Ilcapo93 Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Hoi! Blir for 3.år på rad å søke vikarkurs hos ambulansetjenesten, kom ikke inn i fjor ettersom det var 2 medisinstudenter som ble prioritert og året før var det visstnok noe feil med systemet som gjorde at flere søknader, bl.a. min ikke kom gjennom... Er det noen der ute som vet hva slags kvalifikasjoner/utdanning en bør ha for å være "garantert" plass på dette kurset? Selv har jeg jobbet i forsvaret totalt i 4år, tok førstehjelp nivå3 for snart 3 år siden og har jobbet i en sanitetstropp som medic sammen med andre medic´er, ambulansearbeidere, sykepleiere og leger. Har stått som hjelpeinstruktør på nivå3 kurs og har 4 svært gode tjenesteuttalelser fra forsvaret. Studerer nå sykepleie på første året, og har tatt utrykningskurs i byen jeg blir å søke på vikarkurs, tror dere jeg har sjans å komme inn? Lenke til kommentar
Sippe Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Kommer ann på hvor i landet du søker, der det er personell mangel er det lettere å få jobb. Jobber selv i ambulansetjenesten i sørlandet og her er det veldig vanskelig å få jobb vist du ikke er ambulansearbeider. Mens andre steder er det lettere å få jobb som sykepleier student/sykepleier sånn som feks oslo. I rekkefølge så får men lettest jobb med: Ambulansearbeider Sykepleier Sykepleierstudent/lege student. Kurs/erfaring som er positivt: Nivå3 / sanitets erfaringer. Prehospital trauma life support. Advanced medical life support. Pediatric life support. Eventuelt andre redningstekniske kurs. Sertifikat klasse c1 vist det er nødvendig. Sertifikat klasse 160. Vanskelig å si om du får plass eller ikke da det er så forskjellig fra plass til plass:p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå