Tastaturskriver Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Hvor ofte rengjør du fettfiltrene som sitter helt i bunn av maskina? Mitt tips er å ta ut alt som er løst og skylle det grundig i vann, samt skru ut fettfilteret og rense det grundig. Hva gjorde teknikeren som var hos deg? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. november 2016 Forfatter Del Skrevet 16. november 2016 (endret) Nå tok jeg ut en "ren" skål, og den luktet sur melk. Finnes det maskiner på markedet som ikke har dette problemet, som jeg kan bytte til? Teknikeren gjorde ingenting. Bare sjekket at den tok inn vann og pumpet det ut. Filtrene i bunnen har jeg prøvd å rengjøre ofte, uten noe resultat. Ved å sette middsagstallerknene opp ned, sånn at de spyles av den underste armen, har de blitt rene. Dvs. ingen ekstra lukt på dem, sammenlignet med resten av oppvasken. Så manglende hull under midterste arm er definitivt en design-defekt. Er det en mulighet for å "lure" sensoren til å tro at vannet er skittent? Endret 16. november 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Så lenge maskinen tar inn vann, spyler, varmer og tømmer, er den i orden. Det er ikke noe i maskinen som lager lukt. Du kan "lure" sensoren ved å ha i f.eks. matolje eller noe Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Høres logisk ut: https://www.ifixit.com/Answers/View/97657/How+do+I+get+an+awful,+rotten+smell+out+of+my+dishwasher Lykke til! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. november 2016 Forfatter Del Skrevet 22. november 2016 Så lenge maskinen tar inn vann, spyler, varmer og tømmer, er den i orden.Lik som ny, i hvert fall. Jeg kjørte en titan-gryte som jeg hadde stekt pølse i. Den oppvasken var helt ubrukelig, så da var det bare å ta ut gryta og kjøre igjen. Det er for dårlig. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 22. november 2016 Del Skrevet 22. november 2016 Hører du om den bytter mellom øvre og nedre spylearm? Det er en vekselventil som skifter mellom øvre og nedre spylearm flere ganger iløpe av et vaskeprogram. Du hører det godt når den gjør dette. Har vært noen tilfeller hvor det har havnet f.eks. fiskeben nede i den og blokkerer den, så den ikke veksler og spyletrykket blir dårligere. Og, har du prøvd å kjørt med rensemiddel på intensiv vask? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. november 2016 Forfatter Del Skrevet 22. november 2016 Ja, jeg har kjørt rensemiddel, og har til slutt fått bort den råtne lukta. Så nå lukter det bare av den maten som jeg har satt inn samme vask. Jeg tror at den bytter mellom spylearmene. Det er i hvert fall forskjellige spylelyder underveis. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. november 2016 Forfatter Del Skrevet 23. november 2016 Det som forbauser meg er at Bosch og Siemens får topp-plasseringen i tester. Nå har jeg spist mitt siste måltid av tallerkner vasket opp i denne maskinen. Jeg har totalt mistet matlysten på middag av lukta. Dette har gått altfor langt. Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 De får topplasseringer fordi de er gode maskiner. Men så klart, dersom produktet har en feil eller er feil montert så er det forståelig at en blir misfornøyd. Dessuten er det stor forskjell på de ulike maskinene fra samme produsent. De billigste er ofte nettopp billige. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Mange variabler her Som noe i vannrøreret, i avløpsslangen, i maskinen etc Skal ikke mye til for å lage lukt Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 (endret) Prøv å plukke ut alt som ser ut som det kan plukkes ut. Demonter spylearmer, tilførselsrør, ALT! Dra gjerne frem bitssett og skru ut det du måtte finne av lett tilgjengelige deksler. Sørg så for at disse er tomme for gørr og rene. Du må også skru av tilførselsslangen, der sitter ofte en sil som kanskje har tettet seg og hindrer vanntilførselen. Mulig at der sitter en sil i andre enden av den slangen også. Endret 24. november 2016 av Carpe Dam Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. november 2016 Forfatter Del Skrevet 24. november 2016 De må jo ha vært tomme for gørr når maskinen var ny? For dette har vært sånn fra vask 1. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 24. november 2016 Del Skrevet 24. november 2016 Den råtne lukta kommer garantert av noe som sitter fast og koser seg et sted. At den ikke vasker rent kan komme av for lavt vanntrykk, eller som noen her har sagt at det er for lite møkk til at "automagien" virker. Alternativt kan vel også vannkvalitet eller vaskepulverkvalitet ha noe å si. Eller alt i kombinasjon. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Hvordan gikk det? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. november 2016 Forfatter Del Skrevet 25. november 2016 Jeg har gitt opp dette. Den råtne lukta er som sagt borte. Den vasker hverken bedre eller dårligere enn da den var ny. Jeg tror ikke det er noe gørr, den bruker bare altfor lite vann. Gi bud. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 25. november 2016 Del Skrevet 25. november 2016 Jeg kjøpte ny Bosch oppvask for et par måneder siden og er kjempefornøyd. Jeg merket en gang det ble en jævlig lukt inne i maskinen, men det var trolig pga. at den sto full med skittne tallerkner osv. et par dager med lukket dør. Men etter et par intensiv vask og god lufting etter vaskene ble lukta borte. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 26. november 2016 Del Skrevet 26. november 2016 TS: Prøvde du med vaskemiddel fra en annen produsent. Eventuelt med ulik dose vaskemiddel? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. november 2016 Forfatter Del Skrevet 26. november 2016 Jeg prøvde pulver og tabletter fra Sun. Og mer vaskemiddel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå