Rune48 Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 I bibelen står det at gud befalte oss å fylle opp jorden og bli mange og jorden har blitt fylt opp ganske mye den dag i dag og folk eksisterer på alle kontinenter med unntak av antarktis og nordpolen. Bare 2.5% av vannet på jorden er ferskvann og det er veldig variert hvilken type ferskvann hvert land har tilgjengelig og hvor mye. I Afrika så ser vi at de har store vannproblemer. Men dersom gud skapte denne jordkloden, og han ikke hadde noe imot afrikanere, men la oss si at han var bittelitt sint på èt afrikansk land og bestemte seg derfor å straffe det landet med vannmangel eller udrikkelig vann. Hvorfor bestemte gud seg for å straffe mange av nabolandene til dette afrikanske landet, for der er mange afrikanske land som også sliter med vannmangel eller udrikkelig vann. Det jeg lurer på er: Hvorfor straffet gud nabolandene, særlig i afrika når det kommer til ferskvann? Hvorfor straffet ikke gud antarktis og nordpolen like hardt, for der er nemlig størsteparten av verdens ferskvanns reserver? For å oppsummere spørsmålene: 1. Hvorfor straffet gud naboland i Afrika mtp. ferskvann? 2. Hvorfor straffet ikke gud Antarktis og Nordpolen like hardt mtp ferskvann? Takk. Jeg ønsker innspill fra mine kristne venner. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Av alt jeg har lest av kristne folks innlegg så må det der være det som gav desidert minst mening. 4 Lenke til kommentar
Rune48 Skrevet 18. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2016 (endret) Jeg mener, gud puttet over 80% av jordens ferskvann på nordpolen og på antarktis, så da mente vel gud at vi skulle bo der, eller? Kanskje litt for kaldt å bo der? Endret 18. oktober 2016 av Rune48 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Bevis at du har kristne venner først, ts Mange småtøvete tråder du produserer, en dåre kan spørre mer enn 10 vise kan svare .. Tror kanskje muligens kan stå skrevet i bibelen Lenke til kommentar
Rune48 Skrevet 18. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2016 Jeg vet ikke hvor viktig det er å bevise at en har kristne venner. Men dersom gud straffer et afrikansk land med store vannmangler og udrikkelig vann, hvis vi tar et vilkårlig afrikansk land som Chad. Hvorfor straffet gud nabolandene med samme problemer over store deler av Afrika? Det er en "lenke" av vannproblemer i Afrika, men dersom gud straffet bare et land som Chad med vannproblemer, så er vi jo nødt til å finne ut hvorfor gud straffet nabolandene også, for han har nemlig satt igang en "kjede" av vannproblemer i Afrika, som er et enormt kontinent. Gud befalte oss å fylle opp jorden, men det er veldig vanskelig å fylle den mer opp slik som situasjonen er i dag mtp ferskvann i Afrika. Hvorfor straffet han alle afrikanske land samtidig med de samme problemene mtp ferskvann? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 hva tror du er årsaken? Lenke til kommentar
Rune48 Skrevet 18. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2016 (endret) Fattigdom kan være en del av problemet. Jeg husker forresten, Moses slo i en stein så sprang vann ut fra den. Det er vel omtrent den eneste referansen jeg har mtp vann og mtp bibelen. Endret 18. oktober 2016 av Rune48 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Jeg mener, gud puttet over 80% av jordens ferskvann på nordpolen og på antarktis, så da mente vel gud at vi skulle bo der, eller? Kanskje litt for kaldt å bo der? Slik du beskriver det så straffer jo din gud alle. Det har forresten ikke vært vannproblemer i stor grad i afrika eller noe annet sted før industri og moderne kriging startet. At vi mennesker har rompepult et sted tilbake til steinalderen og forurenset vannet har ingenting med den kristne gud å gjøre. Du er forresten ikke en kristen. Hvordan vet jeg det? De kristne omtaler sin gud med stor G, Gud. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Fattigdom kan være en del av problemet. Jeg husker forresten, Moses slo i en stein så sprang vann ut fra den. Det er vel omtrent den eneste referansen jeg har mtp vann og mtp bibelen. Høres ut som en barmhjertig gud som straffer folk for å være fattige. Kan det være at de gir for lite penger til å støtte religionen kanskje? Lenke til kommentar
Rune48 Skrevet 18. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2016 Jesus betalte for våre synder så jeg tror ikke vi behøver å betale penger også. Men noen synder forsvinner aldri, og ferskvannsproblemet er en av de som ikke forsvant på korset. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 (endret) Jeg mener, gud puttet over 80% av jordens ferskvann på nordpolen og på antarktis, så da mente vel gud at vi skulle bo der, eller? Kanskje litt for kaldt å bo der? Slik du beskriver det så straffer jo din gud alle. Det har forresten ikke vært vannproblemer i stor grad i afrika eller noe annet sted før industri og moderne kriging startet. At vi mennesker har rompepult et sted tilbake til steinalderen og forurenset vannet har ingenting med den kristne gud å gjøre. Du er forresten ikke en kristen. Hvordan vet jeg det? De kristne omtaler sin gud med stor G, Gud. Jeg tror det var tørke og sult i Afrika før også. Uansett, krigene og rom.....lingen er Guds plan, så det har sikkert en hensikt. Kanskje det er en slags snarvei til himmels? Endret 18. oktober 2016 av Thonord Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Så den kristne gud har satt opp en motorvei til himmelen i Afrika ved å gjøre vannforsyningen dårlig? Makes sense! 1 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 (endret) Så den kristne gud har satt opp en motorvei til himmelen i Afrika ved å gjøre vannforsyningen dårlig? Makes sense! Ja, ikke sant? Han gjorde jo det omvendte med vann også. Han benyttet seg av for mye vann, til å lage en slags snarvei i motsatt rettning. Endret 18. oktober 2016 av Thonord Lenke til kommentar
Rune48 Skrevet 18. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2016 (endret) Det første mennesket levde jo i, nettopp Afrika. Hvordan gud ville sette det første mennesket ned på en så fin plass, er også et godt spørsmål. Det behøver ikke være negativt for det første mennesket å opprinnelig leve i Afrika, spørsmålet er heller mer relevant når du ser alle menneskene som kommmer etter det første mennesket og hvor de er nødt til å leve, alle sammen på samme plass over lang tid. Endret 18. oktober 2016 av Rune48 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Jesus betalte for våre synder så jeg tror ikke vi behøver å betale penger også. ... for noe fiskekort Om Jesus fisket uten, og i tillegg har betalt for oss syndere! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Jesus betalte for våre synder så jeg tror ikke vi behøver å betale penger også. Men noen synder forsvinner aldri, og ferskvannsproblemet er en av de som ikke forsvant på korset.Så da er det kanskje ikke pga fattigdom, har du noen andre teorier om hvorfor gud finner det riktig å sulte ihjel nyfødte barn?Kanskje han er rasist? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Jesus betalte for våre synder så jeg tror ikke vi behøver å betale penger også. Men noen synder forsvinner aldri, og ferskvannsproblemet er en av de som ikke forsvant på korset. Det eneste som "forsvant" der er kristnes innbilte og kunstige "synder" som vi vet i dag ikke har funnet sted... Hint: Adam og Eva er også kristen/jødiske fantasier, vi vet at dette ikke skjedde... Så hele jesusen er ubrukelig... Og ferskvann er egentlig ikke noe problem, problemet er å vedlikeholde den enkle teknologien som trengs for å hente opp vann... Min far hadde en kompis som "brant" for saken for en del år siden og som i den anledning egenhendig kjørte to vanntårn med brønnborings utstyr og det hele ned til et eller annet land i Afrika. De fant to landsbyer, boret etter vann, fant vann, satte opp pumpe tårn og for første gang på aller så lenge kunne kvinnene (mannfolkene gjorde ikke annet enn å tygge kat og trille terninger under akasie treet, og lage unger da selvsagt...) slippe å gå to og en halv mil etter vann... Opplæring ble gitt og alle var fornøyde og min fars venn med mannskap kunne dra lykkelige hjem igjen, vel vitende om at de hadde gjort en kjempe innsats... Gleden ble derimot til forferdelse året etter, da min fars venn dro ned dit for å oppdage at de kat tyggende, halvrusa idiotene hadde solgt ALT i begge landsbyene, ikke så mye som en vingmutter var å finne av de flotte vann pumpe tårnene, av utstyret og alle reserve delene han hadde ikke bare påkostet, men egen hendig kjørt ned dit gjennom hele Europa... En annen ting som var helt borte var entusiasmen min fars venn hadde for å hjelpe disse folkene, som ikke engang evner å hjelpe seg selv... Dette er såvidt jeg vet den siste og eneste gang han har sent så mye som fem øre i noe verdi i "nødhjelp" til afrika... Og jeg kan ikke akkurat si at jeg ikke skjønner hans reaksjon... Har jobbet med en del folk fra afrika og for å si det pent (og totalt uten rasisme, da hud farge ikke har en dritt å gjøre med det. Skal man kalle det noe så må det være kultur rasisme...) så hadde alle sammen en arbeids moral som i beste fall var tvilsom... Selv de som gjorde det samme hver jævla dag måtte de fortelles HVER dag hva de skulle gjøre... Som om de hadde glemt det i løpet av natta liksom... Om dette skyldes latskap eller kultur er jeg ikke sikker på... Problemet som oppsto omtrent hver eneste dag var at jeg og alle andre ble drittlei av å måtte mase på dem for hver jævla ting de skulle gjøre, selv om de gjorde akkurat det samme dagen før og de VISSTE at de skulle gjøre det samme i morgen... Fikk de lov til å sitte å glane ut i lufta eller kakle opprømt sammen gjorde de gmye heller det enn å ta i et tak... Så oppsto selvsagt gnissninger... Da det ble mye mer å gjøre på oss andre når ikke de var med å dro lasset... Det hadde, som sagt, ingenting med hudfarge å gjøre, men alt med arbeidslyst utsklidningen de led av, eller hva det var, men selvsagt ble rasisme kortet dratt opp og vi andre ble selvsagt de store stygge ulvene... Så da fikk de sitte der da, og glo ut i lufta etter det... Uten at de selv forsto at det firmaet jeg jobbet med ALDRI kom til å ansette en eneste en med mørk hudfarge, fordi de var livredde for at de også var av samme ulla... Penger ville de gjerne ha, bare ikke gjøre noe for det... Men detet ser man stor forskjell på i europa også... Har jobbet noen år med italienere og de er pokker ikke gode å ha med å gjøre heller... Kan de jukse eller la være å gjøre en ting så gjør de gladelig det... For min del så liker jeg å gjøre en skikkelig jobb, gjøre den så godt som overhodet mulig og er ikke interissert i å jukse, lyve eller luske og lure og da er det et helvette å jobbe sammen med folk du hele tiden må passe på at de faktisk gjør jobben sin, hvor enkel den enn måtte være... Blir jeg satt til en jobb trenger jeg ingen sjef eller avdelingsleder som henger over skulderen min for at jeg skal gjøre en ordenlig jobb, ei heller flyr jeg til sjefen eller avd leder med hver jævla problem, jeg finner løsninger på det alene og liker ikke sjefen det så kan han til helvette gjøre det sjøl!! Og det vet sjefen min, men han har da heller aldri hatt noen grunn til noe å blande seg borti hva jeg gjør, fordi han vet at det blir gjort så bra som overhodet mulig, gjerne litt bedre... Trenger ingen sjef for å fortelle meg det, har alltid hatt god arbeids moral... Noe jeg ikke kan skryte av at de fleste italienere har... De er stort sett mye bedre på å finne problemer og så sende førti mann i dress som skal peke på hverandre eller noen andre isteden for å faktisk løse problemet... Har også jobbet sammen med østerikere og tyskere og DE kan virkelig jobbe!! Nitidige, flinke, pliktoppfyllende og er overhodet ikke interessert i problemer, men løsninger... Sorry, det ble en del ranting litt utenfor temaet... Men vann kan du finne overalt, teknologien er som regel problemet... Og tyvrader som heller lar kvinnene gå to og an halv mil hver vei etter vann enn å passe på det de har fått... Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Svarer kanskje ikke direkte på spørsmålet, men en av de mest kjente tingene i Bibelen er jo de profetiske drømmene om sju fete år og sju magre år. Først sju fete kyr og deretter sju magre kyr. Gud valgte på denne måten å sørge for at det ble bygd opp tilstrekkelig med kornlagre så den utvalgte slekten kunne overleve de sju magre årene. De magre årene skyldtes etter alt å dømme mangel på regn (eller muligens avling-etende gresshopper?) Lenke til kommentar
RWS Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 De magre årene skyldtes etter alt å dømme mangel på regn (eller muligens avling-etende gresshopper?) Eller at de fulgte påbudet fra den stupide guden din og bare plantet det samme år etter år i den samme jorden... Mest sannsynlig skyltes dette naturlige årsaker.... Temperaturen på jorden er ikke konstant vettu.... Vulkan utbrudd og askeskyer har tatt livet av mange mennesker... Her i landet ville vi sultet kvekk ihjel om vi ikke hadde hamstret i løpet av sommeren før i tiden... De kunne ikke sette seg inn i bilen og dra på super'n.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 ... for noe fiskekort Fysj, fiskekort er noe herk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå