Redaksjonen. Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Returordningen fungerer ikke.Gamle importerte biler kan havne i naturen Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Hvis det er for tungvint å implementere denne avgiften i de statlige etaters steinaldersystem (edb-system) så må det være mulig å ta det over skatteseddelen eller via forsikringspremien (årsavgift). Bilvrak er tross alt et nasjonalt problem. 1 Lenke til kommentar
Sten H Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Ja hva skal man si. Et såre enkelt problem. Man trenger kontonummeret til Autoretur en nettside man registrere kjøretøyet på og så når man møter opp på trafikkstasjonen for å registrere kjøretøyet må man vise kvittering for betalt returavgift. 7 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Hvorfor skal man møte opp på en trafikkstasjon? Faller ikke alle kjøretøy under kjøretøykontroll-regimet? Altså, biler som er over 5 år gamle, eller er importert fra et ikke-EU land må ha EU-kontrollen i orden før de får permanente skilter. Biler nyere enn 5 år importert fra EU burde kunne 'arve' godkjentstatus fra eksportlandet. Oppmøte blir på et EU-godkjent verksted.. 2 Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 (endret) De må skyndte seg! Det importeres i dag mange gamle Leaf, og disse holder gjerne ikke mer enn 2-3 år på norske skilt før de er søppel. Ingen som gidder å bruke penger på å vedlikeholde gamle elbiler med kort rekkevidde. Blir som å kjøpe en ti år gammel dieselbil med 5 liters tank når du kan få en ny med 25 liters tank relativt rimelig. Når Tesla snart går konkurs blir det også mye søppel av det, men disse bruktimporteres jo ikke. Endret 18. oktober 2016 av 2LK70DN1 1 Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Går det som elbil-lobbyen vil så har du ikke 200-300.000 biler klar for skroting om 10 år, men mer enn 4 millioner fossile kjøretøy, med eller uten miljøgebyr. Uforsvarlig høy avgifts-belegging av fossile biler vil sette press på retur-ordningen, for ikke å si miljøet. Ikke så trygg på at systemet er klart for å fange opp dette. 1 Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Hvis det er for tungvint å implementere denne avgiften i de statlige etaters steinaldersystem (edb-system) så må det være mulig å ta det over skatteseddelen eller via forsikringspremien (årsavgift). Bilvrak er tross alt et nasjonalt problem. Problemet er de vrakene som aldri blir registrert, men tatt inn som dele/lekebiler. Lenke til kommentar
Minecraftmann Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 De må skyndte seg! Det importeres i dag mange gamle Leaf, og disse holder gjerne ikke mer enn 2-3 år på norske skilt før de er søppel. Ingen som gidder å bruke penger på å vedlikeholde gamle elbiler med kort rekkevidde. Blir som å kjøpe en ti år gammel dieselbil med 5 liters tank når du kan få en ny med 25 liters tank relativt rimelig. Når Tesla snart går konkurs blir det også mye søppel av det, men disse bruktimporteres jo ikke. #Troll 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå