Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Random 100% av minnet i bruk på random app

Anbefalte innlegg

Heisann.

I det siste så har minnet mitt begynt å tulle noe veldig.

Jeg sitter å spiller eller bare ser på noe, ta dagen i går som eksempel. Jeg våknet til at streamen jeg så på hakket. Som i 1-2sec mellomrom. Å dette er ikke vanlig, åpnet oppgavebehandlingen der står det at chrome bruker 100%  av minnet (16GB 2133mhz 4x4gb). ALT har hakke bevegelser å museklikk blir ofte ikke registrert. Om jeg klarer og lukke chrome at this point, så velger den neste app i listen og tømmer ALT minne over på det istedet.
Jeg klarer ikke å finne ut hva dette kommer av eller hva som "triggrer" dette. Noen som har peiling? 

Specs: 

MB: MSI H170 GAMING M3 
CPU: Intel Core i7-6700K + Corsair Hydro Series H110i GT 
GPU: MSI GeForce GTX 1070 Gaming X 
RAM: DDR4 HyperX Savage 2133MHz 8GB x2 
PSU: Corsair RM850X 850W 
SSD: Samsung 950 PRO 512GB M.2 
HDD: Western Digital Black 3TB & Western Digital Black 1TB 

Eneste som fikser dette av og til er restarting av pcen. Noen ganger hjelper det ikke en gang.

Håper på et svar som hjelper meg! 

Endret av Hyperbeist
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du mulighet å sjekke hvilke prosesser som drar minnet annet enn chrome? evt sjekke under resursovervåkning? Det er definitivt noe som ikke stemmer her... 

Bare ved å se på specsa dine, så vil jeg anta at dette er en ganske ny maskin, så jeg ville ikke tenkt på å bytte minne enda. kanskje det som må til er en full clean-install av windows..

EDIT / TILLEGG: Har samme RAM-Brikkene i min maskin, og har ikke opplevd noen problemer med desse.. 

Endret av Isak Dombestein
Lenke til kommentar

Er vi kommet til tiden hvor 16gb minne er lite?

For noenlunde normale brukere er 8 GB plenty. Windows 10 har derimot en tendens til å benytte ubrukt RAM til å cache stuff fra disk (hyppig brukte filer såvidt jeg forstår). Denne cachingen skal være dynamisk slik at den frigjør RAM etterhvert som det blir behov. Man ser gjerne i oppgavebehandling at OS bruker bortimot 100% minne, men det vil da være en system-applikasjon som bruker tilsynelatende usedvanlige mengder minne; ikke Chrome og andre tredjepartsprogrammer. Denne cachingen skal ikke gjøre at maskinen oppleves som treg, heller motsatt.

Problemet ditt høres ikke ut som det er relatert til Windows-caching, jeg tenkte bare å slenge det ut der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...