Gå til innhold

SuSE 9.0 Guide


Anbefalte innlegg

(Zamoht) som sa laste fra http://www.hailfinger.org/carldani/linux/patches/forcedeth/ men vet ikke om riktig i min nettverkskort...

 

jeg hadde inn SuSE 9 skrev kode funke til nettverkskort men jeg husker ikke hva sagt jeg har nettverkskort? har selv NF7-S 1.2 er noen som vet hva type nettverkskort mitt? tror NVIDIA nForce MCP netverskort men står ikke i SuSE 9.0 :s hvordan klar jeg? hjeeeelp!

Endret av Thomas :-)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit tiltak, dette. Det finnes jo bra beskrivelser på engelsk men det er fint å ha en norsk en tilgjengelig. For de som vurderer å prøve ut SuSE Linux for første gang: det er mulig å laste ned SuSE Linux 9.0 Live Eval, feks. her:

 

http://www.linuxiso.org/distro.php?distro=2

 

Dette er et CD image du brenner til CD. Når du så booter fra CD'en kjører du SuSE Linux i sin helhet fra CD'en - den RØRER ikke harddisken i det hele tatt. Fin måte å bli kjent med Linux, og å teste om SuSE takler din hardware.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-10579

Et lite spm.: kan man laste ned ISO-image av SuSE v.9.0 _lovlig_ noe sted? Gjerne DVD-ISO?

 

Jeg har lenge brukt RH, men nå går jo det nedenomoghjem, så da må jeg finne meg en ny distro, og SuSE så lovende ut.

Lenke til kommentar
Et lite spm.: kan man laste ned ISO-image av SuSE v.9.0 _lovlig_ noe sted? Gjerne DVD-ISO?

 

Jeg har lenge brukt RH, men nå går jo det nedenomoghjem, så da må jeg finne meg en ny distro, og SuSE så lovende ut.

FTP-installasjonen er så MYE bedre enn å laste ned ISO-er.

 

Du kan jo laste ned mappen hos et SuSE-mirror og ta harddrive install.

 

For dere som vurderer SuSE, eller har SuSE: SuSE 9.1 kommer jo snart med kernel 2.6.x og KDE 3.2, det blir knall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...