Kasp0me Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Heisann!Har lett rundt på nettet etter info på hvorfor katten min biter meg mens hu enda viser tegn til å kose seg.Hu biter ikke veldig hardt, men nok til at det klyper litt.Logrer ikke med halen, viser ikke tegn til irritasjon.Hu er ca 9mnd gammel, ikke sterilisert enda. Rasen Devon Rex.Dette er noe hu har begynt med i senere tid, jeg reagerer ikke på det, mtp at det kanskje kan trigge hu til å gjøre det senere. Noen ganger tar hun labbene rundt hånda mi og biter, mens hu durer og ikke viser tegn til agressjon eller irritasjon.Noen som har peiling på om det er overstimulering? For dette kan skje etter 20 sekunders kos, eller etter litt tid. Det skjer aldri da hu ligger og "hviler" på fanget eller sover og våkner, men da hu kommer for å få kos, eller da hu sitter i vinduet og får kos. Rettere sagt mens hu er i våken tilstand for litt "casual" kos.Anyone? Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Kosebiting. Hverken uvanlig eller farlig. Kos dere 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Vanlig at noen katter kosebiter. Ikke noe å bekymre deg for. Lenke til kommentar
Mr.Crypto Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Kjerringa mi biter når jeg koser riktig med henne også, men hun mener ikke noe vondt med det. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Stopp kosen når hun begynner å bite, så lærer hu kanskje at hu ikke skal bite. Det er kanskje ikke et problem for deg, men om du f.eks. skal få unger på besøk kan det bli et problem. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 (endret) Min erfaring er at noen puser bare koser sånn, det er ett personlighetstrekk jeg ikke syns så veldig mye om og jeg pleier å stoppe det, prøve å korrigere henne men begynner å gi litt opp da jeg har hatt henne i 7 år nå og hun viser ingen tegn til 'bedring', så jeg har satt meg til ro med at hun bare er sånn. Også har du andre katter som er mer rasshøl, som koser seg åpenbart og som plutselig skal leke samtidig som man koser så de ender opp med å bite deg HARDT - det er IKKE ok, men veldig ofte er det ikke pus sin skyld heller. Har sett folk leke med pus og sett at de klart og tydelig har kost og lekt om hverandre, noe som er uheldig da pus plutselig tar tak i deg når du vil kose. Endret 20. oktober 2016 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. oktober 2016 Del Skrevet 20. oktober 2016 Kjerringa mi biter når jeg koser riktig med henne også, men hun mener ikke noe vondt med det. Hahaha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå