g,må slå av og på mobildata for at den skal gå tilbake til 4g. Det som jeg syns er mest plagsomt er varslinger. Også er det viktig å nevne at denne ikke har støtte for bond20 (800mhz) noe jeg trenger når jeg er på landet. Nå oppdaterer jeg ikke telefonen lenger ettersom jeg har hatt problemer og har måtte stille den tilbake til fabrikkinstg.Play store har jeg slitt med og har måttet legge det inn selv noen ganger for å få den til å virke. Det kunne ha vært en knall telefon men dessverre de ødelegger mye for seg selv. Jeg forventer minimalt med irretasjon av en toppmodell uansett merke. Vil legge ut telefonen for salg snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg