Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Langvarig problem med sår hals.

JRL

Anbefalte innlegg

I Januar hadde jeg en episode hvor jeg kastet opp en morgen, etter oppkastet hadde jeg veldig sår hals og mistet stemmen i nesten en uke. Stemmen kom gradvis tilbake men jeg slet med sår og hes hals, hadde også en del hoste. Jeg har en jobb hvor jeg prater veldig mye hver dag og dette har blitt et problem som følger meg enda.

Jeg har vært innom lege flere ganger, fikk tatt blodprøver, jeg har også vært innom spesialist og fått tatt bilde av lunger uten at de har funnet noe som er et problem. En vikar lege mente jeg hadde astma etter at jeg testet lungekapasitet før og etter inntak av astma medisin og han så en forskjell på testene. Astma medisin prøvde jeg i en uke, opplevde at jeg følte meg uvel og fikk hodepine når jeg prøvde det, det hadde heller ingen effekt på sårhet i halsen så jeg droppet å bruke det etter en uke. Har ikke vært innom legen etter det siden jeg fikk forskjellige vikarer de to siste gangene og ingen av de satt seg inn i historikken og virket som de bare skyter fra hoften på hva som kan gjøres.

Jeg fikk 2 uker med tilrettelegging på jobb i Juni/juli hvor jeg ikke snakket med kunder, etter tilrettelegging perioden var jeg tilbake i vanlig tjeneste i 1 uke, så var jeg på ferie i 3 uker. Kom tilbake til jobb 16. August. Dette oppholdet virket til å ha fungert og jeg følte meg bra i uken mellom tilrettelegging og ferien, hadde også ingen problemer med jobb etter ferien.

I månedsskifte September/Oktober begynte jeg å kjenne sårhet i halsen igjen. På slutten av arbeidsdagen vil jeg kjenne meg sliten i halsen og være sår.  Håpet det kanskje kunne være forkjølelse og høst symptomer, men i dag sitter jeg på jobb og har ikke kommet meg til klokken 12 før jeg føler at halsen føles slik den gjorde i Juni.

Så, mitt spørsmål, er det noen som har opplevd noe lignende? Eller er det noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre for å bedre situasjonen? Siden dette kom tilbake etter oppholdet, så har jeg tenkt på om det kan være noe med måten jeg snakker på når jeg jobber, som kanskje anstrenger halsen min, noen som har erfaring med dette? Her vet jeg ikke helt hva jeg kan se etter, husker bare jeg en gang i tiden  så et opptak av Metallica sin vokalist mistet stemmen og gikk til Coach for å bedre sin teknikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...