Kirchhoff Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 (endret) Jeg har en Debian server som jeg skulle gjerne fått til å snakke med en bbc micro:bit. Etter tonnevis med googling så har jeg ikke fått det til. Jeg har altså en micro:bit (en arduino lignende sak) som skriver til serial med baud rate 115200. Når jeg kobler den til windows dukker den opp i device manager og jeg kan lett se hva som kommer inn vha putty. Jeg kobler til min Linux server vha ssh (putty). Serveren kjører Debian server 8. $dmesg | grep tty [ 0.000000] console [tty0] enabled [ 0.953274] serial8250: ttyS0 at I/O 0x3f8 (irq = 4, base_baud = 115200) is a 16550A tail -f /dev/ttyS0 Gir ingenting. screen /dev/ttyS0 115200Gir en blank skjerm jeg ikke kommer meg ut av. Tips? sudo cu -l /dev/ttys0 -s 115200 gir: cu: /dev/ttyS0: Line in use Endret 17. oktober 2016 av Kirchhoff Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Moderatormelding Tråd flyttet til bedre egnet kategori. Kommentarer på moderering tas på PM eller i egndt tråd for tilbakemeldinger, ikke her i tråden. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Hvilken type seriell-kabel er det du bruker? micro:bit har jo en usb tilkopling. Seriell-over-usb porter heter vanligvis /dev/ttyUSB0 (evt USB1, USB2 osv) i Linux. Den porten du forsøker å bruke (ttyS0) er en _ordentlig_ seriell-port på PC'en din; den har en 9-pins eller 25-pins Dsub kontakt (dersom den er koblet til en fysisk kontakt på PCen). Funnet herfra: https://www.microbit.co.uk/td/serial-library Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 21. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2016 Jeg fant ut at min port het "/dev/ttyACM0". Jeg ble villedet av det var en port der som hadde baudrate på samme hastighet som det jeg plugget inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå