Thomas :-) Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 (endret) (Zamoht) som sa laste fra http://www.hailfinger.org/carldani/linux/patches/forcedeth/ men vet ikke om riktig i min nettverkskort... jeg hadde inn SuSE 9 skrev kode funke til nettverkskort men jeg husker ikke hva sagt jeg har nettverkskort? har selv NF7-S 1.2 er noen som vet hva type nettverkskort mitt? tror NVIDIA nForce MCP netverskort men står ikke i SuSE 9.0 :s hvordan klar jeg? hjeeeelp! Endret 26. februar 2004 av Thomas :-) Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Nforce2 er svært dårlig støttet, jeg anbefaler deg å kjøpe et nytt nettverskort. Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) Oki... jeg har en andre hva med 3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX) ? Endret 27. februar 2004 av Thomas :-) Lenke til kommentar
gspr Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Oki... jeg har en andre hva med 3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX) ? Det kortet har helt fullgod støtte i Linux. Forøvrig er også nForce2-NIC'et støttet i kernel 2.6.x som en eksperimentell driver (aka "forcedeth"). Den fungerer finfint. Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Skal test sener men jeg vil ikke miste programmene min i harddisk eks Call of Duty miste det. Men kan laste SuSE 9 med programmene? ikke miste noen? eks Call of Duty med det? eller tom bare suse 9 må jeg laste på nytt eks Call of Duty? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Skulle ikke trenge å gjøre noe annet enn å åpne kabinettet og montere kortet. Harddisken med dens innhold forblir det samme Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 (endret) funnet riktig Nettkort mitt Nest kom inn men står "Pease enter the address of the HTTP profy" hva skal jeg skrive i? Endret 27. februar 2004 av Thomas :-) Lenke til kommentar
thehunger Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Greit tiltak, dette. Det finnes jo bra beskrivelser på engelsk men det er fint å ha en norsk en tilgjengelig. For de som vurderer å prøve ut SuSE Linux for første gang: det er mulig å laste ned SuSE Linux 9.0 Live Eval, feks. her: http://www.linuxiso.org/distro.php?distro=2 Dette er et CD image du brenner til CD. Når du så booter fra CD'en kjører du SuSE Linux i sin helhet fra CD'en - den RØRER ikke harddisken i det hele tatt. Fin måte å bli kjent med Linux, og å teste om SuSE takler din hardware. Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Oki... men det er jo bare test... Nu jeg laster ca en timen Lenke til kommentar
moesen Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Nforce2 er svært dårlig støttet, jeg anbefaler deg å kjøpe et nytt nettverskort. Hvis man må kjøpe alt for å få støtte i Linux er man strax opp i en pris som det windows koster Fikk bare så lyst til å si det! Lenke til kommentar
xeon Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Nforce2 er svært dårlig støttet, jeg anbefaler deg å kjøpe et nytt nettverskort. Hvis man må kjøpe alt for å få støtte i Linux er man strax opp i en pris som det windows koster Fikk bare så lyst til å si det! Sånt man skal tenke på _før_ man kjøper det.. Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 problem med SuSE 9 min kode til FPS? "Please enter the password for the fps server"? Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 1. mars 2004 Del Skrevet 1. mars 2004 (endret) Jeg hadde brenn-cd "SuSE Linux 9.0 Live Eval" men SuSE 9 finnes ikke Cd-rom min! Jeg skal huske når jeg kjøpe ny data deler passe med linux Endret 1. mars 2004 av Thomas :-) Lenke til kommentar
Dj-Neo Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Heisann. Er ny med Linux, men har Windows XP på min maskin. Hvordan er det å dualboote WinXP med Suse ? Hvordan gjøres eventuelt det ? Newbie Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 2. mars 2004 Del Skrevet 2. mars 2004 Det går flott, bare du har ledig, upartisjonert plass på disken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Et lite spm.: kan man laste ned ISO-image av SuSE v.9.0 _lovlig_ noe sted? Gjerne DVD-ISO? Jeg har lenge brukt RH, men nå går jo det nedenomoghjem, så da må jeg finne meg en ny distro, og SuSE så lovende ut. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Et lite spm.: kan man laste ned ISO-image av SuSE v.9.0 _lovlig_ noe sted? Gjerne DVD-ISO? Jeg har lenge brukt RH, men nå går jo det nedenomoghjem, så da må jeg finne meg en ny distro, og SuSE så lovende ut. FTP-installasjonen er så MYE bedre enn å laste ned ISO-er. Du kan jo laste ned mappen hos et SuSE-mirror og ta harddrive install. For dere som vurderer SuSE, eller har SuSE: SuSE 9.1 kommer jo snart med kernel 2.6.x og KDE 3.2, det blir knall. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Hehe, ser du har gamle-desktopen min i signaturen din Thomas :-) Endret 30. mars 2004 av objorkum Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Har oppdatert ATi-driver guiden min nå! Se side 2. Endret 30. mars 2004 av objorkum Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Noen som kan gi en detaljerende oversikt over hva slags ekstra programvare som kommer med Retail versjon av SuSE og som ikke ligger i den som er ute på ftp ? objorkumFTP-installasjonen er så MYE bedre enn å laste ned ISO-er. Hvorfor mener du denne er bedre ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå