dobbeldusj Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 (endret) Heihei. Har fått hendene i et Sony CCD-V8AF-E som har denne adapteren hekta på: På vei i posten har jeg en sånn USB-dongle med kompositt (rød/hvit/gul) og S-Video. Hvordan skal jeg koble ledningene slik at jeg får lyd og video inn på PC? Og der det står "remote" på kameraet, jeg kan ikke koble til S-Video der? Ligna fælt.. Og, for å se opptak på TV fra kamera, er det bare å plugge antenneledningen inni koblingen som er til høyre? For det får jeg nemlig ikke til å funke. Håper noen tar seg bryet med å svare! Takk. Endret 18. oktober 2016 av dobbeldusj Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Du skal vel koble alt igjennom 85-adapteret ? Lenke til kommentar
dobbeldusj Skrevet 18. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2016 Du skal vel koble alt igjennom 85-adapteret ? Jepp, men hva skal hvor? Gul i video out, men hva med lyd siden det er bare én audio out? Skal jeg prøve meg frem med hvit og rød eller må jeg kjøpe en konverter (rød og hvit til én)? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 (endret) Regner med at kameraet er kun i mono så du kan ikke bruke rød "L" og hvit "R" direkte sammenkoblet siden det kan ødelegge ett eller annet en eller annen plass Så du kan bruke kun koble til en RCA-plugg og i etterkant "postprosess" sende lyden i begge kanaler istedenfor i kun en. Hadde du hatt en 3,5mm stereo-jack i kameraet kunne du ha brukt en overgang til RCA-plugger. Her har du bruksanvisningen på kameraet. Endret 18. oktober 2016 av Nautica Lenke til kommentar
dobbeldusj Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2016 (endret) Regner med at kameraet er kun i mono så du kan ikke bruke rød "L" og hvit "R" direkte sammenkoblet siden det kan ødelegge ett eller annet en eller annen plass Så du kan bruke kun koble til en RCA-plugg og i etterkant "postprosess" sende lyden i begge kanaler istedenfor i kun en. Hadde du hatt en 3,5mm stereo-jack i kameraet kunne du ha brukt en overgang til RCA-plugger. Her har du bruksanvisningen på kameraet. Men , jeg har en Hauppauge Live 2, men det er jo "dame"-kontakt på den, det samme som på adapteret som står på kameraet. Hvordan skal jeg gjøre dette? Finnes det overganger? Kanskje en slik vil gjøre nytten? Endret 24. oktober 2016 av dobbeldusj Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Det går bra, bare og bruke en han/han kabel. Lenke til kommentar
dobbeldusj Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2016 Funka som fy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå