Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil lader ikke - Mazda 626

Anbefalte innlegg

Har en Mazda 626, 2001 mod.

Hadde problemer med at batteriet ble flatt, så bytta dynamo og batteri etter feilsøking. Det fungerte 2-3 dager, før den nå har sluttet å lade igjen. Måler under 12v over batteripolene, og bilen går ikke uten at batteriet er koblet til.

Ladelampa/batterilampa lyser heller ikke når jeg vrir om tenninga.

Noen idèer på hva jeg kan gjøre videre/hva som er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøvde et annet instrumentpanel, men får fortsatt ikke lys. er god kontakt mellom batteri og dynamo på de ledningene som er der.

Om dynamoen var død, og jeg hadde starta bilen med startkabler kunne jeg vel ikke kjørt på flatt batteri hjem? Bør jeg heller kanskje lete etter noe som stjeler strøm? Hadde fortsatt under 12v over batteriet når jeg kjørte, men gikk opp til over 12 når bilen var stanset.

Lenke til kommentar

prøvde et annet instrumentpanel, men får fortsatt ikke lys. er god kontakt mellom batteri og dynamo på de ledningene som er der.

Om dynamoen var død, og jeg hadde starta bilen med startkabler kunne jeg vel ikke kjørt på flatt batteri hjem? Bør jeg heller kanskje lete etter noe som stjeler strøm? Hadde fortsatt under 12v over batteriet når jeg kjørte, men gikk opp til over 12 når bilen var stanset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...