kaeksen Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 trenger man slike mengder, og hva blir forskjellen i preformans? Lurer fælt Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Tror du skal ha ganske spesielle bruksområder for å rettferdiggjøre innkjøp av 4GB... Lenke til kommentar
kaeksen Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Det var det jeg tenkte. Hva er anbefalt 1024mb? Lenke til kommentar
Folo Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 512 holder til vanlig bruk, 2x256 vist du ska kjøre dual channel, eller så kan du kjøre 2x512 vist du skal bruke pcen til "proffesjonel" video/foto redigering o.l. til spill holder det masse vis med 512, du får bedre utbytte av en kasse cola en å kjøpe masse ram. Det er bedre med raskere ram en mye ram. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Har 2GB Corsair TwinX3200LL selv. Skal selge 2 av dem (2 x 512MB). Holder med 1GB enda. Når Windows "Longhorn" kommer, så kan kanskje 2GB begynne å lønne seg. 4GB vil være overkill noen år til tror jeg nok! Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 512 holder til vanlig bruk, 2x256 vist du ska kjøre dual channel, eller så kan du kjøre 2x512 vist du skal bruke pcen til "proffesjonel" video/foto redigering o.l. til spill holder det masse vis med 512, du får bedre utbytte av en kasse cola en å kjøpe masse ram. Det er bedre med raskere ram en mye ram. Ikke helt enig der med deg. Man kan klare seg med 512MB ja helt klart. Men etter timer med spilling har jeg sett at Windows og spillet har brukt OVER 512MB RAM. Hadde jeg da ikke hatt 1GB som jeg har, så hadde Windows brukt harddisken som minne = swap og dårligere ytelse! Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Nå er ikke jeg noen ekspert, men det kan vel også tenkes at hvis du bare hadde hatt 512 MB RAM ville ikke så mye av den vært brukt, fordi windows hadde blitt tvunget til å dumpe tidligere. (?) Noen som vet noe mere håndfast om denne tanken? Lenke til kommentar
TAS Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Er enig med Betroz.512 holder,men har du 1024 så vet du att du har nok.Bedere med for mye enn for lite. Lenke til kommentar
kaeksen Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Sant det,,Betroz og du tenker jeg at er enig med,,thanks... Lenke til kommentar
kaeksen Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Litt skriveleif der.. Enig med deg og Betroz at mer er bedre Lenke til kommentar
thoering Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (...) du får bedre utbytte av en kasse cola en å kjøpe masse ram. Det er bedre med raskere ram en mye ram. Innvending: RAM´en er "gammel" etter et år (litt ettersom da men). Ei kasse cola er drukket opp på ei uke. Og til den andre påstanden; spørs på bruksområdet. Hjelper lite med rask ram om OS må bruke harddisken som SWAP... (Det er IKKE rask "ram") Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 hehe, jeg for min del merker liten forskjell mellom når jeg hadde 768mb ram og når jeg har 1GB.. men nå har jeg fått meg nytt HK som støtter mye kjappere ram, så nå må jeg kanskje bytte inn igjen Drit lei av å kjøpe ram nå Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Ja men Earth657 så holder 768MB med RAM. Men for oss som har dual channel DDR hovedkort, så må vi da ha enten ha 2 x 256MB eller 2 x 512MB. I mitt tilfelle velger jeg da 1GB RAM. Hadde jeg hatt ett hovedkort som er singel channel, så hadde jeg fint klart meg med 768MB. Men 512MB er litt lite i dag...256MB for lite for å være nøyaktig Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 En ting jeg virkelig la merke til forskjell fra 512MB til 1GB RAM var i Anarchy Online. Etter et par timers spilling så har jeg som regel bare ca 100MB av RAM'en ledig, så for en AO spiller, så er 1GB nesten et must. Opplevde da jeg hadde 512 at maskinen begynner å swappe noe alvorlig! Lenke til kommentar
Noty Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Har opplevd ganske ofte ved spilling at 512mb ble for lite. Gikk derfor til anskaffelse av 1gb på det nye systemet. Har kjørt det i 1 uke nå, og har ikke opplevd at pc'n har brukt swap enda. Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Hvor mye RAM man trenger kommer jo an på hvilke, og hvor mange programmer man kjører da. Det er ytterst sjelden jeg har hatt behov for mer enn 384-512. Vanligvis har jeg 10-15 applikasjoner oppe, store regneark, Access, Outlook, IE m.fl. Jeg vil påstå at 512 bør holde for de aller fleste, 1024 og over om du har helt spesielle behov (videoredigering kan være et av dem)! Det er selvfølgelig bedre med mer, men det er noe som kalles avtagende grensenytteverdi, dvs. 256 er MYE bedre enn 128, 1024 er bare _litt_ bedre enn 512. Som RolloTomasi antyder så har også WinXP bygget inn en viss 'smartness' når det gjelder minnehåndtering, slik at det bruker RAM hvis det er tilgjengelig, dvs. at man ikke direkte kan sammelikne forbrukt minne i en maskin med 512 vs. en med 1024... timtowtdi Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 her har jeg en slags overslag over hva som er anbefalt av meg!: 1. Kontorbruker = 512 Mb ram holder i massevis. Siden det er mest surfing, tekstbehandling osv.. 2. Videoredigereren = 1Gb Ram men 2 Gb er anbefalt. Siden dette da trenger enorme resurser til tider. og dermed kan 1 Gb ram fort bli for lite.. 3. allround brukeren = 512 - 768Mb Ram holder i massevis. 4. Spilleren = Holder med 512. Men BØR ha 1Gb ram. siden dette da gir bedre muligheter for stabilitet ved kraftige spill. Gidder ikke å skyte inn det med hastigheter på RAM.!! For det synes jeg dere kan bedømme selv!! Lenke til kommentar
kaeksen Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Jeg må si det, at siden jeg la inn mitt spørsmål om Ram'en, har det poppet opp fra dere masse digg informasjon som jeg trengte,,tusen takk til alle som har contributed meg..dette trengte jeg og få sagt..atter en gang 1000takk Forum er det beste jeg vet, og det letteste og bruke. De fleste som putter innlegg her virker som de har peil og er til og stole på hehe. Jeg tar det ihvertfall for god fisk anyhow...så dere kan lure meg lett..men det tror jeg nok ikke er intensjonen deres,,,,,da hadde dere ikke vært så fornuftig og vært inne på forummet,,,men istedet vært på fest langt ut i hakkadalen på leit etter mere kvins..hehe. Tace care guy's Lenke til kommentar
hart Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Dere må ikke glemme at i NT/w2k/XP så øker størrelsen på vekslefilen når dere installerer mer RAM om disse er dynamisk styrt av OSet. Det samme gjelder for hibernate-filen. Dette kan i de fleste tilfeller bety litt lengre boot-up og boot-down tider. Står maskinen på til alle døgnets tider så betyr dette svært lite... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 1024MB ram er tingen hvis du video redigerer/spiller nyere spill (spesiellt MMORPGs) jeg så nylig at Lock on: Modern Air Combat brukte oppimot 620MB ram alene... så 1024 = bra for nye og krevende spill ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå