Gå til innhold

Vurderer å kjøpe ny PC. Bør jeg vente?

Anbefalte innlegg

Jeg vurdere å kjøpe ny PC, til bruk for gaming.

Tenker å kjøpe nytt hovedkort, CPU (en relativt dyr i7), GTX 1070 eller 1080, og 16GB minne.

Kommer det noe nytt nå innen rimelig tid, som er verdt å vente på? 1070 og 1080 er jo rimelig ferske.

Er det f.eks en ny prosessor-generesjon rett rundt hjørnet? ram? annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

problemet med pc er jo at det er noe nytt hele tia, men jeg tenkte å vente til 4k blir "standard" og muligens til amoled o.l er vanlig på pcskjermer, også kjøpe pc utifra det når vi er der... det er på en måte det utgangspunktet jeg har. til 1080p som omtrent alt jeg har er i så holder faktisk det jeg har nå.

Lenke til kommentar

Det kommer neppe noen ny RAM-teknologi i løpet av de nærmeste 4-5 årene som ikke er å få tak i i dag. Både Nvidia og AMD har sluppet nye skjermkort, det eneste vi ikke har sett ennå er high-end fra AMD (les: RX 490 og evt annet) og low-end fra Nvidia (GTX 1050/Ti, kommer mot slutten av mnd). Intel slipper en ny generasjon på nyåret som angivelig skal være endel bedre enn Skylake. Prisen vet jeg derimot ingenting om. Hvorvidt du gidder å vente får være opp til deg.

https://www.tek.no/artikler/rykte-core-i7-7700k-skal-vaere-inntil-40-prosent-raskere-enn-forrige-generasjon/358825

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...