Niklasp Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Regionssperrene er nesten umulige å komme rundt.Netflix har vunnet kampen mot unblock-tjenestene Lenke til kommentar
tHz Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Måtte teste. Jeg har amerikansk netflix konto som fungerer via unblock us. Men mulig det er litt på og av. Ser egentlig ikke så mye på Netflix for tide, så om de begynner å lage styr blir de kansellert umiddelbart. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Tåkefyrste Skrevet 17. oktober 2016 Populært innlegg Del Skrevet 17. oktober 2016 at det i hele tatt finnes regionsperrer på digitalt innhold er jo så steinalder som det kan bli. Får bare håpe dinosaurene i filmbransjen dør ut snart, og at en ny litt mer opplyst generasjon tar over. 39 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Internett og geografiske sperrer hører ikke sammen, tjenester som håndhever slikt burde stanses. Lenke til kommentar
Populært innlegg Nukleosid Skrevet 17. oktober 2016 Populært innlegg Del Skrevet 17. oktober 2016 Netflix gjør nok ikke dette fordi de har så lyst, men de kan miste rettigheter og kanskje til og med bli saksøkt om de ikke gjør det. 19 Lenke til kommentar
Populært innlegg Lolliken Skrevet 17. oktober 2016 Populært innlegg Del Skrevet 17. oktober 2016 Jaja, sikkert flott det for de. Har andre måter å få tak i det jeg vil ha Vil gjerne betale for meg, men når de ikke vil levere varene... Tøff drit. 12 Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Netflix gjør nok ikke dette fordi de har så lyst, men de kan miste rettigheter og kanskje til og med bli saksøkt om de ikke gjør det. Ja det er vel ikke akkurat som artikkelen her sier at "de angret seg", men at de heller ble tvunget pga lisenser på de serier og filmer de tilbyr. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg gulpetter Skrevet 17. oktober 2016 Populært innlegg Del Skrevet 17. oktober 2016 Mangelen på tilgang til "amerikansk" Netflix har ført til at eg har gått tilbake til piratkopiering, artig nok. Dei som truer Netflix til å bruke tida si på dette skyter seg sjølv i foten, som vanleg. 22 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Mangelen på tilgang til "amerikansk" Netflix har ført til at eg har gått tilbake til piratkopiering, artig nok. Dei som truer Netflix til å bruke tida si på dette skyter seg sjølv i foten, som vanleg. Viaplay, hbo nordic ect ect Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Netflix gjør nok ikke dette fordi de har så lyst, men de kan miste rettigheter og kanskje til og med bli saksøkt om de ikke gjør det. Må ikke prøve å være fornuftig her. Vanskelig for enkelte å skjønne dette 6 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 (endret) Ja så var man blitt lovlydig. Hadde blitt en betalende bruker av både video og musikk. Årevis siden man besøkte bukta og er så lite informert om den type ting at jeg ikke engang vet som har erstattet bukta og KAT. Fortsatt lever nok private trackere, og usenet usegroups er vel mer enn 30 år gamle og har fortsatt aktiv brukerskare. Kanskje enn må få på seg lappen på øyet og sette seil igjen? Hva har Netflix servert sålangt dette året? Antall titler er redusert betraktelig. Vi får masse filmer på fransk, spansk og ymse andre språk. Mens gode kjente serier, eller kjente nyere filmer uteblir. Når en ikke lenger kan nyte serier fra UK eller det ekstra snasne innholdet på amerikansk netflix så begynner denne strupingen av titler å bli et problem for Netflix sine kunder. Ofte nå at en ikke finner noe å se på Netflix. Slik var det ikke før mens unblock.us virket. Da kunne man endre IP å få tilgang til langt større utvalg. Jeg vet sannelig ikke om det er verdt "hundrelappen" per måned lengre. Føler det er mye gammelt rask på Netflix nå. Og det mangler mye jeg gjerne skulle sett, som Netflix ikke tar seg råd til å vise i lite land som Norge. Nei det er vel til å beise skuta og sette seil igjen. Når ingen klarer å stoppe makkverket med soneinndeling, hvem som skal få se hva og annet dill som hører til en svunnen tid da ser jeg ikke særlig mye andre muligheter enn selvtekt. Vi som vokste opp med napster og irc har presset bransjen til å åpne for streaming, kanskje må vi ta en strafferunde ny runde med nedlasting nå for å virkelig vise bransjen at vi ikke finner oss i detaljestyringen de forsøker å drive på med. Endret 17. oktober 2016 av bojangles 7 Lenke til kommentar
HildrandeDu Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Hadde Netflix fått lov av rettighetshaverne, så hadde de nok vist det samme innholdet i alle land. Det er ikke Netflix det bør klages til først og fremst. 3 Lenke til kommentar
Frangus Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Med regionsperra mistet de en kunde i meg. Norsk Netflix er totalt uinteressant for meg. 1 Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Heldigvis er Netflix blitt ledende på mange gode serier, som ikke blir berørt av regionssperrer som andre dinosaurer i bransjen har satt. Det gjør at jeg foreløpig beholder Netflix. Har også HBO, men vil trolig si opp etter hvert. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Hadde Netflix fått lov av rettighetshaverne, så hadde de nok vist det samme innholdet i alle land. Det er ikke Netflix det bør klages til først og fremst. Selvfølgelig bør vi klage til Netflix, som forbrukere er det riktig vei å gå. Netflix er de som forhandler fram avtalene, hvis de ikke klarer å få på plass gode nok avtaler er det til rette at vi som forbrukere straffer de for å ikke få til mere. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Selvfølgelig bør vi klage til Netflix, som forbrukere er det riktig vei å gå. Netflix er de som forhandler fram avtalene, hvis de ikke klarer å få på plass gode nok avtaler er det til rette at vi som forbrukere straffer de for å ikke få til mere. Er virkelig verdenen din så svart og hvit? Netflix kan ikke bare plutselig trylle fram en perfekt avtale. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Først halverer de innholdet, så blokkerer de så vi nordmenn får hva, 1/8 av det vi burde ha? Det er måten netflix bekjemper piratkopiering? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Først halverer de innholdet, så blokkerer de så vi nordmenn får hva, 1/8 av det vi burde ha? Det er måten netflix bekjemper piratkopiering? Sigh. Les noen av kommentarene over for å forstå hvorfor de gjør det. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Si opp driten, gå tilbake til nedlasting/streaming via tredjepart. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg