Gunnar Fagerli Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Karpedammen, Akershus Festning Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
sussss Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Sig mig var det også så grønt i vandet ? ...god stemning her..men jeg ville nok skrue lidt ned for blænden...det er noget overbelyst ..Hvilken blænde har du brugt ? mvh Suss Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 18. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2016 Sig mig var det også så grønt i vandet ? ...god stemning her..men jeg ville nok skrue lidt ned for blænden...det er noget overbelyst ..Hvilken blænde har du brugt ? mvh Suss Takk for tilbakemelding. Dette er et snapshot hvor det viktigste var å fange jenta og karpene og stemningen. Bildet er tatt i sterkt sollys og lider av det. Skygger fra trærne bak jenta gir den spesielle grønnfargen. Vannet er svært urent i Karpedammen. Hvis du ser under Exif, så har jeg brukt blender 5,6. Som sagt et snapshot for å fange øyeblikket, fototeknisk dårlig. Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Hei Gunnar. I tillegg til det Suss skriver, så bør du også ta et toppkutt slik at buen ikke går rett ut i hjørnet. Del topplinja med 2/3 plen og 1/3 vann...feks. Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2016 Hei Gunnar. I tillegg til det Suss skriver, så bør du også ta et toppkutt slik at buen ikke går rett ut i hjørnet. Del topplinja med 2/3 plen og 1/3 vann...feks. Hvem har lært deg dette om hjørnene? Jeg kommenterte et bilde av trær fra Suss hvor forlengelsen av trærne gikk ut i øvre høyre hjørne, noe som ga en utmerket komposisjon. Det en må passe på er at linjer ikke går gjennom begge hjørner. Som sagt et snapshot for å fange øyeblikket, fototeknisk dårlig med grønske i det skitne vannet i Karpedammen. Takk for tilbakemeldingen :-) Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Hei Gunnar. I tillegg til det Suss skriver, så bør du også ta et toppkutt slik at buen ikke går rett ut i hjørnet. Del topplinja med 2/3 plen og 1/3 vann...feks. Hvem har lært deg dette om hjørnene? Jeg kommenterte et bilde av trær fra Suss hvor forlengelsen av trærne gikk ut i øvre høyre hjørne, noe som ga en utmerket komposisjon. Det en må passe på er at linjer ikke går gjennom begge hjørner. Som sagt et snapshot for å fange øyeblikket, fototeknisk dårlig med grønske i det skitne vannet i Karpedammen. Takk for tilbakemeldingen :-) Mvh Gunnar Det med hjørnene er der Roar Kneppen som har lært meg. Av og til skal jo en linje gå ut i hjørnet, men ser at hvis man kan unngå det, så er det som oftest det beste. Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2016 Hei Gunnar. I tillegg til det Suss skriver, så bør du også ta et toppkutt slik at buen ikke går rett ut i hjørnet. Del topplinja med 2/3 plen og 1/3 vann...feks. Hvem har lært deg dette om hjørnene? Jeg kommenterte et bilde av trær fra Suss hvor forlengelsen av trærne gikk ut i øvre høyre hjørne, noe som ga en utmerket komposisjon. Det en må passe på er at linjer ikke går gjennom begge hjørner. Som sagt et snapshot for å fange øyeblikket, fototeknisk dårlig med grønske i det skitne vannet i Karpedammen. Takk for tilbakemeldingen :-) Mvh Gunnar Det med hjørnene er der Roar Kneppen som har lært meg. Av og til skal jo en linje gå ut i hjørnet, men ser at hvis man kan unngå det, så er det som oftest det beste. Det kommer an på hvor linjen fører hen. Slike linjer kan gi utmerkede komposisjoner, noe mitt bilde ikke er eksempel på :-) Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 5 mm kutt oppe så du unngår følelsen av hjørneutgang oppe til høyre er mitt forslag som du kan tygge litt på. Ellers intet å bemerke. Roar Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2016 5 mm kutt oppe så du unngår følelsen av hjørneutgang oppe til høyre er mitt forslag som du kan tygge litt på. Ellers intet å bemerke. Roar Du og Helene har selvfølgelig rett på dette kvalitetsbildet :-) Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg