Nyåret Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Hei. Jeg koker to forskjellige egg samtidig. Greia er at jeg ønsker å vite hvilke egg som er hvilke etter oppkokinga. Under kokingen av eggene så blandes eggene sammen. Har der noen tips til en "skillevegg" som kan skille de to typene eggene fra hverandre? Ønsker ikke å bruke plastprodukter. Takk for svar Lenke til kommentar
Legotardo Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 (endret) Knyt en hyssing rundt ene egget? Mulig det funker med vannfast tusj, men usikker på om det tåler varmen. Endret 18. oktober 2016 av Legotard Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Snurre egga etterpå? Hardkokte egg vil då ha fast kjerne og vil stoppe når du setter fingeren på egget for å stoppe det. Blautkokte egg vil fortsatt ha bevegelse sidan plommen er flytande og vil dermed fortsette å snurre sjølv etter at du har stoppa egget. Alternativt setter du ett merke på egga, med feks tusj. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Kjøp én pakke med brune egg og én pakke med hvite egg. - Kok ett av hver. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Legg det ene oppi en eggedeler av metall eller sett på en prikk med oljemaling. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Tipper du kan sette kryss på det ene egget med blyant eller tusj. Jeg kan ikke gå god for om tusjen holder, eller setter smak. Kanskje den er usunn. Blyant er nok tryggere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå