Gå til innhold

Logitech diNovo - ikke på lager noen plass!?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du får komme med erfaringer når du har fått testet det.

Etter en del knoting har jeg endelig fått innstallert sakene... :) Grunnen til knotingen var egentlig at jeg hadde et bluetooth adapter fra før (som ikke funket i win2003 server vel og merke).

Tastaturet skriver jeg for første gang på nå. Det er egentlig rimelig likt en bærbar PC, men det er jo faktisk positivt. Jeg synes bærbare PC-er er ganske bra å skrive på. Det jeg merker som irriterer nå er at alle knappene er omtrent lydløs, bortsett fra SPACE som lager en irriterende klikk-lyd. Uansett er lyden minimal, men litt irriterende siden det er kun den som lager lyd. Se her ja. Nå begynner jeg å få fart på sakene. Det går stadig fortere å skrive. I starten var det helt uvant. Tastaturet var jo utrolig stilig, og VELDIG tynt! Det er jo også smalt siden mediapaden er løs. Passer perfekt for meg som har tastaturet på fanget.

Er litt annerledes plassering på en del av tastene, dvs de er forskjøvet litt i forhold til hva jeg er vant til (som fører til bomming), men det vender jeg sikkert meg til innen de neste 24 timene.

Mediapaden har jeg ikke testet noe særlig enda, men knappene på den er for små. Hvorfor de er så små og tette er et mysterium, siden det er god plass på siden. De er også plassert på "feil side", slik at når jeg bruker den (med høyre hånden) er det ikke bra å støtte oppå pad-en.

Dette er nok helt sikkert en vanesak, og jeg har som sagt nesten ikke prøvd den enda. Har bare tastet inn noen tall for å teste kalkulatoren. Men jeg tror uansett at jeg vil synes at knappene er litt for små.

Men så til den store overaskelsen: MUSEN :angry:

Det er en av de dårligste musene jeg har prøvd. Jeg har brukt MX300 i en stund nå, og den bruker jeg nå også. Hvis ikke jeg husker helt feil, er MX900 på nivå med den første trådløse musen til Logitech (som fulgte med i tastaturpakke). Den forrige trådløse musen jeg hadde var den første trådløse optiske til Logitech (fulgte med i pakke med det sorte tastaturet), og jeg mener den var en del bedre.

Musen var en skikkelig skuffelse med andre ord :cry: Skuffelsen er nok ekstra stor siden jeg forventet at den var på nivå med MX300. Folk har jo sagt at MX700 er på nivå med MX300, og jeg har ikke hørt det har blitt slengt dritt om MX900 før...

Det er en mulighet for at den ikke er skikkelig konfigurert, men jeg har justert det meste i logitech kontrollpanelet, uten resultat. Det er også mulig at jeg vender meg til denne musen, men da vender jeg meg uansett til en dårligere mus enn MX300.

Bluetooth huben fungerer glimrende ser det ut til. Den forrige jeg hadde var MSI, og jeg kan konstantere at MSI er latterlig dårlige til å lage drivere. Bluetooth driverene til MSI virker som en intern alfa versjon. Logitech ser i alle fall ut til å mestre drivere, for alt har fungert smertefritt sålangt. Har bare prøvd å sende et bilde fra mobilen (3650) forløpig, men det gikk smertefritt. (Dessuten fungerte bluetooth snarveien i min datamaskin - i motsetning til MSI sine driver...).

Alt i alt er egentlig pakken veldig bra, men hadde ikke det vært for den svære og dårlige musen ville pakken vært helt SUVEREN. :thumbup:

PS! Ta denne "testen" med en del klyper salt, siden jeg bare har brukt pakken i ca 30 minutter.

Lenke til kommentar
Ouch\=

Hva er det egentlig som feiler musen?

Er det rykninger i musepekeren når du drar den fort over skjermen, eller var det er ergonomien du siktet til? :ermm:

Jeg sikter ikke på ergonomien. Jeg er venstrehendt, men er vant til å bruke mus som er beregnet for høyrehånd. Egentlig så funker denne veldig bra i venstre. Jeg liker egentlig ikke store mus i det hele tatt, men jeg var jo klar over at denne var et monster, så det teller ikke negativt i min vurdering.

Pekeren går ikke "smooth" i det hele tatt... Jeg har faktisk litt problemer med å utføre helt vanlige bevegelser i windows (lukke vinduer etc.).

Jeg har fjernet den andre musen, og har tenkt å gi den nye en sjanse i et par dager så får vi heller se om jeg endrer mitt syn på den. Det kan også nevnes at MX900 er glir mye bedre enn det jeg er vant til, noe som kanskje er litt av årsaken til at jeg stresser litt med "pekingen".

Hadde denne pakken hatt en trådløs MX300 (størreslen, formen og nøyaktigheten) i stedet, så hadde den vært perfekt.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ok, Juvelen er en fryd. Men nå kommer spørsmålet:

Jeg innstalerte Papsvifter, dvd-brenner og juvelen i går. Kødda og herja mye med PC'n. Men mitt problem er at jeg mistet internettkontakten. Har avidi (huff) og ingenting jeg gjorde senere rettet opp problemet.

Kan det være at juvelen har påvirket denne tilgangen (jeg bruker kabel) ????

Måtte tilkalle datasjefen på jobben og ikke en gang han hadde noen svar til meg, så jeg skal ringe avidi i dag for å høre.

Lenke til kommentar

Hmmm, ettersom bluetooth også oppretter en slags LAN tilkobling kan det jo være at internettprogrammene dine plutselig velger feil nettverk og prøver å gå på internett via musen din hehe. Med hensyn til feilsøking av nettverk er det lurt å starte med de enkleste testene. Sjekk at ting lyser som de skal, at kabler er på plass fysisk, om du kan pinge en eventuell router, om du kan pinge en kjent ipadresse ute i verden, En kjent ipadresse er f.eks. Nextgentel sin DNS server på 193.75.75.193 (lett å huske) . Om alt dette virker, er det tid for å se på en eventuell firewall du bruker, om konfigurasjonen av tilkobling er korrekt med dns servere osv. Videre hender det at selve TCP/IP protokollen kan bli skadd, og en reinstallasjon av denne kan være nødvendig. Alt i alt mye som kan gå galt med en forbindelse, så det er fint om vi kan få litt informasjon om hva som er prøvd til nå.

Er spent på å høre mer om juvelen. Er fristet av design/muligheter men skeptisk til bluetooth da jeg ofte opplever krøll mellom min p800 og ymse PCer.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort dette:

Sjekket at alt sitter i, til og med satt inn nettverkskabelen i to forskjellige innganger da jeg har dual LAN på hovedkort.

Instalert drivere og alt annet på nytt.

Jeg har pinget og kjørt ipconfig, alt til ingen nytte.

Har slått av alle firewalls etc.

Satt oppe til 0300 og prøvde alt, til og med systemgjenoppretting fra flere dager tilbake i tid :(

Det værste er at sjefen (dama) går på BI nettstudier og skal ha eksamen fra i morgen. Med hun hengende over skuldern er det ikke lett å være meg i disse dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...