medisterpus Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Fikk epost fra sonyentertainmentnetwork i dag morges om at Sign in ID for min konto er endret. Har verifisert at det stemmer - jeg får ikke lenger logget inn på kontoen min. Dette er første gang jeg har fått en brukerkonto hacket, på PSN eller andre steder. Prøvde å ringe support nå, men automatisk telefonsvarer sier at forventet ventetid er 30 minutter. Jobben min tillater ikke at jeg sitter og venter så lenge i telefonen. Dårlig at de ikke tilbyr å ringe tilbake med så lang ventetid... Er det vanlig med så lang ventetid hos support? Eller tyder dette på at det er veldig mange som har fått kontoen hacket ila helgen? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Det er nok relativt vanlig med så lang ventetid ja, spesiellt på mandags morgen. Jeg har ringt til support tildig en mandags morgen en del ganger og det er et helvete Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Jeg fikk ufrivillig brukt opp kreditten som jeg hadde på kontoen der. Fikk tilbake kontoen, men med et drittspill til fullpris og 500 kr mindre i wallet :/ Lenke til kommentar
medisterpus Skrevet 17. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2016 Kom til slutt frem til support på telefon, og konto er tilbake i mine hender. Heldigvis var det ikke foretatt noen kjøp. Lenke til kommentar
minikai5 Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Samme skjedde med meg igår også.. måtte du oppgi serienummeret på playstationen din i tlf samtalen? Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 19. oktober 2016 Del Skrevet 19. oktober 2016 Dere bør alle logge inn her å sette opp 2 step verification, da får man melding med ett passord når noen prøver å logge seg inn på din konto, dette gjelder for pc innlogging og for konsoll inlogging, bare husk att dere må bruke passord fra tlf neste gang dere skal logge på konsollen igjen https://account.sonyentertainmentnetwork.com/ 1 Lenke til kommentar
medisterpus Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2016 Samme skjedde med meg igår også.. måtte du oppgi serienummeret på playstationen din i tlf samtalen? Nei. Mener å huske at det de ba om var epost-adresse, online id og fødselsdato. Jeg har lagt inn 2-trinns autentisering nå. Det er jo egentlig ikke noe ekstra hassle, siden det kun gjelder ved første gangs pålogging på ny enhet. Lenke til kommentar
Kennern Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 jeg ble hacka i går, og det ble tømt for 240kr. hva bør jeg gjøre? må vel vente før jeg kan ringe support? Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Ville bytta passord og satt på 2trinns-autentisering med en gang i alle fall. Lenke til kommentar
Kennern Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Ville bytta passord og satt på 2trinns-autentisering med en gang i alle fall. Den dusten har bytta email også, så min fungerer ikke lengre? Lenke til kommentar
redscoop123 Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Hei, ikke så lenge siden denne chaten har vært i bruk men samme problem oppsto med meg. Fikk en mail fra sonyentertainmentnetwork om at Sign in ID min har blitt endret. Hvor finner jeg nummeret jeg trenger og ringe? Har kjøpt en del spill med den brukeren og lagt inn bankkortet litt stresset her Lenke til kommentar
Leffi78 Skrevet 8. november 2016 Del Skrevet 8. november 2016 Hei, ikke så lenge siden denne chaten har vært i bruk men samme problem oppsto med meg. Fikk en mail fra sonyentertainmentnetwork om at Sign in ID min har blitt endret. Hvor finner jeg nummeret jeg trenger og ringe? Har kjøpt en del spill med den brukeren og lagt inn bankkortet litt stresset her 21 98 45 22 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Fikk beskjed om at e-post adressen min hadde blitt endret og penger trukket i morres. Heldigvis betalte jeg med paypal, så får antakeligvis refundert pengene gjennom dem. Sony-dama var hyggelig nok til å resette e-posten og passordet mitt, men da jeg gikk inn på kontoen så jeg at pengene fortsatt sto der som sony® penger. Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Derfor jeg bevisst (etter første psn-gate) legger inn paypal konto når jeg foretar kjøp og så fjerner umiddelbart etterpå de gangene jeg ønsker å toppe up walleten, hvis jeg da ikke velger å kjøpe påfyll i butikk. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 (endret) Samme problemet her, men i mitt tilfelle er det blitt overført 400 kroner til min konto - fra Paypalen til min samboer. Dette er helt håpløst, da jeg har mer enn nok å styre med i jula og har ikke tid til dette tullet. Jeg har riktignok rapportert alt sammen til support. Jeg skulle likt å kutte ut alt av online-kontoer i forhold til gaming, men det er dessverre ikke mulig hvis man skal få spilt i dag. Virker som mange har problemer: http://downdetector.com/status/playstation-network Endret 25. desember 2016 av Spartapus Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 Som andre har gjort i tråden så minner jeg om 2 step verification. https://www.playstation.com/en-us/account-security/2-step-verification/ Da burde brukeren være litt tryggere. I hope. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå