Hyperbeist Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 (endret) Heisann. I det siste så har minnet mitt begynt å tulle noe veldig. Jeg sitter å spiller eller bare ser på noe, ta dagen i går som eksempel. Jeg våknet til at streamen jeg så på hakket. Som i 1-2sec mellomrom. Å dette er ikke vanlig, åpnet oppgavebehandlingen der står det at chrome bruker 100% av minnet (16GB 2133mhz 4x4gb). ALT har hakke bevegelser å museklikk blir ofte ikke registrert. Om jeg klarer og lukke chrome at this point, så velger den neste app i listen og tømmer ALT minne over på det istedet.Jeg klarer ikke å finne ut hva dette kommer av eller hva som "triggrer" dette. Noen som har peiling? Specs: MB: MSI H170 GAMING M3 CPU: Intel Core i7-6700K + Corsair Hydro Series H110i GT GPU: MSI GeForce GTX 1070 Gaming X RAM: DDR4 HyperX Savage 2133MHz 8GB x2 PSU: Corsair RM850X 850W SSD: Samsung 950 PRO 512GB M.2 HDD: Western Digital Black 3TB & Western Digital Black 1TB OS: Windows 10 Eneste som fikser dette av og til er restarting av pcen. Noen ganger hjelper det ikke en gang. Håper på et svar som hjelper meg! Endret 18. oktober 2016 av Hyperbeist Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 (endret) Du kan prøve dette: https://bitsum.com/ Prosess lasso. Lenge siden du har kjørt spyware scan? Endret 18. oktober 2016 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Hyperbeist Skrevet 18. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2016 Spyware scan? Kjørte nettopp en fullstendig scan på Windows Defender, ingen virus. Men rekner med jeg må ha et annet program for å sjekke spyware? Har du noe du anbefaler? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Jepp. dette er ett av dem: http://www.superantispyware.com/ Lenke til kommentar
Hyperbeist Skrevet 18. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2016 Takk skal du ha, får se om det fortsetter nå. Var en del cookies å fjerne Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 at chrome bruker mye minne er ikke akkurat noen overraskelse... Dette er lovet å bli fikset i neste oppdatering... men at minnet automatisk blir dumpet over til neste app? gå inn på ytelsefanen i oppgavebehandling, og ta et screenshot, som du legger ut her... Lenke til kommentar
Hyperbeist Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2016 https://i.imgur.com/LQhScri.png Er vi kommet til tiden hvor 16gb minne er lite? Er ikke et problem nå på 97%, men om det går til 99% så blir hele pcen useless. Sitter å vurderer å oppgradere til 32gb... Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 (endret) har du mulighet å sjekke hvilke prosesser som drar minnet annet enn chrome? evt sjekke under resursovervåkning? Det er definitivt noe som ikke stemmer her... Bare ved å se på specsa dine, så vil jeg anta at dette er en ganske ny maskin, så jeg ville ikke tenkt på å bytte minne enda. kanskje det som må til er en full clean-install av windows.. EDIT / TILLEGG: Har samme RAM-Brikkene i min maskin, og har ikke opplevd noen problemer med desse.. Endret 19. oktober 2016 av Isak Dombestein Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 https://i.imgur.com/LQhScri.png Er vi kommet til tiden hvor 16gb minne er lite? Er ikke et problem nå på 97%, men om det går til 99% så blir hele pcen useless. Sitter å vurderer å oppgradere til 32gb... Nei 16 gb er ikke lite. Prøvde du programmet jeg linket til? Har selv 8 gb og har kjørt chrome i dagevis. Bruker 41% minne. Noe er galt på din maskin. Lenke til kommentar
Hyperbeist Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2016 Jeg kan prøve det programmet senere i kveld. Litt opptatt akuratt nå Lenke til kommentar
Hyperbeist Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2016 (endret) Minnet ligger fortsatt på 95%... https://i.imgur.com/nPDZT53.png Problemet oppstod etter en windows update... Kan muligens være noe annet også, men det er det første jeg kommer på.. Endret 19. oktober 2016 av Hyperbeist Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Sorter på minne bruk på listen. Da ser du det programmet som bruker mest ram. Lenke til kommentar
Hyperbeist Skrevet 20. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2016 Gjorde jo det? På begge to.. Startet nettopp PCen nå når jeg kom hjem ifra skolen. Rett på 98% minne... Lenke til kommentar
Hyperbeist Skrevet 20. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2016 top minnebruk nå er Windows Defender. "Antimalware Service Executable" ligger på 8.2% av 16gb minne... Som sagt, problemet oppstod etter en windows update.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Okay. Men du har jo 2130 threads in 117 process? Jeg har 998 og 67. Må du ha så mange, vurdert å slette noen programmer? Har du prøvd dette programmet: CCleaner. Lenke til kommentar
Hyperbeist Skrevet 20. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2016 (endret) Kan prøve det også. Men ser ingenting jeg ikke trenger/bruker... Ingen hell.. https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/369uwk/does_windows_10_have_a_system_wide_memory_leak/ Svaret her ser ut som har fikset problemet... vi får se.. Endret 20. oktober 2016 av Hyperbeist Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Er vi kommet til tiden hvor 16gb minne er lite? For noenlunde normale brukere er 8 GB plenty. Windows 10 har derimot en tendens til å benytte ubrukt RAM til å cache stuff fra disk (hyppig brukte filer såvidt jeg forstår). Denne cachingen skal være dynamisk slik at den frigjør RAM etterhvert som det blir behov. Man ser gjerne i oppgavebehandling at OS bruker bortimot 100% minne, men det vil da være en system-applikasjon som bruker tilsynelatende usedvanlige mengder minne; ikke Chrome og andre tredjepartsprogrammer. Denne cachingen skal ikke gjøre at maskinen oppleves som treg, heller motsatt. Problemet ditt høres ikke ut som det er relatert til Windows-caching, jeg tenkte bare å slenge det ut der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå