Gå til innhold

Skal kjøpe ny stasjonær gaming pc. Ok build?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal nå etter 8-9 år endelig gå til innkjøp av ny gaming pc. Bygde den jeg bruker nå selv, men vil bruke komplett sin ferdigbygde løsning denne gangen. 

Specs:

Komplett Carbide SPEC-03 Midi Tower
Fractal Design Integra M 550W PSU
Intel Core i5-6400 Skylake Prosessor
Cooler Master Hyper TX3 Evo CPU Kjøler
ASUS B150M-A, S-1151, BULK, KUN PC-PROD
Kingston Value DDR4 2133MHz 8GB
Sapphire Radeon RX 470 NITRO+
Seagate Barracuda 1TB
HyperX Fury 240GB 2.5" SSD
ASUS DVD Writer, DRW-24D5MT
ASUS PCE-N15 N300 Trådløs Adapter
iiglo HDMI Kabel HDMI - HDMI 2 m
Razer Goliathus mousepad
Støtsikker PC-eske

Pris: 9495 ,-

Ser dette greit ut? 
Skal forsåvidt ikke bruke pcen til noen spill som krever all verden (muligens nye BF), men tenkte det var greit å gå til innkjøp av ny likevel siden den gamle er så og si klar for å skrotes. 
Issues som jeg helst vil unngå er støy og høy temperatur. 

Vil også gjerne overklokke pcen hvis det er mulig. 

Skal muligens også kjøpe en ny skjerm i 1500-2000 kr klassen. Hva er det mest essensiele når det kommer til gaming skjermer for tiden?
Endret av jurg1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ferdigbygd hos komplett er ikke lønnsomt, men om du ikke er interesert i å bygge en selv så er det vell helt ok. Du kunne lett spart en eller 2 tusenlapper der. 

Holdt på og teste litt forskjellige pc builds til BF1 pga betaen var ute og man kunne spille i 10 timer.

Den prossesoren og det skjermkortet tviler jeg på at vil gjøre din tid på Battlefield 1 særlig morsom. 

Core i7-4790 4-Core 3.6GHz er anbefalt på flere sider.

BF1 krever allverden, PC REQS som de la ut som "minimum" er complete og utter piss, klarer ikke spille spillet på en grei måte med dem. Du må en del høyere.   :tease:  :tease:

Ville anbefalt Philips, billig og "stødig" PC-skjerm. Philips gaming skjerm er et bra google søkeord.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg skal nå etter 8-9 år endelig gå til innkjøp av ny gaming pc. Bygde den jeg bruker nå selv, men vil bruke komplett sin ferdigbygde løsning denne gangen. 

Specs:

Komplett Carbide SPEC-03 Midi Tower
Fractal Design Integra M 550W PSU
Intel Core i5-6400 Skylake Prosessor
Cooler Master Hyper TX3 Evo CPU Kjøler
ASUS B150M-A, S-1151, BULK, KUN PC-PROD
Kingston Value DDR4 2133MHz 8GB
Sapphire Radeon RX 470 NITRO+
Seagate Barracuda 1TB
HyperX Fury 240GB 2.5" SSD
ASUS DVD Writer, DRW-24D5MT
ASUS PCE-N15 N300 Trådløs Adapter
iiglo HDMI Kabel HDMI - HDMI 2 m
Razer Goliathus mousepad
Støtsikker PC-eske

Pris: 9495 ,-

Ser dette greit ut? 
Skal forsåvidt ikke bruke pcen til noen spill som krever all verden (muligens nye BF), men tenkte det var greit å gå til innkjøp av ny likevel siden den gamle er så og si klar for å skrotes. 
Issues som jeg helst vil unngå er støy og høy temperatur. 

Vil også gjerne overklokke pcen hvis det er mulig. 

Skal muligens også kjøpe en ny skjerm i 1500-2000 kr klassen. Hva er det mest essensiele når det kommer til gaming skjermer for tiden?

tror du kommer til å slite med overklokking, men det personer med bedre kunnskaper enn meg her. Ville vurdert i5-6600k (og et z170 kort) og et større graffikk kort. 

om du ikker er avhengig av dvd spillerern dropp denne. angående skjer så har du muligheter til å titte litt på finn.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...