buffy88 Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 En litt eldre dame på jobben har bedt meg hjelpe henne med mobilen sin i morgen. Og jeg som da ikke er noe iPhone fan trenger nå litt hjelp. Mobilen hennes er koblet opp mot mannen sin Apple id, og nå har den begynt å henge seg opp litt og hun har fått beskjed om å nullstille mobilen.. Jeg vet jeg kan sikkerhetskopiere med icloud. men hun vil ha sin egen Apple id nå når hun allikevel må nullstille mobilen.. Så da er spørsmålet, hjelper det da å sikkerhetskopiere med icloud for så å lage ny id? Eller må hun da legge alle bilder inn på pc og skrive opp alle kontakter og apper hun hadde? Og så bare legge inn igjen alt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Her trår du feil!!!! Om det gjelder bilder og kontakter så last de fysisk ned til en pc eller ekstern skytjenste som google. Sjekk at ALT ligger der før man logger av findmyiphone og icloud, samt slår av imessage. Kjøpte apper vil forsvinne, det samme vil kjøpt musikk om de ikke overføres til pc først. Litt av poenget med å ikke legge inn backup er å ikke overføre systemfeil gjennom nettopp denne funksjonen. Det beste er å opprette som ny enhet, uten backup, for å legge inn kontakter og bilder manuelt fra feks. pc. samt å laste ned appene man trenger på nytt - dette funker bra for ikke avanserte brukere. 1. Siden hun til nå har brukt mannen sin apple id så kan hun ta backup dit først, for å være sikker. 2. Deretter manuell backup til pc av bilder og kontakter 3. Deretter opprette ny apple id og ta ny backup der, før man nullstiller telefonen. 4. Gjenopprette som ny enhet for å se om problemene forsvinner, med ny apple id 5. Legge inn bilder og kontakter og installere appene etter behov. Om ting skulle gå skjevt så kan hun legge inn backup fra sin nye apple id, eller mannens i ettertid og man får tilbake telefonen slik den før man begynte på hele prosessen. Det finnes nok enklere løsninger men jeg liker alltid å gardere meg fordi man i ettertid plutselig finner ut at man mangler noe. Lenke til kommentar
buffy88 Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2016 Her trår du feil!!!! Om det gjelder bilder og kontakter så last de fysisk ned til en pc eller ekstern skytjenste som google. Sjekk at ALT ligger der før man logger av findmyiphone og icloud, samt slår av imessage. Kjøpte apper vil forsvinne, det samme vil kjøpt musikk om de ikke overføres til pc først. Litt av poenget med å ikke legge inn backup er å ikke overføre systemfeil gjennom nettopp denne funksjonen. Det beste er å opprette som ny enhet, uten backup, for å legge inn kontakter og bilder manuelt fra feks. pc. samt å laste ned appene man trenger på nytt - dette funker bra for ikke avanserte brukere. 1. Siden hun til nå har brukt mannen sin apple id så kan hun ta backup dit først, for å være sikker. 2. Deretter manuell backup til pc av bilder og kontakter 3. Deretter opprette ny apple id og ta ny backup der, før man nullstiller telefonen. 4. Gjenopprette som ny enhet for å se om problemene forsvinner, med ny apple id 5. Legge inn bilder og kontakter og installere appene etter behov. Om ting skulle gå skjevt så kan hun legge inn backup fra sin nye apple id, eller mannens i ettertid og man får tilbake telefonen slik den før man begynte på hele prosessen. Det finnes nok enklere løsninger men jeg liker alltid å gardere meg fordi man i ettertid plutselig finner ut at man mangler noe. Tusen takk for hjelpen.. Dette var akkurat det jeg var på jakt etter.. Liker å gardere meg jeg og.. Jeg er en av de som etter å ha lagret spillet for så og avslutte, klikker ja på om jeg vil lagre spillet før jeg avslutter XD helt idiotisk men, you never know, you know:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå