Gå til innhold

Get blir mobiloperatør og frister med store datapakker...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Get har fått UHORVELIG mange klager i alle alle år sv alle jeg kjenner son har hatt dem. Det er så ekstremt elendig kundeservice og tjenester som ikke holder mål og slutter og virke at ja.. Dere kan heller få dere nextgentel i forhold og det sier litt.

Lenke til kommentar

"– I tillegg til best dekning og mer data, ønsker Gets kunder å ha det enklere. 7 av 10 sier de ønsker å samle tv, bredbånd og mobil hos en leverandør, med kun en innlogging, en faktura og ett kundesenter. Gets kunder er de første i Norge som får dette, uttaler administrerende direktør i Get, Gunnar Evensen, i en pressemelding."

 

Dette stemmer da ikke? Altibox har da tilbudt TV, bredbånd og mobil i årevis. Kanskje ikke som en sånn samlepakke, men man har fint kunnet ha både TV, bredbånd og mobil på samme faktura.

Lenke til kommentar

Er det en logisk grunn til at vi på mobilfronten fremdeles må forholde oss til unødvendig rask hastighet og begrensninger på mengde? Eller gjør teleoperatørene det bare fordi de er ra**høl som forsøker å lure kundene?

 

Det er fordi at alle trådløse nett er et delt medium. Ingen kan sende eller motta noe samtidig, da kræsjer signalet i lufta også får alle som prøver og sende og motta bare tull tilbake. En og en mobil må sende eller motta om gangen.

 

Datapakkene gjør at de som bruker mye tid i luften (utrykk for å sende/motta trådløst) også betaler for at de bruker luften mye.

Lenke til kommentar

 

Er det en logisk grunn til at vi på mobilfronten fremdeles må forholde oss til unødvendig rask hastighet og begrensninger på mengde? Eller gjør teleoperatørene det bare fordi de er ra**høl som forsøker å lure kundene?

 

Det er fordi at alle trådløse nett er et delt medium. Ingen kan sende eller motta noe samtidig, da kræsjer signalet i lufta også får alle som prøver og sende og motta bare tull tilbake. En og en mobil må sende eller motta om gangen.

 

Datapakkene gjør at de som bruker mye tid i luften (utrykk for å sende/motta trådløst) også betaler for at de bruker luften mye.

 

Det skjønte jeg ikke. Det kan være en haug med mennesker på nett samtidig på samme sted. Nyttårsaften og publikum når Jostein Bever er på Telenor Arena er to gode eksempler.

 

Nettet går likefullt tregere når mange er på det tradisjonelle kobbernettet på typiske internett-tidspunkt (etter jobb osv). Vi har allikevel ikke den begrensningen der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det en logisk grunn til at vi på mobilfronten fremdeles må forholde oss til unødvendig rask hastighet og begrensninger på mengde? Eller gjør teleoperatørene det bare fordi de er ra**høl som forsøker å lure kundene?

Det er nok for å tjene penger, men også fordi utstyret 4g koster i leie\lisens.

 

Det som irriter meg mest, er ikke nødvendig vis maks nedlasting.

Men 200 GB må brukes innen 1 måned, enkelte mener det er kun 2 uker på telia.

Hvorfor kunne ikke samme pakke vare i et år til den blir verdiløs? Eller lengere da gavekort varer vesentlig lengere?

 

Det vil nok få opp betalingsvilltjen til folk om de ikke kjøper datapakker de aldri bruker opp.

For telia\chess tjener ikke mye på dette. Tror sannheten er det skal mye til mobilt bredbånd overtar for DSL\coax på sikt, men muligens dette ikke skjer før 2020.

 

Så har vil bare fiberkunder igjen som laster ned og spiller ekstremt mye.

Men for normale brukere burde mobilt brebånd fungert om det var bedre betingelser.

I de fleste steder som har dekning kan man få 100-150 mbit med 4g+ router.

Hvis man har god sikt til antennen\senderen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

 

Er det en logisk grunn til at vi på mobilfronten fremdeles må forholde oss til unødvendig rask hastighet og begrensninger på mengde? Eller gjør teleoperatørene det bare fordi de er ra**høl som forsøker å lure kundene?

 

Det er fordi at alle trådløse nett er et delt medium. Ingen kan sende eller motta noe samtidig, da kræsjer signalet i lufta også får alle som prøver og sende og motta bare tull tilbake. En og en mobil må sende eller motta om gangen.

 

Datapakkene gjør at de som bruker mye tid i luften (utrykk for å sende/motta trådløst) også betaler for at de bruker luften mye.

 

Det skjønte jeg ikke. Det kan være en haug med mennesker på nett samtidig på samme sted. Nyttårsaften og publikum når Jostein Bever er på Telenor Arena er to gode eksempler.

 

Nettet går likefullt tregere når mange er på det tradisjonelle kobbernettet på typiske internett-tidspunkt (etter jobb osv). Vi har allikevel ikke den begrensningen der.

 

 

Alle kan være koblet til det trådløse nettet samtidig, men ingen kan sende eller motta data samtidig. Det blir som om to personer står å snakker høyt til hverandre samtidig. Ingen av personene klarer å få med seg hva den andre sier.

 

Telefoner sender og mottar data i veldig korte tidsrom, så alle får sendt og mottatt litt i blant, men de som sender og mottar mye data over det trådløse mediumet opptar mer tid hvor andre telefoner kunne fått sendt og mottatt.

 

For kablede nett er problemstillingen ofte det samme, at det ikke er nok kapasitet på ett ledd i nettverkskjeden - men i kablede nett er det mye enklere og billigere å oppgradere en link enn det er å oppgradere trådløst. Den fysiske båndbredden (i Hertz) er mye lavere i trådløse nett enn på kablede nett.

 

Telia for eksempel har 70Mhz total båndbredde de leier lisenser for i rommet 801 MHz - 1810 MHz - disse er brukt til 2G, 3G og 4G nettverk.Dette er maks båndbredde Telia kan bruke i sine nettverk. En fiberkabel har i motsetting gjerne rundt 50 THz som kan benyttes til å sende trafikk på.

Endret av MegaMann2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle kan være koblet til det trådløse nettet samtidig, men ingen kan sende eller motta data samtidig. Det blir som om to personer står å snakker høyt til hverandre samtidig. Ingen av personene klarer å få med seg hva den andre sier.

 

Telefoner sender og mottar data i veldig korte tidsrom, så alle får sendt og mottatt litt i blant, men de som sender og mottar mye data over det trådløse mediumet opptar mer tid hvor andre telefoner kunne fått sendt og mottatt.

 

For kablede nett er problemstillingen ofte det samme, at det ikke er nok kapasitet på ett ledd i nettverkskjeden - men i kablede nett er det mye enklere og billigere å oppgradere en link enn det er å oppgradere trådløst. Den fysiske båndbredden (i Hertz) er mye lavere i trådløse nett enn på kablede nett.

 

Telia for eksempel har 70Mhz total båndbredde de leier lisenser for i rommet 801 MHz - 1810 MHz - disse er brukt til 2G, 3G og 4G nettverk.Dette er maks båndbredde Telia kan bruke i sine nettverk. En fiberkabel har i motsetting gjerne rundt 50 THz som kan benyttes til å sende trafikk på.

 

OK. Da skjønner jeg. Takk for oppklaring :) 

Lenke til kommentar

Hvem f*en vil bli kunde hos noen som ikke engang har en facebookside man kan konversere med dem på???

Jeg tror grunnen er at dem ikke orker mas mer enn dem får i dag.

 

Mine erfaringer som medarbeider hos andre ISP'er og operatører er at folk ringer inn til kundeservice, får et annet svar enn det dem vil høre. Så gjør dem seg forbanna og spyr ned facebook-siden til nevnte selskap. Så om dem er heldig, får media tak i posten og lager en gøyal sak ut av temaet og nevner antall likerklikk. Til slutt havner saken hos direktøren i selskapet, sender så saken ned til facebook teamet og ber dem rydde opp. Media lager ny sak om at det lønner seg å spy ned facebook siden til selskapet.

 

Konklusjon: Jeg forstår get på generelt grunnlag. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...