AnonymDiskusjon Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Hallo. Har de siste månedene hatt en greie med at jeg fort synes synd på noen. Dette er veldig i forhold til den fysiske kroppen til personen. Jeg kan for eksempel synes synd på en jente som på mange måter kan være pen, men har en eller annen greie med for eksempel formen på ansiktet som gjør at hun ikke er "perfekt". Eller en fyr som har et hudproblem i ansiktet. Eller folk som sitter i rullestol. Plager meg litt i blant at jeg tenker slikt. Men har kommet fram til at det kanskje er dårlig gjort å synes synd på folk, fordi det er som å si; "Jeg har det bedre enn deg." Så har litt greid å legge det fra meg. Har heldigvis også funnet ut at en del av disse personene jeg kan synes synd på, virker som om de har det bra. Virker nesten som om det at man ikke er perfekt, gjør at man må kompensere, som igjen gjør at man er mer motivert, og kan få gjort mer, og kanskje også bli en mer interessant person. Så burde man i mest mulig grad la være å synes synd på noen? Eller er det feil å ikke synes synd på noen også? Anonymous poster hash: eb88a...ca3 Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Hallo............. Har heldigvis også funnet ut at en del av disse personene jeg kan synes synd på, virker som om de har det bra. Virker nesten som om det at man ikke er perfekt, gjør at man må kompensere, som igjen gjør at man er mer motivert, og kan få gjort mer, og kanskje også bli en mer interessant person. ..... Anonymous poster hash: eb88a...ca3 De som ikke er perfekte, som utgjør i overkant av 90% av befolkningen, overkompenserer hele tiden for å slippe av de i underkant av 10% som er perfekte ikke skal synes synd på dem. Tror du at det er slik? Det er det neppe. Du må gjerne synes synd på andre mennesker, men man trenger jo ikke synes synd på velfungerende, friske mennesker. Det er nok av annen elendighet å ta tak i. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 (endret) De som prøver å oppnå noe, hva som helst, hvor motivasjonen er å fremstå som noe ovenfor en gruppe mennesker eller en befolkning, uansett hvor langt de har kommet, og hvor "perfekte" de er i deres egne øyne, er offer, de har latt presset om "å fremstå bra" knekke dem, de er de svake og minst vellykkede i samfunnet. De som prøver å oppnå noe, ene og alene fordi det interesserer dem, driver dem, inspirerer dem, er de som ikke har knekt. Dette er de sterke, vellykkede i samfunnet. Hvis du sitter der og leser dette, kikker opp på fanene dine og ser internettsider om hva som er trendy mtp trening, kosthold, mote, stil og slikt... og tenker for deg selv at du ikke leser om dette fordi det er det du synes er aller mest interessant. Så er du en av de svake, mislykkede i samfunnet. Endret 18. oktober 2016 av Henrik2k 2 Lenke til kommentar
Workman94 Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 For å si det sånn,ta deg en tur ned til Peshawar i Pakistan,gå deg en gang rundt byen,føler man ikke synd på noen da,så er man ikke menneskelig. Men det jeg kan fortelle deg er at jeg skjønner godt hva do mener. Føler det ofte sånn at det er urettferdig at en person er i rullestol og jeg har bein, ikke føl deg dårlig av det,det er rent menneskelig. Men for alt du vet så har de det bedre enn du tror. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå