Gå til innhold

SuSE 9.0 Guide


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når du har gjort dette setter du CD-en eller diskettene inn i maskina, og de vil boote automatisk. Når bootscreenen kommer opp velger du "Installation" med piltastene, før tida går ut. Så skriver du følgende:

install=ftp://195.129.111.9/pub/linux/suse/i386/9.0

Jeg regner med at installasjonsmetoden er akkurat den samme for SuSe 9.2? Bare at du skriver

install=ftp://195.129.111.9/pub/linux/suse/i386/9.2

Istedenfor?

Lenke til kommentar
Når du har gjort dette setter du CD-en eller diskettene inn i maskina, og de vil boote automatisk. Når bootscreenen kommer opp velger du "Installation" med piltastene, før tida går ut. Så skriver du følgende:

install=ftp://195.129.111.9/pub/linux/suse/i386/9.0

Jeg regner med at installasjonsmetoden er akkurat den samme for SuSe 9.2? Bare at du skriver

install=ftp://195.129.111.9/pub/linux/suse/i386/9.2

Istedenfor?

:yes:

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hei, jeg forsøker å installere Suse 9.3 over FTP uten hell. Jeg får satt i gang installasjonen, og den begynner å kopiere et eller annet til ramdisk. I løpet av de første 10 minuttene, på forskjellige tidspunkter, stopper installasjonen opp. Når jeg trykke ca. Alt+5, får jeg opp en annen visning, og ser:

 

eth0: link up.

eth0: link down.

eth0: link up.

osv.

 

Det er akkurat som om nettverkskoret stopper å fungere underveis, men det funker helt fint både i Ubuntu og Windows XP. Jeg er tilkoblet et stort nettverk i studenthybel, og bruker DHCP.

 

Er det noen som aner noe om hvordan slike irriterende ting kan skje, og i beste fall løses?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...