Gå til innhold

Tour de france 2017


hfthomas

Anbefalte innlegg

PROFIL.png

 

 

Nok en spennende dag i vente. Kort og brutal. Jeg håper at et brudd skal få lov til å gå inn i dag for en gangs skyld. Nå har både BMC og Sky driti seg ut på å kjøre inn bruddet. De har tapt de bonussekundene de trudde de kom til å få.

 

Uran har tidligere vist at han kan stå 3 ukers ritt, men ikke hatt edge. Stort sett fordi han har vært hjelperytter. Bardet har hatt gode resultater, men manglet litt i de store rittene. Sett bort fra i fjor, hvor han havnet på andreplass i tour de france. Dan Martin gjør en utrolig god jobb selv med den velten han hadde, med tapt tid. I dag må de passe på Froome ned til Foix, for henger han med over toppen, så kommer han til å være villdyr utfor.

 

 

 

 

Men, henger Froome med her etter "nederlaget" i går?(siste stigning):

PROFILCOLSCOTES_2.png

 

 

Dette er en den korteste fellesstart etappen i årets tour.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Froome henger nok med eller Sky toget kjører inn i utforkjøringen ned mot mål. Er for langt til mål etter siste topp til at det vil skille veldig mye så lenge de unngår uhell på vei ned mot mål blant sammenlagtfavorittene. Kan være Sky prøver seg på et stunt å sprenge feltet ganske tidlig for å slite ut konkurrentene om Froome føler han har noe igjen i bena, men tror mest av alt Aru, Froome, Martin osv kommer samlet til mål. Gode sjanser for at et brudd vinner etappen.

Lenke til kommentar

Faktisk en litt spennende etappe. Spurten på gårsdagens etappa hvor Bardet vant var også interessant.

 

Nå er det klassikerløpene sine dager før det blir klatring igjen på Onsdag/Torsdag. Kanskje Hagen har en mulighet før det? Men konkurransen er hard med Van Avermaet, Gilbert, Gallopin osv.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

PROFIL.png

 

Forrige gang de gikk inn i Rodez, satt jeg på flyet til Frankrike før det ble pushet ut på taxebanen når Van Avermaet gikk i mål. Fikk med meg spurten rett før jeg måtte skru av elektronikken. Og en unge spurte hvem som vant, og jublet for tour manager laget sitt når jeg sa at det var Van Avermaet. Irriterende, da jeg hadde den etappens nr.2, Peter Sagan  :grumpy:

 

I dag kan det bli spennende på mange måter. Får et brudd endelig lov til å gå? Skal sammenlagtfavorittene prøve å få enda fler sekunder på Froome, eller skal Froome prøve? Froome kom på 6.plass forrige gang de gikk i mål i denne bakken. Håper et brudd skal få gå inn, men jeg er redd Sky ikke kommer til å ta det rolig, selv i dag. De har ikke gul trøye, og da er det KRIG. Det blir ikke mange sekunder å ta her uansett, men nå skiller det bare 6 sekunder på nr1 og nr2.

 

 

Den siste kneika:

PROFILKMS.png

 

Sammenlignet med etappe 3 i år: (Her fikk bla. Dan Martin 2 sekunder i sekken på resten av sammenlagtfavorittene). Den er mye lenger enn dagens siste stigning.

PROFILKMS.png

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

 

 

Edvald eller Gilbert? Spør fordi jeg vurderer å gjøre bytter på tourmanager. Eller kanskje Stybar?

Av de 3 ville jeg gått for Gilbert.

Har Edvald nå, og kun 6 bytter igjen. Ville du fortsatt byttet? :D

 

 

Nja, det spørs da. Ville spart endel bytter til tempoen om du ikke alt har de beste der på laget ditt. Edvald kan gjøre det godt på dagens etappe så kurant å beholde han da.

Lenke til kommentar

 

 

 

Edvald eller Gilbert? Spør fordi jeg vurderer å gjøre bytter på tourmanager. Eller kanskje Stybar?

Av de 3 ville jeg gått for Gilbert.
Har Edvald nå, og kun 6 bytter igjen. Ville du fortsatt byttet? :D

Nja, det spørs da. Ville spart endel bytter til tempoen om du ikke alt har de beste der på laget ditt. Edvald kan gjøre det godt på dagens etappe så kurant å beholde han da.

Takk for tips, trenger nok noen bytter til tempon og den siste etappen i Paris.
Lenke til kommentar

PROFIL.png

 

Da er Froome og Sky tilbake i gult. Jeg synes Astana sin forsvaring av den gule trøya var litt patetisk og krampete. Bardet tapte også noen sekunder i går. Froome er vel i form da. Og han har det desidert sterkeste laget for sammenlagtkampen, og "kun" mistet G.

Nå har vi snakket om at dette bruddet burde få gå inn på flere etapper, men sammenlagt favorittene har lagt et vanvittig press på hverandre og kjørt inn det meste som har vært av brudd, bortsett fra et par.

 

I dag er det riktignok Froome som må forsvare trøya, men nå er det Aru og bardet det står på. Rollene er igjen snudd, og nå er det Aru som må vise at han er i form og kan stå et 3 ukers ritt. Den siste uken begynner nå, og det er fortsatt tett. Uran er fortsatt en som går litt under radaren, og han kan ta bonussekunder i mål i dag, om det ikke blir bruddet som vinner.

 

Vi får se. Jeg synes tour de france i år er ekstremt spennende. 

Lenke til kommentar

Jeg lurer fælt på om jeg skal gi opp Simon Yates og satse på en bruddvillig rytter som Benoot eller Calmejane på Tourmanager. Siden det er siste uka med mange kuperte etapper er det stor sjans for at de går i brudd og samlet mer poeng enn Yates som sitter med den gule gruppa.

Lenke til kommentar

PROFIL.png

 

TDF er på vei til alpene. Jeg er spent på hva som skjer her i dag. Løypa viser at det er en småkupert løype som enkelte spurtere kan henge med i. Og det er god tid til mål ned fra fjerdekategorien. Men, starten har en hard nok bakke til at Kittel kan slippe. Matthews er hissig på de poengene på sprinten og i mål. Kommer Sunweb til å sette press fra start her tru? Eller de andre spurtlagene som ikke har fått etappeseier enda, som har spurtere som henger med opp bakken. Matthews, Degenkolb, Edvald, kanskje Kristoff? Greipel er vel også god nok til å henge med. Jeg mener det kan bli hardt for feltets tyngste rytter opp her, men det er for langt inn til mål til at det ikke kan kjøres inn igjen.

 

 

Hvis vi tar utgangspunkt i at det blir massespurt, og Kittel er i feltet, så kan det godt hende at Quickstep har kjørt lagtempo tidligere og er brukt opp ganske tidlig. Men, Kittel er den absolutt råeste nå. Han trenger ikke lag i spurten. Så er han der, er det fort gjort at han vinner. 

 

Tour de France har gått fort i år, og det har vært veldig spennende. Det har vært som å se en klassiker hver etappe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sunweb er ikke ferdige enda. Nå er det ikke avgjort med den grønne trøya, og jeg vedder på at de kommer til å sette et hardkjør på fredagens etappe også. De har bare tiden av veien på å få nok poeng. Er det 50 poeng på Champs ellysees? Pluss mellomspurt. Da har ikke Matthews mye å gå på. Han kommer nok til å fighte i alpene også. I morgen kommer mellomspurten tidlig, etter en 2.kat stigning. Om de skulle klare å kjøre av Kittel på fredagen også, så er det en like god mulighet som i dag. Eddy gjør det godt når han spurter, men er ikke tøff nok til å kjempe om de beste plassene. 

 

Om Sunweb kjører hardt på fredagen og, kan det være nok en sjanse for Edvald. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...