datajenta95 Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Hei igjen folkens, En helt vanlig dag skulle jeg slå på pcen etter jeg hadde spilt League of Legends dagen før helt feilfritt.. men da jeg slo den på, lager den bare rare lyder.. Den lager på en måte suse lyd eller av og på lyd hele tiden.. Litt vanskelig å forklare hvordan lyden er.. Skjermen vil ikke komme frem.. Datamusen min som skal lyse i en bestemt farge jeg har satt den på, bare lyser hvitt.. Er det et tegn på at skjermkortet kan ha gått eller kan den direkte ikke være det? Jeg hadde en liggende problem før, men typen fikk til å fikset det, fordi det var en RAM brikke som hadde sluttet å virke... Det er et lys foran pcen som blinker identisk med et rødt lys mitt skjermkort har? De går samtidig.. På mitt kabinett har jeg avbildet små ikoner med lys siden av som skal bevise på hva som fungerer... Ene er et lyn og det andre ser ut som et batteri(?)... Det med lynet lyser, men den andre blinker... Blir helt frustrert siden jeg ikke finner ut ordentlig hva problemet kan være... Tusen takk for svar på forhånd! Lenke til kommentar
babalutfi Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Hei Du må feilsøke mer for å finne feilen. Hvis maskinen lager noen pipelyder så må du høre nøye etter hvor mange pip og om det er lange eller korte pip. Pc-en går gjennom en så kalt POST og sjekker om de viktigste komponentene fungerer før operativsystemet får lov å starte. På denne sida: http://www.computerhope.com/beep.htm finner du mer informasjon om POST og hva de forskjellige pipelydene betyr. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå