Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC skrur seg av og på, når jeg IKKE spiller spill

Anbefalte innlegg

Yallo!

Veldig rart problem, som få kan gi meg et svar på tydeligvis. Så jeg prøver lykken på forumet.

Helt tilfeldig, for en drøy uke siden, begynte pcen min å tulle. Da den skrur seg av og på når jeg bare henger i windows, eller er på facebook feks. Og dette skjer HELE tiden nå. Noen ganger tar det 10 sekunder andre ganger tar det kanskje 5 min (hvis jeg er heldig).

Men den har ALDRI skrudd seg av, mens jeg har vært ingame i Counterstrike: Global Offensive. Så jeg kan spille i fred og ro, men hvis jeg tabber ut fra spillet for å feks sjekke facebook. Så skrur pcen min seg av igjen.... Utrolig frustrerende. 

Så jeg må spille hele tiden for at ikke pcen skal skru seg av. For med engang jeg legger ned cs, så restarter pcen seg...

Er det noen som har vært borti dette før? 

Temp ligger på rundt 35 grader i windows, så tviler på at det er det .

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La merke til noe annet nå, det er at den lagrer ikke ting jeg gjør før den restarter seg. Hvis jeg feks flytter litt på ikonene på skrivebordet, så er det på plass igjen når den er på igjen. Dette er rart.... Kan være verdt å nevne at dette skjedde etter en windows update... Og etter den updaten så står det også nederst i høyre hjørne om at kopien av w7 ikke er genuine :S Vet ikke om dette er relevant..

Lenke til kommentar

Det at det står at den ikke er genuin kan meget vel være relevant for ditt problem.

Hva er historien for os-et, er det ferdigkjøpt maskin med os, eller har du fått en litt luring til å bygge maskinen og installere os?

Har fikset selv, men den oppdaterte seg selv for noen dager siden, og det var da den meldingen kom =/

Lenke til kommentar

Hei!
Nå har jeg prøvd flere ting!

Jeg har skaffet meg et nytt kabinett, ikke at jeg håpet at det skulle hjelpe, men har iallefall gjort det. Jeg har også skaffet meg en legit kopi av Windows 10. Men problemet er der fortsatt =/

Tok en sånn harddisk test:

"The status of the solid state disk is PERFECT. Problematic or weak sectors were not found. 

The TRIM feature of the SSD is supported and enabled for optimal performance.
The health is determined by SSD specific S.M.A.R.T. attribute(s):  #177 Wear Leveling Count

It is recommended to continuously monitor the hard disk status."
Endret av RemyKz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...