Gå til innhold

SuSE 9.0 Guide


Anbefalte innlegg

Jeg fikk ikke det nettverkskortet til å funke nå heller, men jeg tipper at det er jeg som gjør et eller annet feil..

 

Jeg gjorde som følger:

 

1.Lasta ned rpm fila til SuSE 9.0 fra http://www.nvidia.com/object/linux_nforce_1.0-0261.html

2. Jeg fyrte opp i KDE, og brukte YAST(2) til å instalere den

3.Prøvde se om den fant nettverkskortet nå, men uten hell, samme etter boot også

 

Er det på en annen måte det skal gjøres? en annen fil?

 

For meg blir liksom linux uten nettverk som en bil uten hjul :D

Takker på forhånd for svar :)

Endret av Sycrob
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
skal legge inn linux på en 150 mhz bærbar for en tidligere '98-bruker, som ikke er ekspert på pc. bør fungere like bra eller bedre enn '98. hvilken distro / versjon skal jeg velge? funker suse 9.0?

Et tungt grafisk grensesnitt som SuSE 9.0 tilbyr som standard - altså KDE 3.1.4 og andre grafiske tillegg, blir alt for mye for den maskinen der. Jeg er red det ikke vil gi noen praktisk nytte overhodet. Må nok kjøre Flubox eller en mer rafinert WM på en såpass gammel maskin. Jeg tror du må holde deg til Windows her, spesielt hvis brukeren ikke er særlig erfaren.

 

Min anbefaling: Red Hat Linux 7.3.

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar
skal legge inn linux på en 150 mhz bærbar for en tidligere '98-bruker, som ikke er ekspert på pc. bør fungere like bra eller bedre enn '98. hvilken distro / versjon skal jeg velge? funker suse 9.0?

Et tungt grafisk grensesnitt som SuSE 9.0 tilbyr som standard - altså KDE 3.1.4 og andre grafiske tillegg, blir alt for mye for den maskinen der. Jeg er red det ikke vil gi noen praktisk nytte overhodet. Må nok kjøre Flubox eller en mer rafinert WM på en såpass gammel maskin. Jeg tror du må holde deg til Windows her, spesielt hvis brukeren ikke er særlig erfaren.

 

Min anbefaling: Red Hat Linux 7.3.

Nei, nei, nei. Ikke installer gamle distroer! Hiv heller inn en oppdatert Debian ( om du orker å lære deg litt saker og ting ) og hiv inn fluxbox. U will love it! Jeg har Deb på en P166 som brukes som desktopp. Funker det :D

Lenke til kommentar

ATi Radeon drivere!

 

Klikk her!

 

Les filen README, der skal alt så enkelt forklart.

 

De nødvendige filene er her!

 

Et par viktige ting:

 

1) Etter alt er fullført, kjører du "fglrxconfig" som root. Denne lager en XF86Config-4 fil som overstyrer XF86Config med en de instillingene du velger når du kjører "fglrxconfig". Vær obs på at du må adde dine fontpaths (mappene hvor du har fontene dine) manuelt, siden "fglrxconfig" bare angir noen standard mapper. Add alle dine font mapper, sjekk XF86Config f.eks, fra din forrige konfigurasjon.

 

2) Etter alt er installert kan det hende du må restarte maskinen før ting trer i kraft, pga AGP gart modulen må reloades ellerns. I alle fall må jeg det når jeg har oppgradert fra tidligere versjoner, kanskje fordi jeg da ikke trenger å kjøre sax2 kommandoen på nytt.

 

3) Vær gang jeg starter maskinen må jeg restarte X èn gang (ctrl+alt+backspace) før driveren funker, kanskje det hender meg deg og så ikke gi opp om den ikke kommer opp i "fglrxinfo" før du har restartet X èn gang.

 

4) Sax2 kommandoen er vel strengt tatt ikke nødvendig når man bruker "fglrxconfig" kommandoen, siden sax2 bare redigerer XF86Config. alt med "dri" osv blir addet i XF86Config-4 av "fglrxconfig". TV-ut og mye stæsj kan konfigurerest i "fglrxconfig".

Endret av objorkum
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Metode 1: Installasjon direkte over nett

Denne installasjonsmetoden er den enkleste og som regel den kjappeste. Den krever at du har internett der du får automatisk IP-adresse (DHCP) fra din internettleverandør, noe så og si alle untatt Telenor har.

Hva gjør jeg om jeg har fast IP? Er det ingen mulighet for meg å få den over FTP da?

Lenke til kommentar
Metode 1: Installasjon direkte over nett

Denne installasjonsmetoden er den enkleste og som regel den kjappeste. Den krever at du har internett der du får automatisk IP-adresse (DHCP) fra din internettleverandør, noe så og si alle untatt Telenor har.

Hva gjør jeg om jeg har fast IP? Er det ingen mulighet for meg å få den over FTP da?

Du booter med hostip=xxx.xxx.xxx.xxx netmask=xxx.xxx.xxx.xxx. gateway=xxx.xxx.xxx.xxx.

Lenke til kommentar
Jeg fikk ikke det nettverkskortet til å funke nå heller, men jeg tipper at det er jeg som gjør et eller annet feil..

 

Jeg gjorde som følger:

 

1.Lasta ned rpm fila til SuSE 9.0 fra http://www.nvidia.com/object/linux_nforce_1.0-0261.html

2. Jeg fyrte opp i KDE, og brukte YAST(2) til å instalere den

3.Prøvde se om den fant nettverkskortet nå, men uten hell, samme etter boot også

 

Er det på en annen måte det skal gjøres? en annen fil?

 

For meg blir liksom linux uten nettverk som en bil uten hjul :D

Takker på forhånd for svar :)

Har nettopp innstallert Suse fra CDer her også og har akkurat det samme problemet.

Prøvde de samme driverne som du har prøvd men ingen respons her heller.

Ville vært kjekt om noen kunne hjelpe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei!

 

Prøver å innstalere Suse nå, men når jeg har valgt "Installation", den har lastet sine filer, og er igang med å finne ut om systemet, låser den seg etter at den har "sett på" harddiskene. Ett eller annet med "attaching IDE drives" eller no.. Prøvde nettop Slackware installasjonen også, stoppet samme sted.

 

Noen som vet hva som er galt/hva jeg kan gjøre?

 

Hoveddisken er en S-ATA disk... hvis det er vesentlig...

 

+ Kan suse formatere partisjonen selv, eller kan den være en NTFS/FAT32 partisjon?

 

Joachim

 

Edit: jeg trykket F2 for å se detaljer, slik jeg så hvor den stoppet.

 

Edit2: jeg så forresten S-ATA disken komme opp rett før den låste seg. Men da som "Samsung 160 ATA" eller no...

Endret av The_Lobster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...