Gå til innhold

Hjelp til å annonsere på Facebook at jobben har alkoholservering på et lovlig sett


Jakke

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp! Siden vi har bajs-lover i Norge ang. alkohol, så er det nærmest UMULIG å si at vi har alkoholservering.

 

Vi har ikke alle rettigheter (eller vi har det, men utnytter dem ikke grunnet aldersgrenser på klientell og ansatte), vi serverer for det meste øl, cider og rusbrus (samt vin av de to vanlige farger).

 

Hvordan kan jeg si at vi har servering, evnt inkludere NÅR vi har servering?

 

En kompis av meg hadde ideen om å få masse venner av meg inn, som KUN hadde en ting å gjøre: Spille bowling, kjøpe drikkevarer av alkoholholdig type, og spamme Snapchat, Instagram og Facebook med videoer og bilder av bowling og drikking sammen, så folk koblet dette.

 

Ideen er god, utføringen er vanskelig.

 

Men å skrive noe rett ut på Facebook og samtidig gå innenfor norsk lov (da tenker jeg på den offisielle sida til bowlinghallen såklart) er det letteste, for det kan jeg og andre ansatte dele videre, få venner til å dele, og tilogmed kjøre som betalt annonsering for å få mest mulig visninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"baren er åpen til 0100 hver dag hele uken". 

 

Samtlige utesteder skriver sånt på facebook sidene sine... ingenting ulovlig med det. Du kan jo hente litt inspirasjon fra utesteders sider også. 

 

Jeg tror nesten det er lov å bare skrive det rett ut også jeg:

 

"vi selger alkohol i våre lokaler"

 

Det du ikke har lov til, er å reklamere for spesifikke produsenter? så vidt jeg har skjønt det

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noen ekspert, men det er ikke noe i veien for at dere har bevillingsrettigheter og åpningstider med i markedsføringen.

 

Du burde nok lese nøye gjennom dette: https://helsedirektoratet.no/Documents/Lovfortolkninger/Alkoholloven/Merknader%20til%20alkohollovens%20bestemmelser%20om%20alkoholreklame%201-nov-2015.pdf

 

Se på 14.3 Til nr. 3.

Les på nytt. Vi bruker Facebook, det kan ikke brukes står det. Problemet er at nettsida vår også har Facebook som nyhetsmodul.

 

Det betyr at jeg kan ikke skrive at vi har fått utvidete sjenketider i det hele og det store annet enn rett i selve nettsida... som få bruker siden vi har Facebook

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva med å lage en fin Meny som dere bruker i reklamen.   Dvs "Ta en kikk på vår flotte meny!" og link til denne.  Kunden må da klikke seg inn på menyen (selv oppsøke informasjon) og der vil det jo klart framgå akkurat hva dere kan tilby av øl, vin og cider.

 

Om dere f.eks. "nøkternt" informerer om at årets juleøl og julecider fra bryggeri A, B og C er ankommet, så tror jeg det vil være innenfor reglene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...