Swampen Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Hvordan skifter jeg på passordet for deling av filer i et nettverk? Finner det ikke noe sted.... _________________ Dell P4 1300 Intel 850 Geeforce 2GTS 32mb ddr 230@405 384mb RDram [ Denne Melding var redigert av: Swampen på 2002-02-26 23:31 ] Lenke til kommentar
oxygen_zzz Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 kanskje fordi dette ikke er mulig i windows Xp.. =) jeg har samme problem selv. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Quote: On 2002-02-26 23:30, Swampen skrev:Hvordan skifter jeg på passordet for deling av filer i et nettverk?Finner det ikke noe sted.... Hvis du er vant til 98/Me så er det litt annerledes i NT-verden. Du setter nemlig ikke passord på kataloger. Isteden kan du slå på deling på de aktuelle katalogene, og passe på at du har valgt riktig permission (read/write osv.). Passordet er rett og slett passordet til brukerenavnet du benytter deg av når du logger på 2000/XP-boksen. Du kan selvfølgelig også legge inn begrensninger slik at bare utvalgte brukere kan aksessere en katalog. Lenke til kommentar
Swampen Skrevet 27. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2002 OK takker...og hvis jeg ikke har passord på maskina mi da..trykker bare enter når jeg skal logge med inn jeg uten å type inn noen ting.. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 27. februar 2002 Del Skrevet 27. februar 2002 Quote: On 2002-02-27 13:57, Swampen skrev:OK takker...og hvis jeg ikke har passord på maskina mi da..trykker bare enter når jeg skal logge med inn jeg uten å type inn noen ting.. Hvis du bruker 'administrator' kontoen UTEN noe passord (som jeg ikke vil anbefale) kan du bare bruke administrator som brukernavn og ingenting i passord-feltet når du skal inn på den delte mappen fra en annen maskin. Hvis kontoen din heter noe annet bruker du det navnet isteden. Du kan opprette/fjerne brukere på control panel -> users Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå