Sycrob Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Jeg fikk ikke det nettverkskortet til å funke nå heller, men jeg tipper at det er jeg som gjør et eller annet feil.. Jeg gjorde som følger: 1.Lasta ned rpm fila til SuSE 9.0 fra http://www.nvidia.com/object/linux_nforce_1.0-0261.html 2. Jeg fyrte opp i KDE, og brukte YAST(2) til å instalere den 3.Prøvde se om den fant nettverkskortet nå, men uten hell, samme etter boot også Er det på en annen måte det skal gjøres? en annen fil? For meg blir liksom linux uten nettverk som en bil uten hjul Takker på forhånd for svar Endret 13. desember 2003 av Sycrob Lenke til kommentar
nirk Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 skal legge inn linux på en 150 mhz bærbar for en tidligere '98-bruker, som ikke er ekspert på pc. bør fungere like bra eller bedre enn '98. hvilken distro / versjon skal jeg velge? funker suse 9.0? Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) skal legge inn linux på en 150 mhz bærbar for en tidligere '98-bruker, som ikke er ekspert på pc. bør fungere like bra eller bedre enn '98. hvilken distro / versjon skal jeg velge? funker suse 9.0? Et tungt grafisk grensesnitt som SuSE 9.0 tilbyr som standard - altså KDE 3.1.4 og andre grafiske tillegg, blir alt for mye for den maskinen der. Jeg er red det ikke vil gi noen praktisk nytte overhodet. Må nok kjøre Flubox eller en mer rafinert WM på en såpass gammel maskin. Jeg tror du må holde deg til Windows her, spesielt hvis brukeren ikke er særlig erfaren. Min anbefaling: Red Hat Linux 7.3. Endret 21. desember 2003 av FreeBSD Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 skal legge inn linux på en 150 mhz bærbar for en tidligere '98-bruker, som ikke er ekspert på pc. bør fungere like bra eller bedre enn '98. hvilken distro / versjon skal jeg velge? funker suse 9.0? Et tungt grafisk grensesnitt som SuSE 9.0 tilbyr som standard - altså KDE 3.1.4 og andre grafiske tillegg, blir alt for mye for den maskinen der. Jeg er red det ikke vil gi noen praktisk nytte overhodet. Må nok kjøre Flubox eller en mer rafinert WM på en såpass gammel maskin. Jeg tror du må holde deg til Windows her, spesielt hvis brukeren ikke er særlig erfaren. Min anbefaling: Red Hat Linux 7.3. Nei, nei, nei. Ikke installer gamle distroer! Hiv heller inn en oppdatert Debian ( om du orker å lære deg litt saker og ting ) og hiv inn fluxbox. U will love it! Jeg har Deb på en P166 som brukes som desktopp. Funker det Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Noen som har lyst å legge ut oppdaterte Apt source til SuSe 9?? Takker DanielP Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) ATi Radeon drivere! Klikk her! Les filen README, der skal alt så enkelt forklart. De nødvendige filene er her! Et par viktige ting: 1) Etter alt er fullført, kjører du "fglrxconfig" som root. Denne lager en XF86Config-4 fil som overstyrer XF86Config med en de instillingene du velger når du kjører "fglrxconfig". Vær obs på at du må adde dine fontpaths (mappene hvor du har fontene dine) manuelt, siden "fglrxconfig" bare angir noen standard mapper. Add alle dine font mapper, sjekk XF86Config f.eks, fra din forrige konfigurasjon. 2) Etter alt er installert kan det hende du må restarte maskinen før ting trer i kraft, pga AGP gart modulen må reloades ellerns. I alle fall må jeg det når jeg har oppgradert fra tidligere versjoner, kanskje fordi jeg da ikke trenger å kjøre sax2 kommandoen på nytt. 3) Vær gang jeg starter maskinen må jeg restarte X èn gang (ctrl+alt+backspace) før driveren funker, kanskje det hender meg deg og så ikke gi opp om den ikke kommer opp i "fglrxinfo" før du har restartet X èn gang. 4) Sax2 kommandoen er vel strengt tatt ikke nødvendig når man bruker "fglrxconfig" kommandoen, siden sax2 bare redigerer XF86Config. alt med "dri" osv blir addet i XF86Config-4 av "fglrxconfig". TV-ut og mye stæsj kan konfigurerest i "fglrxconfig". Endret 30. mars 2004 av objorkum Lenke til kommentar
wiak Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Kanskje denne ftpen er bedre ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/current Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Kanskje denne ftpen er bedre ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/current Kanskje ikke. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Metode 1: Installasjon direkte over nettDenne installasjonsmetoden er den enkleste og som regel den kjappeste. Den krever at du har internett der du får automatisk IP-adresse (DHCP) fra din internettleverandør, noe så og si alle untatt Telenor har. Hva gjør jeg om jeg har fast IP? Er det ingen mulighet for meg å få den over FTP da? Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Metode 1: Installasjon direkte over nettDenne installasjonsmetoden er den enkleste og som regel den kjappeste. Den krever at du har internett der du får automatisk IP-adresse (DHCP) fra din internettleverandør, noe så og si alle untatt Telenor har. Hva gjør jeg om jeg har fast IP? Er det ingen mulighet for meg å få den over FTP da? Du booter med hostip=xxx.xxx.xxx.xxx netmask=xxx.xxx.xxx.xxx. gateway=xxx.xxx.xxx.xxx. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Du starter manual installation? Der kan du velge å ikke bruke DHCP. Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg fikk ikke det nettverkskortet til å funke nå heller, men jeg tipper at det er jeg som gjør et eller annet feil.. Jeg gjorde som følger: 1.Lasta ned rpm fila til SuSE 9.0 fra http://www.nvidia.com/object/linux_nforce_1.0-0261.html 2. Jeg fyrte opp i KDE, og brukte YAST(2) til å instalere den 3.Prøvde se om den fant nettverkskortet nå, men uten hell, samme etter boot også Er det på en annen måte det skal gjøres? en annen fil? For meg blir liksom linux uten nettverk som en bil uten hjul Takker på forhånd for svar Har nettopp innstallert Suse fra CDer her også og har akkurat det samme problemet. Prøvde de samme driverne som du har prøvd men ingen respons her heller. Ville vært kjekt om noen kunne hjelpe. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Tror SuSE 9.0 har en NVIDIA driver i Online Update nå. Prøv å fjern den du la inn og legg inn via Online Update. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Usj, dobbelpost. Endret 12. januar 2004 av objorkum Lenke til kommentar
Sycrob Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Jeg gadd ikke å tukle mer med det innebygde nettverkskortet. Jeg kjøpte meg heller et pci nettverkskort og instlarte det, og nå fungerer alt utmerket Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Etter mye om og men, har jeg løst problemet mitt med nforce2 nettverkskort i SuSE9. Problemløseren er forcedeth. http://www.hailfinger.org/carldani/linux/patches/forcedeth/ Følg instruksjonene på siden og nettverkskortet kan brukes. Nå skal det sies at denne er implentert i kernel 2.6.2. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 er det helt umulig å få installert over Ftp som telenor kunde? I så fall hvorfor blir det umulig? Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Dumme meg, svar sto over gitt :/ Men Gateway blir da routern min ikkesant, og host ip blir den ftp'en jeg skal installere fra eller? Lenke til kommentar
Eirik_R Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 gateway er router, host ip er vel den maskina du sit på Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Hei! Prøver å innstalere Suse nå, men når jeg har valgt "Installation", den har lastet sine filer, og er igang med å finne ut om systemet, låser den seg etter at den har "sett på" harddiskene. Ett eller annet med "attaching IDE drives" eller no.. Prøvde nettop Slackware installasjonen også, stoppet samme sted. Noen som vet hva som er galt/hva jeg kan gjøre? Hoveddisken er en S-ATA disk... hvis det er vesentlig... + Kan suse formatere partisjonen selv, eller kan den være en NTFS/FAT32 partisjon? Joachim Edit: jeg trykket F2 for å se detaljer, slik jeg så hvor den stoppet. Edit2: jeg så forresten S-ATA disken komme opp rett før den låste seg. Men da som "Samsung 160 ATA" eller no... Endret 24. februar 2004 av The_Lobster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå