Camlon Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Jeg var en kunde hos Telenor, og det fungerte greit intill nylig. Så ble det feil på linjen og Telenor bestemte seg for å redusere hastigheten til 1,5/0,3 fordi det var for dyrt å reparere linjen. De reduserte ikke prisen, så vi bestemte oss for å bytte til mobilt bredbånd. Jeg pratet med Nextgentel, og de hevdet at de kunne få bedre forbindelse. Dum som jeg var, så lot jeg dem prøve, og de klarer ikke å få nett i det hele tatt. Når det fungerer så er det snakk om en hastighet på kanskje 0,5 Mbit. Jeg har pratet med dem på Fredag, og idag, og de skal sende opp noen for å sjekke innen 3 dager. Jeg kan desverre ikke bruke angreretten, fordi dagen de byttet, var også dagen angrefristen gikk ut. Jeg kan ikke vente ukesvis uten internett på at de skal undersøke problemet, så jeg ba kundebehandleren om å bestille mobilt bredbånd. Den kan jeg angre innen 14 dager om de mirakuløst skulle få normal hastighet. Det jeg lurer på, hvordan går jeg frem for å kunne kansellere mitt bredbånd uten å måtte betale 2000kr i straffegebyr. De har innrømmet problemet, og de sa at jeg burde få det kansellert uten avgift, men hun kunne ikke love noe fordi det var opp til noen andre. Takker for hjelp. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Angrefristen starter når du mottar produktet ikke når du bestilte det. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 17. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2016 Angrefristen starter når du mottar produktet ikke når du bestilte det. Det er ikke hva Nextgentel sier på deres sider. Jeg tror de har funnet et smutthull, så jeg tror det er lurere å si at de ikke leverte produktet som de har lovet. https://www.nextgentel.no/angrerett/ Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 18. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2016 Det begynner å fikse seg, jeg pratet med en som ikke visste Nextgentel sine regler. Jeg pratet med kanselleringsavdelingen, og de forsikret meg at det ikke vil være noe problem å bytte uten avgift, om teknikeren de har sendt ut ikke klarer å fikse problemet. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 (endret) Det skulle da bare mangle. Om du kjøper en innepakket grønnsak på butikken og kommer hvem for å så å finnet ut at den er gjennområtten skal du ikke betale for en ny vare. Da er det butikken som må ordne opp med erstatning eller pengene tilbake. I dette tilfellet blir grønnsaken representativt med lovnaden/avtalen med NGT Endret 18. oktober 2016 av xClaymanx Lenke til kommentar
Duracellkanin Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 (endret) Jeg jobber hos Nextgentel og kan bekrefte / avkrefte et par ting. Ettersom det er en tjeneste og ikke et produkt så starter angreretten fra mottat ordrebekreftelse. Dette er da ihht lover osv. Når det kommer til din situasjon så kjenner jeg ikke til den, men kan nok svare på generelt grunnlag. Så lenge det ikke går an og levere forespeilet produkt ut ifra hva linje i utgangspunktet er godkjent for osv så skal du som kunde heller ikke lastes.Da er det ingen problem og registere en terminering hvor du i værste fall betaler ut en evt oppsigelsestid, men bruddgebyr o.l blir droppet. Men det som må skje er at Nextgentel bestiller feilretting på linjen. Om montør da tilbakemelder om at det ikke vil bli rettet av diverse årsaker så gjelder dette da. Blir det rettet så blir det rettet. Det vil jo være det beste for begge parter. Endret 18. oktober 2016 av Duracellkanin 5 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 21. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2016 Liten oppdatering, de klarte ikke å reparere problemet, og har nå kansellert mitt bredbånd og jeg slipper å betale bindingsavgift. Det mobile bredbåndet har kommet i posten, og vi skal kjøpe en 4G router litt senere idag. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå