Gå til innhold

Er USA patetiske?

18 stemmer

1. 1. Er USA på nåværende tidspunkt en patetisk nasjon?

Anbefalte innlegg

Tatt i betraktning at USA:

-Desperat forsøker å beholde en slags maktposisjon.

-At de truer andre land

-At de driver dekonstruktive aktiviteter i verden

-At de forhindrer konstruktivt arbeid i verden

-At de forhindrer globalt samarbeid i forsøk på egen vinning

-At de forhindrer globalt demokrati i ønske om å diktere og bestemme

-At de forhindrer en bedre verden

-At de bidrar til en verden med mer konflikt

-At de tror de er spesielle

-At de bøller rundt i verden

Og mange andre ting...

Tatt i betraktning dette. Er USA patetiske? Har USA blitt en patetisk nasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen hensikt. Jeg gjør alltid avstemninger offentlige.

Så du gjør dette konsekvent uten hensikt?

Nei, hensikten er jo totalt sett en åpen diskusjon. Men det har ingen spesifikk hensikt i denne tråden, foruten samme som den normale hensikten som er en åpen diskusjon forbundet med transparens i forhold til avstemning.

Har du noe imot at denne er offentlig? Påvirker det valget ditt? Påvirker det om du vil legge til din stemme?

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Patetisk er vel ikke ordet jeg ville ha brukt.

Ordet patetisk ble valgt med ettertanke. Ikke bare i forhold til alt det nevnte, men andre ting også. F.eks valget i USA nå. Er ikke det patetisk?

Jeg synes presidentvalget i USA 2016 er patetisk. Ikke absurd, ikke andre ting, men en kombinasjon av negative kombinasjoner som faktisk gjør det hele patetisk.

Patetisk er vel i tilfellet denne tråden valg for å beskrive at det er forbi lavmål som kan bli forklart på en annen måte og at USA rett og slett bare er patetiske akkurat nå.

Var bare et ord jeg tenkte på i forhold til USA, når jeg leste en tråd om hva som skjer under BRICS møtene for tiden og ser tilbake på USA sine handlinger særskilt de siste årene, men også de siste 15 årene.

Jeg synes selv det er patetisk når et land blir ledet av lystløgnere og at det er patetisk å se på disse folkene. Tragiske er ikke god nok beskrivelse, de er rett og slett patetiske i den fulle betydningen av ordet.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

USA er en nasjon bygd på en kultur av vold og harde kår. Det politiske USA har alltid hatt et mål om å posisjonere til seg mest mulig makt. Målet helliger middelet.

De er sleipe, agressive og til tider brutale, men ikke patetiske. De er, og har lenge vært, verdens mektigste stat.

Forøvrig, så er det verdenspolitiske bildet og USAs utenrikspolitikk litt mer nyansert en posten din antyder.

Men jeg skal være helt enig i at de begynner å få vel mange svin på skogen.

Edit: Trump derimot, der har du definisjonen på patetisk..

Endret av sungun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han har masse tråder der han hater på USA. Aner ikke hva hensikten er.

Jeg synes selv det er patetisk når et land blir ledet av lystløgnere

Der har jo norge masse erfaring med stoltenberg, og nå kanskje også jonas "hamas" støre.

Kanskje man bør feie for egen dør før man kritiserer andre?

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Han har masse tråder der han hater på USA. Aner ikke hva hensikten er.

Det er stor forskjell på å hate USA og hate det de driver med. Jeg hater ikke USA, jeg er pro-Amerikansk i motsetning til de som støtter USA sine handlinger, som er anti-Amerikanske.

Jeg synes selv det er patetisk når et land blir ledet av lystløgnere

Der har jo norge masse erfaring med stoltenberg, og nå kanskje også jonas "hamas" støre.

Kanskje man bør feie for egen dør før man kritiserer andre?

Hvor har du fått det fra at jeg ikke finner det Norske politiske systemet kvalmt? Det Norske politiske systemet er som de fleste andre politiske system fullstendig avskyelige. Norge er også en krigsforbryternasjon. Men vi er styrt av landsforrædere som handler på vegne av en fremmed makt.

Det er mange grunner til at jeg alltid maser om at vi må få virkelig demokrati i Norge og Europa og overalt.

Lenke til kommentar

Jeg synes beskrivelsen som trådstarter benytter på USA  passer bedre til Kina.

Jaha. Har du noe begrunnelse for den absurde påstanden? Mener du da USA ikke driver noe rundt i verden man bør sette spørsmålstegn og at de få aktivitetene Kina driver med er verdt å nevne? Følger du i det hele tatt med på Kina og de konstruktive tingene de driver i verden?

Jeg tror at du ikke har peiling på hva du snakker om når du snakker om Kina. De er meget moderate i forhold til USA, de ønsker en positiv verden og de ønsker å spille en positiv rolle i en verden hvor alle land har like rettigheter og er like mye verdt.

Lenke til kommentar

Amerikanere er ikke patetiske,men flere og flere fortviler.

Den amerikanske drømme går dem forbi og bekymret innser de at de ikke er så fantastiske som de har blitt fortalt. De lever i en lukket verden hvor tilfredsstillende er et nederlag.

En dag vil de innse at deres form kapitalisme er pill råtten ovenfra.

Lenke til kommentar

Ja kina er jo kjent som en stor forkjemper for menneskerettigheter er de ikke

de ønsker å spille en positiv rolle i en verden hvor alle land har like rettigheter og er like mye verdt.

du mener vel alle er like lite verdt?

Hvis du tenker basert på dobbelstandard er jo det selvsagt et argument, når du kan fordømme Kina for små brudd på menneskerettighetene mens du er stille om enorme brudd på menneskerett som utføres av USA.

Du ser jo verden på en måte som ikke er realiteten, og kun er en slags ønsketenkning prosjektert av vestlig informasjonsmonopol.

Lenke til kommentar

Den amerikanske drømme går dem forbi og bekymret innser de at de ikke er så fantastiske som de har blitt fortalt. De lever i en lukket verden hvor tilfredsstillende er et nederlag.

Jeg snakker ikke om Amerikanere, jeg snakker om USA som land.

Lenke til kommentar

Så fjellene, slettene ørkenene. innsjøene, skogene og byene er patetiske?

Lenke til kommentar

Så fjellene, slettene ørkenene. innsjøene, skogene og byene er patetiske?

Du får lese førsteposten igjen.

Lenke til kommentar

Jeg synes beskrivelsen som trådstarter benytter på USA passer bedre til Kina.

Jaha. Har du noe begrunnelse for den absurde påstanden? Mener du da USA ikke driver noe rundt i verden man bør sette spørsmålstegn og at de få aktivitetene Kina driver med er verdt å nevne? Følger du i det hele tatt med på Kina og de konstruktive tingene de driver i verden?

Jeg tror at du ikke har peiling på hva du snakker om når du snakker om Kina. De er meget moderate i forhold til USA, de ønsker en positiv verden og de ønsker å spille en positiv rolle i en verden hvor alle land har like rettigheter og er like mye verdt.

Er det grunnen til at så mange kinesere risikerer deres liv til å bo i USA ?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...