Gå til innhold

Fujifilm Finepix S 7000


Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med Fujifilm Finepix S 7000 digitalkamera?
Hadde tenkt å skrive en del av bildene ut i A3 format.
Siden Finepix S7000 har 6 megapixler blir det vel bra utskrift i A3 format?

Hadde tenkt å kjøpe meg et slik kamera, har fra før et Kodac DC4800 digitaltkamera.

Regner med at det er bra forskjell mellom DC4800 og S 7000.

Er det noen som har gode råd å komme med så tar jeg gjerne i mot.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

S7000 er utvilsomt svært mye bedre enn Kodak-kameraet.

 

En utskrift i A3-format med 300 DPI krever 17 Megapiksler. Ingen konsument-kameraer har så høy oppløsning.

 

Fujifilms SuperCCD-brikker gir bilder med en karakteristikk som etter min mening gjør at bildet ikke bør forstørres like mye som med konvensjonelle bildebrikker. De testene jeg har sett til nå på kameraet antyder at ikke bildekvaliteten er noe bedre enn med et godt 5 Megapikselkamera.

 

Likevel vil nok de fleste være godt fornøyd med bildekvaliteten til S7000 selv om bildene er forstørret til A3.

Lenke til kommentar

Lurte på samme kamera selv men er blitt usikker etter å ha lest testen som jeg legger veien til her. Etter å ha lest igjennom denne er jeg blitt heller negativ i forbindelse med billedkvaliteten og det er jo synd for det ser ut til og være et godt kamera utenom ?

 

http://www.dcresource.com/reviews/fuji/fin...iew/index.shtml

 

Et utdrag av konklusjonen fra testen:

 

 

I've been disappointed by the images produced by cameras using the SuperCCD HR sensor (on the S5000 and now the S7000), and I've seen plenty of "regular folks" who feel the same way. A camera can have the fanciest movie mode in the world, but it doesn't matter if the pictures don't look good. The S7000 was a camera that I wanted to love, but there are many other cameras out there that take far better pictures.

 

Les testen og ta din egen vurdering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...