NysgjerrigHans Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Hei, jeg har en arraylist med et par tusen ord. Hvert ord inneholder et tall foran ordet, og jeg skulle gjerne sortert disse etter størst til minst. Problemet er at den stopper på 99, selv om det finnes tall som er over 2000. Dette er som sagt lagret i en StringArray, da jeg ønsker både tallet og ordet i samme print. Forslag? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Du trenger ikke å sorte disse om de allerede er indeksert. Jeg ville parset ut tallet foran ordet og bare brukt det som en indeks i en ArrayList. Gitt at det ikke er noen duplikater. Endret 16. oktober 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
NysgjerrigHans Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Problemet er at jeg har to arrayer med informasjon (ordet og antall ganger ordet forekommer). Om jeg ikke sorterer disse, vil de printes etter rekkefølgen de ble innlest. Derfor prøver jeg å kombinere disse på denne måten, med hensikt å sortere de når de er samlet. Endret 16. oktober 2016 av NysgjerrigHans Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Så tallet er antallet ganger ordet forekommer og det er i samme String som ordet? Du kan ikke sortere etter tall om det er en String, så enten så må du finne en måte å sortere etter en integer, eller så bør du lage en egen comparator som parser tallet. https://www.tutorialspoint.com/java/java_using_comparator.htm Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Java8 har en naturalOrder Comparator, som burde ordne det for deg. Endret 16. oktober 2016 av stelar7 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 (endret) Man kan sortere tall representert som string, men da må man 0-padda på venstresiden. Ikke så elegant, kanskje. Lag en klasse som inneholder ordet, indeks, og frekvens, og som implementerer Comparable, og legg instanser av denne klassen i én array. Endret 17. oktober 2016 av quantum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå