Gå til innhold

Karpedammen, Akershus Festning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sig mig var det også så grønt i vandet ? ...god stemning her..men jeg ville nok skrue lidt ned for blænden...det er noget overbelyst ..Hvilken blænde har du brugt ? mvh Suss

Takk for tilbakemelding. Dette er et snapshot hvor det viktigste var å fange jenta og karpene og stemningen. Bildet er tatt i sterkt sollys og lider av det. Skygger fra trærne bak jenta gir den spesielle grønnfargen. Vannet er svært urent i Karpedammen. Hvis du ser under Exif, så har jeg brukt blender 5,6. Som sagt et snapshot for å fange øyeblikket, fototeknisk dårlig. Mvh Gunnar

Lenke til kommentar

Hei Gunnar. :)

I tillegg til det Suss skriver, så bør du også ta et toppkutt slik at buen ikke går rett ut i hjørnet. Del topplinja med 2/3 plen og 1/3 vann...feks. :)

Hvem har lært deg dette om hjørnene? Jeg kommenterte et bilde av trær fra Suss hvor forlengelsen av trærne gikk ut i øvre høyre hjørne, noe som ga en utmerket komposisjon. Det en må passe på er at linjer ikke går gjennom begge hjørner. Som sagt et snapshot for å fange øyeblikket, fototeknisk dårlig med grønske i det skitne vannet i Karpedammen. Takk for tilbakemeldingen :-) Mvh Gunnar

Lenke til kommentar

I tillegg til det Suss skriver, så bør du også ta et toppkutt slik at buen ikke går rett ut i hjørnet. Del topplinja med 2/3 plen og 1/3 vann...feks. :)

Hvem har lært deg dette om hjørnene? Jeg kommenterte et bilde av trær fra Suss hvor forlengelsen av trærne gikk ut i øvre høyre hjørne, noe som ga en utmerket komposisjon. Det en må passe på er at linjer ikke går gjennom begge hjørner. Som sagt et snapshot for å fange øyeblikket, fototeknisk dårlig med grønske i det skitne vannet i Karpedammen. Takk for tilbakemeldingen :-) Mvh Gunnar

Det med hjørnene er der Roar Kneppen som har lært meg. :)

Av og til skal jo en linje gå ut i hjørnet, men ser at hvis man kan unngå det, så er det som oftest det beste. :)

Lenke til kommentar

Det med hjørnene er der Roar Kneppen som har lært meg. :)

Av og til skal jo en linje gå ut i hjørnet, men ser at hvis man kan unngå det, så er det som oftest det beste. :)

Det kommer an på hvor linjen fører hen. Slike linjer kan gi utmerkede komposisjoner, noe mitt bilde ikke er eksempel på :-) Mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...