Snart18 Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 hallo! Nå har det seg sånn at jeg snart skal på en helgetur til England. Jeg har fylt 18 år innen jeg skal dit. har sett at man kan kjøpe hva som helst av alkoholholdige drikker der, bare man er over 18 år. Lurte derfor på om jeg feks kan kjøpe 40% vodka i England, og ha den med i baggen hjem igjen. Blir den tatt i tollen pga lovbestemmelsene om alkohol for 18 åring i Norge, eller får jeg med meg godsakene hjem uten noe som helst "trøbbel"? Takk for svar på forhånd! Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 hallo! Nå har det seg sånn at jeg snart skal på en helgetur til England. Jeg har fylt 18 år innen jeg skal dit. har sett at man kan kjøpe hva som helst av alkoholholdige drikker der, bare man er over 18 år. Lurte derfor på om jeg feks kan kjøpe 40% vodka i England, og ha den med i baggen hjem igjen. Blir den tatt i tollen pga lovbestemmelsene om alkohol for 18 åring i Norge, eller får jeg med meg godsakene hjem uten noe som helst "trøbbel"? Takk for svar på forhånd! Du må være fyllt 20 for å ta med alkohol over 22%, det er samme regler som ellers i Norge. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Som Malmern skriver, og hvis du blir tatt i tollen så blir det et forenklet forelegg du kan velge å vedta og betale. Vedtar du ikke blir det en rapport som oversendes politiet. Lenke til kommentar
Snart18 Skrevet 18. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2016 Ok, takk til begge! Kjekt å vite! Lenke til kommentar
Snart18 Skrevet 1. november 2016 Forfatter Del Skrevet 1. november 2016 men, er det stor sannsylighet for at de ransaker baggen og finner ut om det er sterkere enn 22%? kan de se på apparater at det er alkohol og ikke annet drikke? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Du mener å helle over på annen flaske? Det er ganske enkelt utstyr som trengs for å sjekke alkoholstyrke på blank brennevin, noe jeg vil bli overrasket om tolletaten ikke har. Lenke til kommentar
Snart18 Skrevet 2. november 2016 Forfatter Del Skrevet 2. november 2016 tenkte på å helle over i feks en cola-flaske. Er det stor sannsylighet for at de gjennomlyser bagen og ser cola-flaska, for så å sjekke innholdet i flaska? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Det kommer nok an på deg og historien din osv. Det er ikke sjeldent produkter blir omemballert og forsøkt smuglet. Det vil jo også vise at, om du blir tatt, du faktisk vet at det ikke er lov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå