OddiTheBody Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Har en Maxtor 80 gb harddisk, som har skapt litt problemer i det siste. Blant annet så har jeg fått lesefeil noen ganger (av typen this file cannot be read). Har også hatt noen uforklarlige reboots. Nå har jeg installert et program som heter Active SMART som overvåker harddiskens SMART data. Der får jeg stadige rapporter om at "Ultra ATA CRC Error Count" har lav verdi, veldig lav faktisk... På maxtor sine sider står det at man skal kjøre det powermax programmet for å sjekke etter feil, dette programmet kjører fint igjennom uten å rapportere feil. Har lest meg fram til "Ultra ATA CRC Error Count" ofte betyr at det kablene som er årsaken, jeg tviler på det i dette tilfellet da jeg nå har testet 3 ulike kabler. Nå går jeg snart tom for ideer om hva det kan være og mistenker nesten alt i pc'en til å være roten til problemet. Kan det f.eks være rammen?. Hovedkortet er MSI 865PE NEO2, men hadde samme symptomene på mitt forrige hovedkort MSI 648. Kjører dual channel på rammen, men hadde de samme problemet når jeg ikke gjorde det. Noen som har forslag til hva det kan være? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Ja er neste sikker på at det er ramen din, har nettopp byttet to brikker selv. Kjør mem86 i ca 12-24timer, da får du svaret om det er ramen. Kjører forresten dual ddr på msi875P neo. Velkomme til forumet Lenke til kommentar
OddiTheBody Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Takk for det kjappe svaret. Og takk for tipset, det skal jeg teste ut med en gang. Lenke til kommentar
OddiTheBody Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Det memtest86 programmet var genialt. Fant feil på den ene rambrikken etter å ha kjørt i litt under 2 timer. Da var 48 feil oppdaget. Veldig fornøyd med å finne årsaken til problemet nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå