Gå til innhold

3d/grafikk-kort.


kaeksen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vell, hadde håpet på litt bra ytelse på spill..slippe hakking og slikt,,er blitt mektig lei det etter erfaringen med compaq :(

Da kunne ingen andre deler enn orginaldelene til compaq brukes,,snakk om og prøve og utnytte oss forbrukere,,skam dere compaq...(den gangen i 1996 ihvertfall)

Nå hører jeg at de er blitt litt bedre..thank you thorn.

Lenke til kommentar

Det er ikke mengden ram på kortet som avgjør om spillet hakker. Det er en gimmick, noe kortprodusentene lurer deg med :thumbdown:

 

Skal du bruke ca 1500,-..så anbefaler jeg et Sapphire 9600Pro med 128MB ram.

 

Skal du bruke 2500,- til 3000,-, så anbefaler jeg PowerColor 9800Pro

 

Skal du bruke mindre, så vil du nok ha hakking ennå..

Lenke til kommentar
Vell, hadde håpet på litt bra ytelse på spill..slippe hakking og slikt,,er blitt mektig lei det etter erfaringen med compaq :(

Da kunne ingen andre deler enn orginaldelene til compaq brukes,,snakk om og prøve og utnytte oss forbrukere,,skam dere compaq...(den gangen i 1996 ihvertfall)

Nå hører jeg at de er blitt litt bedre..thank you thorn.

Som sagt over, mye ram er ikke det samme som bra ytelse. En bil går ikke fortere selv om det er plass til flere personer i den. Det er motoren som er avgjørende. 128MB er mer enn nok til alle spill.

 

Hvor mye kan du bruke?

Lenke til kommentar
Som sagt over, mye ram er ikke det samme som bra ytelse. En bil går ikke fortere selv om det er plass til flere personer i den.  Det er motoren som er avgjørende.

Kanskje vis personene er ekstra tykke og tar stor plass ? En bil med liten plass og for "tunge" personer i blir vel litt ustabil og understyrt ? :cool:

 

Neida.. Ytelse og størrelse på ram har ikke alltid samsvar med ytelse. De raskeste kortene idag slik som 9800XT 128 MB er ikke merkbart tregere enn 9800XT 256MB. I alt under 1024* merker du ingenting men når du kommer opp i 1600* så vil du merke MAX 10 fps forskjell i f.eks i q3. Så her snakker vi om under 5% mere ytelse i 1600* oppløsning. Men husk på at du velger et skjermkort som er ment for spilling og ikke eks. primert 3d rendring osv... disse kortene vil ikke yte halvparten så bra som "spill kort" i spill, dette fordi de er laget for andre ting.

 

Lager en liten oversikt over "spill skjerkort her"

(De som yter best i spill øverst) Nevner bare ATI Radeon kort her fordi jeg personlig mener at ATI Radeon er bedre enn NVidia sitt Geforce serie, er dog mange meninger om dette.

 

Radeon 9800XT 256 og 128 MB Samme hva du velger ca 5000 kr

Radeon 9800pro 2800kr (dette vil jeg sterkt anbefalle!)

Radeon 9800none pro 2000 kr

Radeon 9700pro 2000 kr

Disse kortene over vil du kunne kjøre de fleste spill glatt med høy oppløsning og HIG details.

-----------------------------------------------------------------------

Disse under må du kanskje gå ned til 1024* og litt ned på detaljer

Radeon 9600XT 1700 kr

Radeon 9500pro 1600 kr (dette er vanskelig å få tak i)

Radeon 9600pro 1400 kr

Radeon 9600none pro 1100 kr

Endret av |SeVen|
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...