Auto Asmodeus Skrevet 21. oktober 2016 Del Skrevet 21. oktober 2016 Er det pc-specs i signaturen din? Rimelig drøye greier ser det ut til Jeg er både pc-gamer og konsollgamer. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal mene om dette. Uff - jeg skulle ønske jeg bare forholdt meg til en av leirene lik at jeg kan være med på leken... Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Spiller både på PC og konsoll selv - det er strengt tatt nødvendig om man skal henge med - men synes det er altfor mye fokus på det tekniske blant en del PC-gamere. Det er ikke fps eller oppløsning som avgjør hvor mye glede man får ut av et spill. Noen av de aller beste spillopplevelsene som finnes har så dårlig grafikk at man må bruke fantasien for å se hva ting er. Det er ikke 30 eller 60fps som avgjør om RDR2 blir et toppspill eller ikke, men gameplay og historien som fortelles. F.eks. hadde RDR1 en ganske seig start og et duellsystem som burde vært bedre, og det er slike ting jeg vil at de fokuserer på. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Spiller både på PC og konsoll selv - det er strengt tatt nødvendig om man skal henge med - men synes det er altfor mye fokus på det tekniske blant en del PC-gamere. Det er ikke fps eller oppløsning som avgjør hvor mye glede man får ut av et spill. Noen av de aller beste spillopplevelsene som finnes har så dårlig grafikk at man må bruke fantasien for å se hva ting er. Det er ikke 30 eller 60fps som avgjør om RDR2 blir et toppspill eller ikke, men gameplay og historien som fortelles. F.eks. hadde RDR1 en ganske seig start og et duellsystem som burde vært bedre, og det er slike ting jeg vil at de fokuserer på. Strengt tatt nødvendig kan vel diskuteres, men uansett, ting som FPS og grafikk har noe å si for hvor mye glede man får ut av spill, selv om det ikke bestemmer alene. (Dessuten er jo lav framerate selve definisjonen på å sette grafikk foran "gameplay") AtW Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Jeg foretrekker selvfølgelig å ha høy framerate og så god grafikk som mulig, men jeg har fremdeles til gode å spille et spill der både gameplay og historie satt som et skudd og følt at opplevelsen ble ødelagt av 30fps. Det er et av flere element som inngår i vurderingen av spillet, men det er perifert sammenlignet med mye annet. Det var ikke 30fps som gjorde Mafia 3 til en skuffelse, men jeg har en mistanke at det ville blitt gjort til et stort ankepunkt selv om resten av spillet imponerte. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 24. oktober 2016 Del Skrevet 24. oktober 2016 Personlig så velger jeg framerate hver eneste gang. Liker det at man på PC kan tilpasse dette selv, og ikke spille med den grafikken som tar seg best ut på ubevegelige bilder. Husker ikke hvilket spill det var, men dette var noen år siden på Xbox 360, og der gikk det an å velge mellom høyere graffikk eller bedre framerate. Noen som husker? 1 Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Jeg foretrekker selvfølgelig å ha høy framerate og så god grafikk som mulig, men jeg har fremdeles til gode å spille et spill der både gameplay og historie satt som et skudd og følt at opplevelsen ble ødelagt av 30fps. Det er et av flere element som inngår i vurderingen av spillet, men det er perifert sammenlignet med mye annet. Det var ikke 30fps som gjorde Mafia 3 til en skuffelse, men jeg har en mistanke at det ville blitt gjort til et stort ankepunkt selv om resten av spillet imponerte. Det er ikke 30 FPS som ødelegger opplevelsen for min del. Det er når ting dupper 30 FPS og gjerne ned mot 15 FPS at jeg vurderer å legge fra meg spillet. Og det er gjerne slik at spill som er låst til 30 FPS har ofte framedrops ned mot 20-15.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Ja, og det er ikke akkurat som man skrur ned gameplay og historie for å få flere frames, man skrur ned grafikk. Det er det man veklser inn. AtW Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Tallenes tale fra GTA V er krystallklare! PC er kun en bitte liten del av totalsalget. Tar man med i beregningen at RDR solgte MYE dårligere enn hva GTA spillene typisk gjør, så er det forstålig de begynner med konsoll også ser an hvordan det går. Selv om PC-only gamerne syns det er aldri så dumt... Ok, har ikke sett disse tallene, har du en lenke til de? AtW Nå som året er over kommer det tall over dittenn og datten. Men PC er gigantisk pga f2p-titler. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Ser på pc-tallene: Så 4,56 av 5,4 milliarder er F2P.. Er ikke overraskende mtp tidligere innlegg her ang dette som allerede har bekreftet dette, men det står jammen verre til med pc enn jeg trodde. F2P-race confirmed. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Hvorfor er det ille? Og selv ikke f2p er på størrelse med alle andre plattformer tilsammen. AtW Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Ser på pc-tallene: Så 4,56 av 5,4 milliarder er F2P.. Er ikke overraskende mtp tidligere innlegg her ang dette som allerede har bekreftet dette, men det står jammen verre til med pc enn jeg trodde. F2P-race confirmed. Nei, det bildet er utenom f2p. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 (endret) Jepp så det nå, my bad. Det er svært interessant å se på forventningene til VR fremover. Det er også sagt at en av de ti store trendene for 2017 er at AR (såkalt Utvidet virkelighet). Jeg selv synes konsepter som Hololens er råfett, men spillene rent kvalitetsmessig har litt å gå på enn så lenge.. Endret 23. desember 2016 av H.A.M. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Må også huske at dette er kun digitale salg, hvor PC selvsagt er så og si kun digitalt, mens konsoll ligger rundt 30% digitalt eller noe rundt der nå. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Er det? Passer ikke så bra med tidligere tall isåfall? AtW Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 (endret) Så da er det ikke så rart at konsoll prioriteres av utvikler med den følgen at pc spill i beste fall blir porta. Men, ja, er dette totalt eller bare digitalt? Endret 23. desember 2016 av H.A.M. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Samlet sett blir jo PC prioritert av utviklere, men ikke av alle såklart. AtW Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Litt uklar der. Tenkte tilbake på topic og hvorfor konsollversjon av RDR synes prioritert Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 16. februar 2017 Del Skrevet 16. februar 2017 Har gått et par måneder, ingen flere nyheter siden de dryppet at det kommer? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 23. februar 2017 Del Skrevet 23. februar 2017 Tipper de slipper en ordentlig trailer i løpet av våren, men spillet er nok langt unna lansering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå