Gå til innhold

Tour de france 2017

hfthomas

Anbefalte innlegg

Eddy the boss er i form! Synd at han ikke kunne gjenskape det cummings gjorde for 2 år siden på selveste Mandela day....

Synes i tillegg synd på D.Martin, en ekte fighter! 

Noen som spiller tourmanger/har god peiling på sykkel som kan gi meg noen gode tips.

Spd. DD. 

Kaptein. W.Baguil og D.Martin 

hjelperyttere: EBH, Roche og vuillermoz

Tempo: De gendt

Ungdomsryttere: gesbert, benoot

Klatrere: bennett (han brøyt dessverre i dag) og R.Uran.

Spurtere: GVA og kristoff

har 14 bytter igjen! og 0.7m ekstra i banken.

Noen åpenbare bytter? 

Endret av Lotzys
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-343576

Kristoff har du vel neppe fått så mye poeng på. Nå er det vel kun en sjanse igjen for Kristoff og EBH med unntak av Champs-Elysees  :)

Lenke til kommentar

Kristoff har du vel neppe fått så mye poeng på. Nå er det vel kun en sjanse igjen for Kristoff og EBH med unntak av Champs-Elysees  :)

Sant det, men føler det er litt sent å hente inn matthews nå..

I tillegg er det ikke så mye å vinne på en spurter, får jo bare 2 * poeng.

Men noen brølere på de andre plassene jeg har? 

Lenke til kommentar

Kristoff har du vel neppe fått så mye poeng på. Nå er det vel kun en sjanse igjen for Kristoff og EBH med unntak av Champs-Elysees :)

Sant det, men føler det er litt sent å hente inn matthews nå..

I tillegg er det ikke så mye å vinne på en spurter, får jo bare 2 * poeng.

Men noen brølere på de andre plassene jeg har?

Ville byttet Roche mot en klatresterk eller bruddvillig hjelperytter, f. eks. Gallopin
Lenke til kommentar

PROFIL.png

I dag må vel et brudd få lov til å gå? Det har vært et lite bruddvillig felt til nå i tdf. I fjor husker jeg at det var mange brudd som gikk inn, og selv på de flate etappene tok hovedfeltet det så med ro at det var over 10 minutter til bruddet på mange etapper. I år har det vært helt motsatt.

Sammenlagtkampen og kampen om den grønne trøya har gjort det litt mer spennende. I dag kan det nok hende at Bling prøver seg på mellomspurten. Hvis det går et brudd, er han sannsynligvis med i det.

Blant de 4 innenfor 29 sekunder, så håper jeg det tilspisser seg enda mer. Det eneste svakhetstegnet til Froome har vært opp til Peyragudes, og etter det kan jeg ikke si vi har sett mye til det. Nå må de andre virkelig ta sekunder for å komme i god posisjon til tempoen.

PROFILCOLSCOTES_2.png

Synes forøvrig det er rart av Brian Holm å kalle Dan Martin en idiot hvis han ikke ble hindret i den velten i går, fordi han visste det kom til å komme sidevind. Ja, det visste vel resten av laget også, så da burde de som kunne bli med over 3.kategorien sitte med Dan Martin og prøve å sprenge feltet i sidevinden der. Ingen grunn til at han skulle bare ha en hjelperytter og klare seg selv.
Vi snakker om å komme på pallen ffs. Dette viser jo at laget er bygget rundt Kittel, og ikke Dan Martin. 

Lenke til kommentar

Blir spennende inn til Champs-Élysées nå når så mange av spurterne er ute. Sjelden det har vært så "tynt" i spurtrekkene på den etappen som det blir i år?

Jepp, cavendish, sagan, kittel, démare er ute.. 

Da er det jo en sjanse for norsk etappeseier i Paris, håper Alexander klarer å karre seg til mål.

Nå kan han ikke klage..... 

Kun gorillaen Andre Greipel som er hans argeste konkurrent. 

Endret av Lotzys
Lenke til kommentar

Virkelig trist for Kittel. Jeg som likte den kampen om trøya nå, og så endte det sånn... Sånn er sykkel.

Det åpner for mulighetene sett med Norske øyne. Edvald har sett best ut. Som jeg ser det nå, så kommer det til å være Bling, Degenkolb, Edvald som kjemper på Champs Ellysees. Greipel har jo god historikk der, men han har ikke akkurat vært høyt oppe i spurter i år. 

Det kommer til å bli mange som prøver der altså... Trur ikke det blir lettere for Edvald sånn sett. Men, den beste spurteren er borte.

Edvald MÅ ha to stykker foran seg i svingen for å få et bra nok opptrekk. La oss nå ta fredagen først  :dribble:

Lenke til kommentar

PROFIL.png

Siste etappe i fjellene. Om ikke dette blir spennende så vet ikke jeg. Men, hvor mye tid trenger Uran og Bardet på tempoen? På åpningstempoen tapte Bardet 39 sekunder, Aru 40 sekunder, og Uran tapte 51 sekunder. Neste tempo er 8,5km lenger. Er redd bonussekunder i dag ikke holder.

Hvis differansene på siste tempo blir sånn ca lik innledende tempo, så trenger Bardet 1.03 minutter etter dagens etappe er ferdig, Uran 1.21, og Aru 1.04 

Da må de ta igjen henholdsvis 1.30, 1.48, 1.57 på dagens etappe hvis jeg har regnet riktig her. Dette er jo i forhold til åpningstempoen da. Ingen andre forhold er tatt. 

Noen som tør å regne sannsynlighet her? 

Trur ikke Bardet har gitt seg, men det her kan se skummelt ut. Uran er jeg usikker på. Safer han?

Fjellpass:

PROFILCOLSCOTES_1.png

PROFILCOLSCOTES_2.png

Edit: Måtte regne på nytt. Matte er ikke min sterkeste side....

Skriveleif

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

PROFIL.png

Siste etappe i fjellene. Om ikke dette blir spennende så vet ikke jeg. Men, hvor mye tid trenger Uran og Bardet på tempoen? På åpningstempoen tapte Bardet 39 sekunder, Aru 40 sekunder, og Uran tapte 51 sekunder. Neste tempo er 8,5km lenger. Er redd bonussekunder i dag ikke holder.

Hvis differansene på siste tempo blir sånn ca lik innledende tempo, så trenger Bardet 1.03 sekunder etter dagens etappe er ferdig, Uran 1.21, og Aru 1.04 

Da må de ta igjen henholdsvis 1.30, 1.48, 1.57 på dagens etappe hvis jeg har regnet riktig her. Dette er jo i forhold til åpningstempoen da. Ingen andre forhold er tatt. 

Noen som tør å regne sannsynlighet her? 

Trur ikke Bardet har gitt seg, men det her kan se skummelt ut. Uran er jeg usikker på. Safer han?

Fjellpass:

PROFILCOLSCOTES_1.png

PROFILCOLSCOTES_2.png

Edit: Måtte regne på nytt. Matte er ikke min sterkeste side....

Enig. 

Bardet, Uran og Aru trenger minst minuttet  på froome hvis det skal ha noen sjangs å ta han igjen pga. tempoetappen. Tror løpet er dessverre kjørt for de gutta hvis ikke noe skjer på dagens etappe. Skal bli spennende! Tror samtidig at Uran safer pga. han er overgått seg selv med en palplass. 

Tipper det blir:

1. Froome

2. Uran

3. Bardet

Uran er vel en bedre temporytter enn bardet hvis jeg ikke tar feil ? 

Lenke til kommentar

Tror det må et uhell til for at ikke SKy kontrollerer dette inn i dag. Nå hadde det vært typisk Froome å finne på et rykk selv om han strengt tatt ikke trenger annet enn å følge de andre, men kan fort være de har prøvd seg og blåst krefter og Froome ser sitt snitt til å stikke. Tryggeste er nok uansett for Sky å bare kontrollere at de er samlet med Bardet og Aru osv.

Lenke til kommentar

Uran gjorde det dårligere enn Bardet på åpningstempoen. Jeg fikk ikke med meg om det skjedde noe med han, eller om han var litt reservert i regnværet.  Bardet kjørte 12 sekunder raskere på tempoen. 

Jeg har tatt utganspunkt i den, men det er jo flere forhold som kan spille inn her også. Hvor teknisk løypa er i forhold, og den bakken(1,2 km, 9,5%) som kanskje favoriserer andre mer har jeg ikke tatt høyde for.

Håper virkelig ikke Uran safer, men jeg skjønner det jo også. Han har ikke pallplass i TDF fra før. Etter det kan han jo prøve å overgå seg selv. Synd. Men, Bardet har en andreplass fra før og må ta minutter i dag om han skal gjøre det bedre enn dette

Tror det må et uhell til for at ikke SKy kontrollerer dette inn i dag. Nå hadde det vært typisk Froome å finne på et rykk selv om han strengt tatt ikke trenger annet enn å følge de andre, men kan fort være de har prøvd seg og blåst krefter og Froome ser sitt snitt til å stikke. Tryggeste er nok uansett for Sky å bare kontrollere at de er samlet med Bardet og Aru osv.

Det hadde vært typisk ja. De andre årene har han ihvertfall gått selv om han har mer enn nok. Jeg synes det nesten er et svakhetstegn at han ikke har gjort noen flere sprell i år, og hvis det ikke skjer i dag, så tyder det på at han ikke har den formen han har hatt.

Når det gjelder Sky og kontrollering, så trur jeg det ja. Men, Astana kan jo kanskje satse litt. De har ikke noe å tape akkurat nå. Aru er uansett ute av pallen, og da må de satse. Ag2r må også prøve seg på noen sprell for å sprenge Sky-toget.
Siste dag for å ta rotta på Sky. Ihvertfall prøve....
Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...