Gå til innhold

Tour de france 2017


hfthomas

Anbefalte innlegg

 

 

 

Er det noen her som spiller Tourmanager? Jeg er veldig usikker på om jeg skal velge Aru eller Uran som klatrer nr 2. Aru har vunnet en etappe og ligger godt an i sammendraget, men har en tendens til å møte veggen den siste uka. Uran har kjørt to veldig gode fjelletapper og er på vei oppover i sammendraget etter gårsdagens seier. Ran koster også 1 mill mindre enn Aru.

Jeg spiller. Ville nok valgt Uran da det vil frigi midler + Uran så veldig sprek ut på niende etappen. Du skal ikke se bort ifra om Uran kommer på 3. sammenlagt. Etter hendelsen på niende etappen så vil nok froome vise hvem som er sjefen som betyr at Aru kommer til å svi på de neste etappene.

 

Hvem hadde du satt inn for démare og spd. FDJ? Tenker i utgangspunktet Matthews, GVA , men på sportsdirektør er jeg blank...

Jeg hadde FDJ som sportsdirektør, men etter demare røyk bytter jeg til Sunweb. Spurterne mine er Kittel og Matthews

Hvor mange bytter har du igjen da, og hvor ligger du sammenlagt? Ligger på 2000 og noe dessverre, men har heldigvis 20 bytter igjen.

Hehe, har noe rundt 4000 poeng og kun 8 bytter igjen. Jeg føler at jeg nå har satt sammen et godt all round lag. Kun litt usikker på om jeg skal satse på Dan Martin etter fallet hans i går.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig teknisk finale som betyr at posisjonering, opptrekk er vitalt. Det handler ikke nødvendigs om hvem som har best toppfart i denne type avslutningen. Selv om kittel er favoritt på dagens etappe, så må vi huske på at han mistet en viktig opptrekker (Trentin). Blir dermed vanskelig å bare gjør opp for seg med å vær den raskeste. 

 

Jeg tipper gorillaen André Greipel stikker av med seieren (Lotto har et veldig godt opptrekktstog som kan posisjonere tyskeren godt i denne finalen). 

Lenke til kommentar

Hvis vi får en reprise av Edvalds opptrekk på den 7. Etappen skal vi ikke se bort i fra at han har gode sjanser til å stikke av med seiern i dag.

Kittel har et helt annet moment i spurten, det er stor klasseforskjell.

 

Tilfeldighetene gjorde at vi fikk fotofinish, idag blir Edvald parkert.

Lenke til kommentar

 

Hvis vi får en reprise av Edvalds opptrekk på den 7. Etappen skal vi ikke se bort i fra at han har gode sjanser til å stikke av med seiern i dag.

Kittel har et helt annet moment i spurten, det er stor klasseforskjell.

 

Tilfeldighetene gjorde at vi fikk fotofinish, idag blir Edvald parkert.

 

 

Litt fantastisk at norsk media tror at Edvald faktisk har en sjanse mot verdens beste spurtere..  :dribble:

Endret av Lotzys
Lenke til kommentar

PROFIL.png

 

Spennende område i tdf sammenheng de skal til i dag. 

Jeg tenker jeg lar være å skrive at det er et fint område og bla bla, da jeg synes det meste i Frankrike er fint. Hver etappe er en skattekiste kultur og naturmessig. Frankrike er et av de fineste landene i verden synes jeg.

 

 

Kittel er mannen å slå. Helt sykt hva han har gjort i årets utgave. Får han 2 til, så overgår han seg selv i antall etapper vunnet på ett tdf. Får han 3 til, så tangerer han det Cav har i løpet av en tdf utgave. 

Lenke til kommentar

PROFIL.png

 

Da begynner Pyreneene. Hvem kan utfordre Froome nå? Jeg trur Froome lever på "angrep er det beste forsvar", og uansett hvor sliten han er, så henger han på, og angriper når de andre  er ferdig for å sette de på plass.

Jeg tipper Fuglsang kommer til å ha nok med å henge på, hvis han i det hele tatt fullfører. Men, hva kommer Aru til å finne på da?

 

Det er fortsatt 3 stk innenfor ett minutt. Bardet virket god forrige fjelletappe. Dette er fortsatt spennende!

Lenke til kommentar

DETTE var spennende! Og blir spennende! 

Froome ser på watt og tåler ikke aksellerasjon. Er ikke vant til å ligge i rødt og jobbe med seg selv. Jeg håpet i det lengste at Aru ventet inntil de 500 siste meterne. Han hadde hatt for mye å tape om han prøvde før. Bardet jobber seg inn til 25 sekunder bak Aru og etappeseier. Og Uran gjør jo et superritt! Dan Martin er nok en superhelt akkurat nå.

 

Dette er jo like åpent som det var når vi startet, selv med Porte, Majka, Valverde ute, Fuglsang, Contador, Quintana i bakleksa.

 

Landa som kjører fra Froome er også oppsiktsvekkende, og minner litt om når Froome selv kjørte fra Wiggins.

 

Riktignok veldig bratt på slutten, men nå er rollene snudd! 

 

 

 

EDIT: De fleste må nok ha mer tid på tempoen....

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

 

Landa som kjører fra Froome er også oppsiktsvekkende, og minner litt om når Froome selv kjørte fra Wiggins.

Syntes det så ut som om Landa plutselig tok i når Froome datt bakover for å prøve å ta bonussekunder fra Aru

 

 

Det er et godt poeng ja. Og mer realistisk. 

 

Landa var uansett den sprekeste Sky rytteren i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...